www.car.cz
 

Lacko bojoval v Číně v dalším závodě FIA GT, ale cíl neviděl
     27.10.2005 11:03 - tisková zpráva


 Zhuhai, Čína -

Na čínském okruhu Zhuhai International Circuit skončil v neděli 23. října další podnik seriálu mistrovství světa vozů FIA GT. S vozem Saleen S7 R tu jel také Adam Lacko. Jeho kolegy v týmu v nedělním tříhodinovém závodě byli Polák Max Stanco a Brazilec Antonio Hermann.

Už v pátečních trénincích a sobotních kvalifikacích tato posádka naznačila, že bude bojovat o umístění v první desítce. To se potvrdilo při vyhodnocení výsledků kvalifikací - posádka Lacko/Stanco/Hermann obsadila 9. místo, tedy pátou řadu startovního roštu.

Závod začal Adam Lacko a již krátce po startu se posunul na osmou příčku, později bojoval dokonce na místě šestém! Z této pozice také zajížděl do boxů, aby jej vystřídal Max Stanco. Polák však musel po několika kolech zpět do boxů. Na voze došlo k poruše převodovky, kterou se nepodařilo odstranit a tak posádka Lacko/Stanco/Hermann musela po ujetí 71 kol odstoupit. Závod vyhrála posádka Kumpen/Longin/Hezemans s vozem Corvete C5R.

xxxxxxx 20.10. 2005

Adam Lacko, který prožívá letos velice zajímavou sezónu, obohatí v nejbližším období své zkušenosti třemi závody v rámci mistrovství světa FIA GT. Již tento víkend bude startovat na čínském okruhu Zhuhai a v listopadu pak v Dubaji a Bahrajnu. Na doslova nabitý program nestěžuje.

"Čím delší sezona, tím to je lepší. Člověk jednak víc jezdí, a samozřejmě má kratší zimní přestávku, kdy nemá možnost sedět za volantem," řekl před odletem Lacko. "Jsem rád, že mohu jet poslední tři závody. Už se těším, protože v těchto exotických zemích jsem ještě nebyl. Hlavně však poznám další okruhy a získám cenné zkušenosti ze závodů ve velkém teple," poznamenal Lacko, kterého čeká v Číně neznámé prostředí. "Podle zpráv se jedná o pěknou trať. Něco jiného je nákres na mapce či simulace v počítači, a něco jiného skutečnost. Doufám, že si okruh ještě před tréninkovými jízdami projdu pěšky a budu mít dost času jej důkladně poznat," přemítá mladý závodník.

Při premiéře v Oscherslebenu musel Lacko po půlhodině závodu odstoupit z dvanácté příčky pro prasklou poloosu. S jakými cíli odcestoval do Číny? "Hlavně chceme dojet. Doufám, že technika vydrží a nic se nepokazí. K dispozici nyní budeme mít vylepšené auto s novými karbonovými brzdami a trakčním systémem. Vůz bude mít lepší jízdní vlastnosti, zejména při brždění a vyjíždění ze zatáček. Myslím si, že s novým autem budeme mít určitě na první desítku," míní Lacko, kterému přijdou vhod zkušenosti s Mercedesem-Benz CLK ze seriálu DTM. "Určitě to je pozitivní přínos. Hlavně v tom, že jsem si zvykl na zadní náhon a velký počet koní pod kapotou. Jediný rozdíl je snad v tom, že saleen je těžší než mercedes," uzavřel Lacko.

"Adama čeká jeden z nejdůležitějších závodů kariéry. Výsledek hodně napoví o jeho dalších vyhlídkách v budoucnosti. Je na něm, aby se ukázal v co nejlepším světle. Bude mít k dispozici konkurenceschopnou techniku a zázemí kvalitního týmu, snad se mu přikloní i závodnické štěstí. Doufám, že zhodnotí dosavadní zkušenosti i kvalitní fyzickou přípravu, která před posledními třemi závody probíhala jak v jeho rodném Frenštátu, tak i v zázemí našeho týmu v Hradci Králové," přál si před odletem Adama Lacka generální manažer INTERNET EXPRES Prima Teamu Stanislav Matějovský.

Adam Lacko již včera přiletěl na okruh v Zhuhai. V současné době tu panují téměř 30-ti stupňová vedra a tak nastupuje krátkou aklimatizaci. Již v pátek v 10.20 hod (tamního času) proběhnou první volné tréninky, v sobotu se jede kvalifikace a start tříhodinového závodu je naplánován na neděli 23. října.

 

PR 


 
 
Fotogalerie:   Baja Anta da Serra 2005 - Portalegre 500, archiv týmu (podruhé)

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose