www.car.cz
 

Sběrači druhých míst získávali zkušenosti na šotolině.Brouk s Myšákem v Rakousku
     2.11.2005 09:21 - tisková zpráva


Když se po technických problémech svého vozu posádka OMV Rally týmu nadobro rozloučila i s vidinou sprinterského titulu, s radostí uvítala novou výzvu v podobě startu na rakouské OMV Waldviertel Rally, která byla letos pořádána jako převážně šotolinová. Nebylo to poprvé, co se letos Brouk s Myšákem objevili na soutěži, kde byl hlavním sponzorem rally i hlavní partner posádky, společnost OMV. Vzpomeňme jen na úspěšně dokončenou prázdninovou OMV Rally Deutschland.

 

Rakouské tratě se nacházely nedaleko našich hranic a centrum celé soutěže bylo umístěno do městečka Horn. Na posádky pak čekala náročná trať složená ze dvou samostatně hodnocených etap, celkem tedy 17 pěkných rychlostních zkoušek. Jubilejní dvacátý pátý ročník Waldviertel rally chtěl startujícím i divákům nabídnout to nejlepší ze své historie a tak posádky zavítaly i na dříve prověřené RZ.

 

Před soutěží samotnou absolvovala posádka Czech OMV Rally Teamu oficiální shakedown, který vedl po trati jedné z pátečních rychlostek, a pak také soukromý, který sloužil k preciznímu nastavení podvozku a motoru Peugeotu 206 WRC s dominantními logy OMV a TRW. "Startovali jsme poprvé na šotolině. Nevěděli jsme přesně, co od toho čekat, jaké to bude. Za ta léta v domácím mistráku jsme zvyklí na nejrůznější druhy asfaltů, ale tohle bylo něco nového. Byli jsme zvědaví, jak se bude chovat auto. To jsme si vyzkoušeli nejprve na tréninku na rallycrossové trati, ale mnohem více se nám to líbilo při soukromém testování v lomu. To byla paráda! Vlastní porovnání s konkurencí nastalo až při ostrém ježdění, tedy na prvním měřeném úseku," přiblížil předstartovní aktivity týmu navigátor Michal Ernst.

 

Úvodní zkoušku vyhrál domácí Manfred Stohl s produkčním Lancerem Evo VIII, za kterým se seřadili Štěpán Vojtěch a Raimund Baumschlager v totožném čase. Na další zkoušce se Štěpán dokázal posunout před Baumschlagera a kontroloval si druhou pozici. Oba členové posádky se těšili na druhé průjezdy ranních zkoušek, kde mělo dojít díky znalosti tratě a důvěře v auto k výraznějšímu zrychlení. Bohužel na třetí zkoušce dosáhla posádka až čtvrtého času a nastal i propad v celkovém pořadí o dvě příčky s celkovou ztrátou 25,5 vteřiny.

 

"Plánovaný útok se nekonal, protože se nám ve druhé polovině třetí vložky povolil na pravém zadním kole šroub brzdiče a došlo k úniku brzdové kapaliny. Čekal nás kratičký přejezd na další zkoušku, na kterém jsme provizorně opravovali. Po utažení patřičného šroubu jsme pokračovali dál, ale bez brzd," okomentoval technické potíže svého vozu Štěpán Vojtěch.

 

Během čtvrté rychlostní zkoušky nabrala posádka OMV Rally Teamu minutu ztráty a nálada pilota i navigátora poklesla. Co naplat, že se mechanikům podařilo v následujícím servisu závadu odstranit a brzdy opět zprovoznit, celková ztráta se vyšplhala na necelou minutu a půl. Tedy na hodnotu nesmazatelnou.

 

Po výjezdu ze servisu fungovalo auto opět bezvadně a Štěpán s Michalem dokázali své kvality prvním místem na následující zkoušce. Výsledky nabraly vzestupnou tendenci a klukům se dařilo nabranou ztrátu eliminovat, ovšem boj s domácími špičkovými jezdci nebyl nikterak jednoduchý. Radost z fungujícího auta a kvalitní výsledky zcela zastínily penalizaci, kterou posádka obdržela za opožděný výjezd ze servisu o tři minuty. Štěpán si s autem na nezvyklém povrchu rychle porozuměl a s každým odjetým kilometrem získával potřebnou jistotu. Na předposlední páteční zkoušce opět nastal technický problém, ovšem tentokrát nevznikl samovolně.

 

"Odešel nám chladič a příčka pod ním," konstatoval suše v posledním servisu prvního dne Brouk. Jak k tomu došlo? Auto nebylo zepředu nikterak poškozené, čili na žádné nedobrždění to nevypadalo. "Zatáčky se čím dál tím více zkracují a právě při "cutování" jedné z nich jsme jeli hlubším místem. Odspodu se ozvala silná rána a když začala stoupat teplota, bylo to jasné. Utrhli jsme nějaké šrouby na lyžině a tak došlo k tomu poškození," doplnil Štěpán. Před startem poslední zkoušky kluci dolili vodu do chladiče a provedli provizorní opravu. Díky tomuto zdržení přijeli později na start osmé RZ a "chytli" další penalizaci. Tentokrát 20 sekund. Během poslední zkoušky oba pořád pokukovali po teploměru, a tak nasazení a soustředění nebylo zcela optimální. Druhý průjezd Hollenbachu znamenal pátý čas a celkové udržení na třetí příčce.

 

Večerní servis znamenal další uvedení 206ky do konkurenceschopného stavu. Během opravy si Brouk trošičku postěžoval: "S každým odjetým kilometrem jsme se zrychlovali, ale bohužel na druhé průjezdy nebyly brzdy a pak chladič. Celkově jsme dojeli druzí, ale penalizace nás poslaly až za Wolfa s Corollou WRC, tedy na třetí pozici celkově."

 

Druhý den byl pro posádku Czech OMV Rally Teamu jako vyměněný. Možná tomu napomohla i přestavba z šotolinového podvozku na asfaltový, podobný jako kluci použili na Jänneru. Patnáctipalcové pneumatiky s hrubým vzorkem byly uloženy do kamiónu a ke slovu se opět dostaly osvědčené hladké osmnáctky. Podvozek byl malinko přitvrzený, vyměněné nápravnice, těhlice, brzdy… to vše spolu s osvědčenými a z loňska známými tratěmi nahrálo do karet usměvavé posádce, která zatroubila k útoku. Všech 9 zkoušek vyhrála dvojice v bílém Peugeotu 206 WRC a svým pronásledovatelům nedala žádnou šanci.

 

 "Sobota byla opravdu parádní. Skvělé tratě, auto fungovalo, párkrát jsme si pěkně skočili…", takto lapidárně shrnul průběh druhé etapy Myšák. Každá zkouška se jela ve druhém průjezdu o přibližně 2 km/hod rychleji než v prvním průjezdu. Průměrná rychlost se na šotolinových tratích pohybovala kolem stovky. Posádka Czech OMV Rally Teamu zvítězila v desíti rychlostních zkoušek z celkového počtu 17. Šestkrát zajel nejrychlejší čas Manfred Stohl, jen jedinou "erzetu" vyhrál R. Baumschlager.

 

Přes veškerou snahu, kterou posádka vyvinula, scházelo v cíli na první místo +36,9 vteřiny. Ztráta z první etapy prostě smazat nešla. Oba členové posádky se tak letos ocitli v nezáviděníhodné situaci, když sami sebe kategorizovali jako "sběrače druhých míst". "Nechceme být věčně druzí. Víme, že máme na vítězství! Už toho bylo dost, z těch poruch a závad jsem již otrávený," pravil posmutnělý Štěpán.

 

Na posádku OMV Rally Teamu čeká poslední domácí rallysprint, který bude letošním třetím podnikem, který se uskuteční v barvách hlavního sponzora posádky. OMV - WÜRTH Sprintrally Vsetín nabídne tři rychlostní zkoušky v atraktivním a mnoha soutěžemi prověřeném prostředí. Na Vsetínsku se Broukovi v minulosti dařilo, tak na Moravu vyráží s mírným optimismem.

 

 

Michal Oberstein

Czech OMV Rally Team


 
 
Fotogalerie:   OMV Waldviertel rally 2005, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose