www.car.cz
 

Kresta si užívá jízdu s novým Focusem. Po prvním dnu osmý
     11.11.2005 19:13 - tisková zpráva


Roman Kresta s Janem Tománkem jedou v Austrálii stejně jako týmoví kolegové Toni Gardemeister a Jakke Honkannem poprvé s novým vozem Ford Focus RS WRC specifikace 2006 a i přes posádkou nezaviněnou penalizaci 30s jsou po první etapě na osmém místě.

Po úspěšných úvodních testech v Británii představuje čtyřdenní šotolinová soutěž další úroveň testovacího a vývojového programu v rámci přípravy na sezonu 2006. To umožní poznat Focus RS v ostré soutěži bez tlaku na špičkový výsledek.Replica Watches Prvotní poznatky jsou velmi povzbudivé, Gardemeister byl druhý ve čtvrteční sepererzetě, které večer soutěž odstartovala. Kresta byl dvakrát čtvrtý v dnešních rychlostních zkouškách, oba jezdci s novými Focusy RS se v průběhu dopoledne dostali mezi první trojici průběžného pořadí.

 

Oba vozy však dostaly penalizaci 30 sekund kvůli tomu, že do závodu nevyjely se stejnými motory jako v Japonsku, kde byl však nasazen Focus RS specifikace 2005. Ironií je, že i kdyby tým jel se starými vozy a původním motorem, penalizaci by dostal také, protože daný motor již není v tuto chvíli homologaván. Po započtení penalizací skončili Garmdemeister první etapu na sedmém a Kresta na osmém místě.

 

Sucho a slunečné počasí nabídly perfektní divácké podmínky, lehký vítr se postaral o to, že se mráčky rychle rozptýlily. Zdejší šotolinové cesty jsou vždy zrádné. Mají tvrdý podklad, který pokrývají milióny drobných kamínků. Kvůli tomu jsou cesty extrémně kluzké a první vozy na trati jsou ve značné nevýhodě, protože ji čistí pro ostatní, kteří tak mají lepší přilnavost. Po včerejších dvou nočních supererzetách na jezdce dnes čekalo dalších devět zkoušek, celková délka první etapy byla 129,73 km.

 

Kresta ani Gardemeister s novým Focusem neodjeli před čtvrtečním tréninkem jediný ostrý kilometr, první dojmy byly přesto dobré. „Je fantastický,“ řekl Kresta, jehož výkon je o to působivější vzhledem k faktu, že v Austrálii nikdy nezávodil.

 

Pocitově to vypadá na pomalou jízdu, jako bych jel autem nakupovat, ale motor je tak dobrý, že jedu hodně rychle. Mám z něj dobrý pocit, ačkoliv se chová úplně odlišně než předchozí Focus RS a musím zapomenout na vše, co jsem se o původním vozu naučil. Nebylo to však snadné. Cesty hodně kloužou a jedu s novým vozem v pro mě nové soutěži a zároveň se snažím vylepšit rozpis. Musím ve stejnou chvíli přemýšlet o hodně věcech.“

 

Kresta přišel o 25 sekund kvůli bizarní nehodě v osmé erzetě. „Přistál jsem po skoku a ve stejnou chvíli se otevřely dveře a zároveň zapadlo boční okýnko. Při snaze zavřít dveře jsem netrefil křižovatku a skončil jsem ve škarpě. Přes otevřené dveře se do vozu dostalo tolik prachu, že jsem zbytek zkoušky neviděl.“

 

Výsledky první etapy

1.  P Solberg/P Mills                          N                     Subaru Impreza         1hr 14min 58.0sec

2.  F Duval/S Smeets                        B                     Citroen Xsara             1hr 15min 44.6sec

3.  C McRae/N Grist                          GB                  Skoda Fabia               1hr 15min 46.0sec

4.  H Rovanperä/R Pietilainen           FIN                  Mitsubishi Lancer       1hr 16min 01.5sec

5.  M Stohl/I Minor                              A                     Citroen Xsara             1hr 16min 11.4sec

6.  G Galli/G D'Amore                        I                       Mitsubishi Lancer       1hr 16min 18.2sec

7.  T Gardemeister/J Honkanen        FIN                  Ford Focus RS          1hr 16min 35.6sec

8.  R Kresta/J Tománek                  CZ                   Ford Focus RS         1hr 16min 44.8sec

9.  D Solà/X Amigo                            E                     Ford Focus RS          1hr 16min 58.9sec

10 C Atkinson/G MacNeall                 AUS                Subaru Impreza         1hr 17min 07.3sec

BPA

Stage Times

Stage 1: 1. Solberg 1min 33.3sec; 2. Duval + 0.4; 3= Grönholm, Loeb + 0.8; 5. Atkinson + 0.9; 6. Rovanperä + 1.5; 11. Kresta + 2.3; 12. Gardemeister + 2.5.

Stage 2: 1. Grönholm 1min 32.9; 2. Gardemeister + 0.1; 3= Loeb, Solberg + 0.6; 5= Duval, Rovanperä + 0.7; 14. Kresta + 2.6.

Overall: 1. Solberg 3min 06.8sec; 2. Grönholm + 0.2sec; 3. Duval + 0.5; 4. Loeb + 0.8; 5. Rovanperä + 1.6; 6. Atkinson + 1.9; 7. Gardemeister + 2.0; 13. Kresta + 4.3.

Stage 3: 1. Atkinson 8min 48.1; 2. Solberg + 0.9; 3. Grönholm + 2.0; 4. Loeb + 5.2; 5. Kresta + 5.7; 6. Duval + 11.5; 13. Gardemeister + 17.2.

Overall: 1. Solberg 11min 55.8sec; 2. Atkinson + 1.0sec; 3. Grönholm + 1.3; 4. Loeb + 5.1; 5. Duval + 11.1; 6. Warmbold + 15.5; 13. Kresta + 39.1; 14. Gardemeister + 48.3.

Stage 4: 1. Atkinson 11min 27.8; 2= Loeb, McRae + 10.3; 4. Grönholm + 11.9; 5. Solberg + 12.3; 6. Duval + 13.0; 9. Gardemeister + 14.1; 12. Kresta + 15.3.

Overall: 1. Atkinson 23min 24.6sec; 2. Solberg + 11.3sec; 3. Grönholm + 12.2; 4. Loeb + 14.4; 5. Duval + 23.1; 6. McRae + 27.4; 14. Kresta + 53.4; 15. Gardemeister + 1:01.4.

Stage 5: 1. Solberg 3min 10.9; 2. Atkinson + 0.8; 3. Grönholm + 1.7; 4. Kresta + 1.9; 5. Stohl + 3.4; 6. Gardemeister + 3.7.

Overall: 1. Atkinson 26min 36.3sec; 2. Solberg + 10.5sec; 3. Grönholm + 13.1; 4. Loeb + 17.9; 5. Duval + 26.6; 6. McRae + 32.1; 11. Kresta + 54.5; 14. Gardemeister + 1:04.3.

Stage 6: 1. Solberg 8min 37.3; 2. Loeb + 1.1; 3. Grönholm + 6.2; 4. Kresta + 7.3; 5. McRae + 9.0; 6. Gardemeister + 10.7.

Overall: 1. Solberg 35min 24.1sec; 2. Loeb + 8.5sec; 3. Grönholm + 8.8; 4. Duval + 29.7; 5. McRae + 30.6; 6. Atkinson + 31.1; 10. Kresta + 51.3; 12. Gardemeister + 1:04.5.

Stage 7: 1. Loeb 11min 15.7; 2. Solberg + 1.8; 3. Gardemeister + 3.6; 4. McRae + 4.8; 5. Kresta + 6.4; 6. Duval + 10.6.
Overall: 1. Solberg 46min 41.6sec; 2. Loeb + 6.7sec; 3. McRae + 33.6; 4. Duval + 38.5; 5. Rovanperä + 46.9; 6. Stohl + 50.8; 7. Kresta + 55.9; 9. Gardemeister + 1:06.3.

Stage 8: 1. Loeb 12min 55.5; 2. Atkinson + 0.1; 3. Solberg + 7.4; 4. Gardemeister + 13.5; 5. Duval + 13.8; 6. Rovanperä + 17.7; 11. Kresta + 37.9.

Overall: 1. Loeb 59min 43.8sec; 2. Solberg + 0.7sec; 3. McRae + 44.7; 4. Duval + 45.6; 5. Rovanperä + 57.9; 6. Stohl + 1:05.5; 7. Gardemeister + 1:13.1; 9. Kresta + 1:27.1.

Stage 9: 1. Atkinson 11min 58.2sec; 2. Solberg + 4.3; 3. Duval + 5.6; 4. McRae + 6.2; 5. Galli + 8.2; 6. Rovanperä + 10.9; 9. Kresta + 21.5; 11. Gardemeister + 27.9.

Overall: 1. Solberg 1hr 11min 47.0sec; 2. McRae + 45.9; 3. Duval + 46.2; 4. Rovanperä + 1:03.8; 5. Stohl + 1:12.5; 6. Galli + 1:20.0; 7. Gardemeister + 1:36.0; 8. Kresta + 1:43.6.

Stage 10: 1. Atkinson 1min 35.6sec; 2= Solberg, Rovanperä + 0.1; 4. Galli + 0.3; 5= Gardemeister, Schwarz + 0.5; 10. Kresta + 1.6.

Overall: 1. Solberg 1hr 13min 22.7sec; 2. Duval + 46.7; 3. McRae + 47.3; 4. Rovanperä + 1:03.8; 5. Stohl + 1:13.0; 6. Galli + 1:20.2; 7. Gardemeister + 1:36.4; 8. Kresta + 1:45.1.

Stage 11: 1. Rovanperä 1min 35.0sec; 2. Duval + 0.2; 3= Solberg, Galli + 0.3; 5. Stohl + 0.7; 6. Atkinson + 1.0; 9. Gardemeister + 1.5; 10. Kresta + 2.0.

Overall: 1. Solberg 1hr 14min 58.0sec; 2. Duval + 46.6; 3. McRae + 48.0; 4. Rovanperä + 1:03.5; 5. Stohl + 1:13.4; 6. Galli + 1:20.2; 7. Gardemeister + 1:37.6; 8. Kresta + 1:46.8.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Hrůzostrašný crash v Jaramě 2005, foto Buggyra

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose