www.car.cz
 

Mostecké MČR automobilů: Diváci viděli velé boje i požár v boxech
     26.9.2005 07:03 - tisková zpráva


ČEZ Race Weekend 2005 přinesl několik mistrovských titulů

 

Diváci viděli technické problémy favoritů i požár v boxech

 

V rámci jednoho z posledních mosteckých závodních podniků letošní bohaté sezóny se předčasně rozdělovaly tituly mistrů republiky hned  v několika kategoriích okruhového šampionátu. Svůj další titul získal Antonín Charouz v nejsilnější kubatuře Divize 4, ve třídě do 2000 ccm se stal mistrem republiky slovenský jezdec Štefan Rosina a ve „čtrnáctistovkách“ se z titulu radoval historicky nejmladší šampión Jiří Skula. V Divizi 3 Národní formule do 1400 ccm byli před posledními dvěma závody hned čtyři adepti na celkové vítězství, ale štěstí nakonec nejvíc přálo Adamu Koutovi.

 

Sobota byla především tréninkovým dnem. Po půl čtvrté odpoledne byl odstartován vytrvalostní tříhodinový závod Divize 4, který byl tentokrát, pravděpodobně vzhledem k už končící sezóně, obsazen „jen“ dvaadvaceti vozy. Jako obvykle kralovala trojice Charouz, Lacko a Vorba, která se střídala v kokpitu stříbřitého mercedesu z DTM.

 

Tentokrát byla situace o něco zajímavější, protože posádka vzhledem k Charouzovým souběžným závodním aktivitám v zahraničí oficiálně netrénovala a Lacko tedy tříhodinovku rozjížděl ze samého konce startovního roštu. Jak se ale dalo čekat, už během prvního kola se dostal těsně ke špici startovního pole a ve druhém okruhu už Mercedes Benz CLK-DTM bezpečně vedl.

 

Druhé se drželo žluté  Porsche 911 GT3 RS rakouského týmu Renauer Motorsport, za jehož volantem se tentokrát střídali Němci Kaufmann a Schunk a s nimi  Slovák Miro Horňák. Pro třetí příčku si  dojeli Kusín s Kačírkem s BMW M3 GTR s respekt budícím motorem V8.

Vytrvalostní závody mívají opravdu úžasnou atmosféru a pro jezdce i techniku znamenají skutečně extrémní zátěž.

 

Proto také není nic divného na tom, když jsou provázeny nejrůznějšími kuriózními okamžiky. Jeden z nich například nastal, když Jan Urban jedoucí na pick-upu za INTERNET EXPRES Prima Team, ulomil řadící páku. Nejkurióznější byl podle všeho moment, kdy při technické zastávce a tankování v boxech vzplanulo AUDSI A4 ST Milana Maděryče z Bohemia Racing Teamu.

 

Také v neděli přálo počasí a diváci mohli během krásného dne končícího babího léta sledovat závody německého Trabant Lada Racing Cupu, bohatě obsazené Internationale Superracekart Serie 2005, formulové Divize 3 a také dva sprinty Divize 4.

 

Hlavně závod silnější třídy nad 1600 ccm byl hodně napínavý. Charouz už se ho neúčastnil a tak kolonu vozů před letmým startem vedl Schunk na žlutém porsche.

 

V momentě letmého startu ale neodhadl sílu zadního náhonu svého stroje a zběsile se v hodinách roztočil za výjezdem na cílovou rovinu. Ředitelství závodu potom vyvěsilo červené vlajky a závod byl zastaven pro porušení startovní procedury. Druhý start už proběhl podle pravidel a Schunka dokonce dvakrát předjel Štefan Rosina jr., ale Němec, jehož vůz disponoval dvěma stovkami koní navíc oproti AUDI slovenského mladíka, si pak vybudoval dostatečný náskok a závod celkově vyhrál před Rosinou a Bezákem. V obsahové třídě do dvou litrů si tak Rosina jr. upevnil pozici v čele tabulky a ještě před finálním brněnským Epilogem získal titul mistra republiky. 

 

Sprint slabší kubatury Divize 4 byl jako obvykle jasnou záležitostí Jiřího Skuly, který sedlá kevlarovou Fabii s motorem o obsahu 1396 ccm, ovšem s úctyhodným výkonem přes 180 koní. Jako obvykle dojel s výrazným náskokem první a stal se tak historicky nejmladším mistrem republiky vůbec. Příznivci formulové Divize 3 čekali na definitivní rozhodnutí o letošním vítězi skutečně s napětím.

 

Titul mohli získat Tomáš Chabr, Josef Král, Adam Kout a za jistých okolností i David Palmi. Chabr se ale celý víkend trápil s motorem, který z nepochopitelného důvodu ztrácel výkon. Král v prvním závodě řešil problémy s převodovkou a v monopostu Adama Kouta zase vypovídala službu elektronika. Přesto ale dokázal v obou závodech vyhrát a jeho bodový zisk mu v první sezóně za volantem školní formule přinesl titul šampióna.

 

Mostecký okruh se v současnosti připravuje na dvě závěrečné akce roku. Jednou bude Den pro motoristickou veřejnost 22. října a o týden později 28. – 30. října pak podnik německých klubů GTP Weekend. Dodejme, že bezesporu hlavní akcí podzimu pak bude slavnostní otevření první funkční etapy Polygonu Most, multifunkčního areálu pro výcvik bezpečné jízdy na třinácti hektarech diváckého svahu, které je plánováno na listopad.

 

(25.9. 2005)

 

 

Dušan Matouš

                                                                      http://www.autodrom-most.cz


 
 
Fotogalerie:   Rallye Příbram 2005, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose