www.car.cz
 

Úspěšná Katalánská rallye 2005 očima pátého Romana Kresty
     9.11.2005 09:36 - tisková zpráva


Druhý pilot továrního týmu BP-Ford WRT Roman Kresta sice neměl důvod být s výsledkem ve Španělsku nespokojený, nicméně podle něj to mohlo být ještě lepší, než páté místo. Přitom v poslední etapě se až do posledních metrů honil s Hirvonenem a Ponsem. Nakonec to však nestačilo.

Co bylo příčinou toho, že jsi skončil pátý?

„Totálně jsem prokaučoval volbu pneumatik nejen v pátek, ale i sobotu. Pak jsem ještě udělal několik chyb a bylo to. Nebýt toho, mohl jsem být třetí. Myslím, že časy jsem na to zajížděl.“

Co ti řekl na výkon Malcolm Wilson?

„Samozřejmě byl spokojený, jelikož pokračuje naše série. Já, ale osobně nejsem spokojený a to je důležité. Mohlo a mělo to být lepší.“

Jaké byly a jak probíhaly tréninky?

„Tréninky proběhly v pohodě. Musel jsem si napsat nový rozpis, takže jsem na tom stejně, jako na Korsice. Ve Španělsku se ale jede po nových tratích, a tak mají nové rozpisy skoro všichni. Jen Solá si dělal poznámky do starého, takže trať asi trochu znal.“

Co na shakedownu? Našel jsi optimální nastavení Focusu WRC?

„Vůz jsem si jen vyzkoušel. Nechtěl jsem zbytečně jezdit, protože to nemělo cenu. Povrch byl mokrý a co se týká nastavení vozu, tak jsem ho ještě o malinko snížil, proti Korsice.“

Jak probíhal první den?

„Byl to velmi povedený den. Až na dvě RZ, které jsem prokaučoval špatnou volbou pneumatik. Úplně jsem zničil gumy na třetí erzetě a na následující jsem neměl žádnou přilnavost. Sám jsem se rozhodl pro měkkou směs a měkčí podvozek a byla to špatná volba. Tím jsem přišel hned o tři pozice.“

Druhý den ti asi moc nevyšel?

„Začalo to hned ráno, špatnou volbou pneumatik. Pak se k tomu přidalo několik chyba už jsem si nevěřil tolik, jak bylo potřeba. Na své dva nejbližší soupeře, jsem tak v závěru celkem hodně ztratil. Udělal jsem dvoje hodiny a navíc mi jednou zhasl motor. Opravdu se mi nedařilo.“

Jaký cíl jsi měl před třetí etapou?

„Dosáhl jsem dobrého výsledku, ale stejně nemohu být spokojen. Udělal jsem totiž několik chyb, ale to k tomuto sportu patří. Nebylo jednoduché zvolit správné pneumatiky, ale od týmu i Michelinu jsme dostávali dobré rady a udělali jsme pár dobrých rozhodnutí. Jednou jsem zajel druhý a jednou třetí čas absolutně, takže to si myslím, že jsem jel opravdu rychle.“

Jaké jsou tvé další plány?

„V úterý jsem byl v Anglii na doladění sedačky do Focusu WRC 06 a dnes odlítám do Austrálie. Doma jsem si moc nepobyl. Čeká mě ale start v Austrálii, což je poslední soutěž letošního seriálu mistrovství světa.“

Už jsi měl možnost se s novou zbraní britského týmu projet?

„Projel jsem se asi dvě stě metrů, takže žádný test. Svezu se až na shakedownu, kde si vůz také doladím. Stejně tak na tom je i Toni.“

Co říkáš na španělské fanoušky? A co čeští?

„Fanoušků bylo zase velké množství. Opravdu báječné, vidět tolik lidí podél tratě a přitom je to taková dálka. Určitě mi to hodně pomáhá. O španělských fanoušcích nejlépe vypovídá to, že kvůli nich musela být zrušena rychlostní zkouška. Bylo tam opravdu velké množství lidí.“

Zpracoval: RV FFK

 

Více : http://www.fansforkresta.cz/


 
 
Fotogalerie:   Vsetín 2005 od Milana Kovaříka,vč. havárie Smékal-Černoch

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose