www.car.cz
 

První hodiny dlouhé 24 hodinovky odkrojeny. K&K odstartoval z jedenácté řady
     12.1.2006 19:59 - tisková zpráva


K&K Racing Team Czech Republic - BMW E36 M3 GTR  

DUBAI AUTODROME 12.ledna 2006 -

 

 

„Staří mazáci“  ve vedení 

 

K&K Racing Team odstartoval z jedenácté řady

 

Češi po čtyřech hodinách třináctí

 

Víc než hodinová zastávka v boxech znamená velkou ztrátu

 

Dopolední kvalifikace určila pořadí na startovním roštu. Z první řady se tak do závodu postavily dvě rakouské posádky týmu Duller Motorsport jedoucí s BMW M3 E46 GTR. První místo patřilo „starší“ posádce ve Hans Joachim Stuck, Dieter Quester, Philipp Peter a Toto Wolff. V druhé řadě na startovním roštu stály vedle sebe dvě porsche týmů Hubert Berg Motorsport a Lammertink. Česká posádka K&K Racing Team si vybojovala 22. místo se ztrátou devíti sekund na nejrychlejší vůz.

 

Bohužel celkem uspokojivý výsledek kvalifikace českého týmu byl zkalen drobnou kolizí v jednom z posledních kol, kterou komentoval její aktér Petr Válek: „Těsně před nájezdem do cílové rovinky mi cestu zkřížil jeden z pomalejších vozu, nezbývalo než se vyhnout. Bohužel tento manévr byl příliš ostrý, a tak jsem sešlápnul brzdy. Pak už jsem se jen modlil, aby náraz do zdi nebyl příliš prudký“.

 

Setkání dubajským asfaltem naštěstí neznamenal pohromu. Zručné ruce mechaniků dali během dvou hodin vůz do pořádku, tak aby se mohl bez problémů postavit na start.

 

Celý dlouhý závod rozjíždí Petr Kačírek, který před prvním tankováním držel zajímavou 16. pozici. Mimochodem tankování zde není příliš obvyklé. Všechny týmy musejí zajíždět do prostoru za boxy, kde je vybudována improvizovaná čerpací stanice se čtyřmi stojany pro benzínová auta a dvěmi pro diesely. Trochu netradiční systém tankování řádně prověřuje taktiku a strategii jednotlivých týmů.

 

Hned po stratu se do čela závodu dostal tým  Duller Motorsport 1 (D.Quester, Stuck, Peter, Wolff a BMW M3 E46 GTR), další jezdci ho sice statečně stíhali, ale o víc než jen o epizodní vedení startovního pole se nejednalo. Hans Joachim Stuck však brzy ukázal všem záda, ani jeho kolegové či mechanici nezachybovali a technika zatím drží, takže po šesti hodinách a 145 absolvovaných kolech jsou stále v čele.

 

Z druhého místa se po technických problémech propadl do hlouby pole druhý tým kvalifikace Duller Motorsport 2. Jejich místo získala posádka CM Creativ Marketing na voze Porsche 996 GT3 Cup (143 kol). Na třetí pozici se usadil Drexler Motorsport a jejich BMW (141 kol).

 

Za volantem českého BMW odstartoval Petr Kačírek a nasazeným tempem udržoval pozici z kvalifikace. Po dvou hodinách předával Marcelu Kusínovi opratě ze 16. místa. Další dvě hodiny znamenaly posouvání se startovním polem vpřed. Jednak dobrou jízdou, ale i začínajícími technickými problémy ostatních týmů. Před předáním volantu Petru Válkovi, však stroj nezajel jen na pit line, ale rovnou do boxu. V té době K&K Racing Team figuroval na 13. místě absolutního pořadí.

 

Příčinou zastávky v boxech a auta v péči mechaniků byl roztržený spojkoví setrvačník. Po necelé hodině a půl vyrazil konečně Petr Válek na trať. Celkem nasbíraných 98 kol bohužel stačí jen na 49 pozici. „ Dvacet čtyři hodin je dlouhá doba, máme před sebou ještě víc než tři čtvrtiny závodu a během té doby se může stát ledaco. Hlavně ať vydržíme až do cíle“, komentoval vzniklou situaci Petr Kačírek

 

 

Pořadí kvalifikace

 

  1. Duller Motorsport 1 (D.Quester, Stuck, Peter, Wolff) BMW M3 E46 GTR – 2:09,682
  2. Duller Motorsport 2 (A.Quester, Fleischmann, Richter-Hoyer, Elgelholm, Lechner) BMW M3 E46 GTR – 2:09,982
  3. Hubert Bergh Motorsport (Bergh, Isaksson, Gottschich, Hedberg, Clausen) Porsche 996 GT3 – 2:10,752

 

 Po sedmi hodinách

 

1. Duller Motorsport 1 (BMW M3 E46 GTR) Rakousko – 172 kol, 2. CM Creativ Marketing (Porsche 966 GT3 Cup) Německo – 167 kol, 3. Drexler Motorsport (BMW M3 E46) Německo – 165 kol, 4. Lammertink (Porsche GT3) Nizozemí – 163 kol, 5. AC Bratislava (Porsche GT3) Slovensko – 163 kol, ……45. K&K Racing Team (BMW E36 M3 GTR) Česká rep. – 122 kol.

 

 

První ročník „TOYO TIRES 24h of Dubai“ produkčních a GT automobilů budeme znát svého vítěze v pátek po druhé hodině odpolední dunajského času – tedy v 11.00 SEČ

 

Foto: Petr Frýba


 
 
Fotogalerie:   24 hod Dubai 2006 a tým K§K, tréninky, foto P. Frýba

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose