www.car.cz
 

Jan Vonka i po FIA GT v Číně drží osmou příčku průběžně
     4.11.2005 19:08 - tisková zpráva


Ve druhé polovině října se seriál závodů FIA GT přesunul do Asie. Čekal nás velmi známý okruh v Zhuhai, ve velkém přímořské letovisku sousedícím přímo s Macaem a pouze velká zátoka toto město dělí od známého Honkongu.

 

V loňské sezóně jsme v Zhuhai dosáhli prvního velkého úspěchu v seriálu FIA GT, když jsme vystoupili na stupně vítězů, a to na třetí místo. Letos jsme chtěli opět dosáhnou co možná nejlepšího výsledku, a tak již od prvních tréninků jsme intenzivně pracovali na nastavení vozu a jezdci na seznamování se s okruhem.

 

Pro tento závod přibyl do našeho týmu k Honzovi a Maurovi Rakušan Manfred Jurasz, nejstarší jezdec ve startovním poli ( 61 let ). Tropická oblast kde se tento okruh nachází dělala starosti s přehřívajícím se vozem nejenom našemu týmu ale i ostatním. I pro jezdce byl pobyt v rozpáleném autě náročný.

 

Ve volných trénincích pouze Mauro opustil trať, když nedobrzdil po cílové rovince naše Porsche před pravou zatáčkou. Naštěstí se vozidlu nic nestalo a po vyproštění a kontrole v boxu jsme mohli v tréninku pokračovat.

 

Sobotní kvalifikace se nám podařila a vybojovali jsme si místo na roštu v 10. řadě. Taktika pro závod byla celkem jednoduchá. Dojet do cíle s co možná nejmenším poškozením auta, jelikož máme ještě před sebou dva další závody, a to v Dubaji a v Bahrainu. A pokusit se stabilní jízdou dosáhnou na nějaký bod. Nebyl to lehký úkol, na start závodu se přihlásilo 12 aut do naší skupiny GT2. Závod rozjížděl Mauro a po chvíli již bylo vidět, že měl kontakt s některým ze soupeřů. Levý výfuk byl ohnutý.

 

Závod zaznamenal dramatickou chvíli, když vozu Porsche týmu Lammertink Racing explodoval motor a na jeho oleji opustilo několik vozů trať. Závod se zpomalil vyjetím safety caru a pořadatelé mezi tím uklízeli vylitý olej. Když bylo vše očištěno závod se opět rozjel. Asi ve 40. minutě Mauro hlásil, že mu velmi stoupá teplota motoru a že jede do boxu.

 

Už při jeho příjezdu bylo zřejmé, že došlo k proražení nárazníku a poškození chladiče, ze kterého stříkala voda jako z vodotrysku. Museli jsme chladič vyměnit a tato poměrně náročná oprava nás stála drahocenných 16 minut. Díky rychlosti a šikovnosti mechaniků mohlo naše Porsche opět na trať. Měli jsme strach, zda se nám vodní systém podařilo dostatečně odvzdušnit, ale Maurovy informace z vysílačky potvrzovaly, že se motor chladí dobře.

 

Po hodině jízdy Maura za volantem vystřídal Manfred, ale vzhledem k enormnímu teplu a jeho věku se rozhodl, že pojede pouze půl hodiny. Zbytek závodu dojel Honza. Musel pospíchat, protože hrozilo nebezpečí, že vzhledem k opravě nebudeme klasifikováni, jelikož neujedeme potřebný minimální počet kilometrů.

 

K naší velké radosti jsme sice na stupních jako loni nestáli, ale byli jsme v cíli a to na sedmém místě a klasifikováni. Přibyly nám dva velmi důležité body. V týmech jsme se sice propadli z třetího místa v GT2 na čtvrté, ale i to je pro nás životní výsledek. Honza se zatím drží na velmi pěkném osmém místě v jezdcích.

 

13. listopadu odlétáme do Dubaje a pak do Bahrainu, kde se jedou poslední dva závody seriálu FIA GT. Držte nám pěsti!   

 

Vonka Racing


 
 
Fotogalerie:   Adam Lacko - FIA GT v Číně 2005

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose