www.car.cz
 

První dvacetičtyřhodinovku na Středním Východě Češi nedokončili.
     17.1.2006 11:41 - tisková zpráva


První dvacetičtyřhodinovka na Středním Východě je minulostí

 

„Staří mazáci“  zvítězili stylem start - cíl 

 

K&K Racing Team už je doma, auto na moři

 

 

První „dvacetičtyřhodinovka“ na Středním Východě zná své vítěze i poražené. Do cíle dojelo celkem 52 týmů z celkem 66 startujících. Zajímavostí je, že cílovou páskou projely všechny vozy startující ve třídách D1 a D2 tedy stroje poháněné dieslovými motory.

Hned po startu se do čela závodu dostal tým  Duller Motorsport 1 (č. 31) (D.Quester, Stuck, Peter, Wolff a BMW M3 E46 GTR), další jezdci ho sice statečně stíhali, ale o víc než jen o epizodní vedení startovního pole se nejednalo.

 

Hans Joachim Stuck však brzy ukázal všem záda, ani jeho kolegové či mechanici nezachybovali a technika vydržela, takže po dvaceti čtyřech hodinách a 519 absolvovaných kolech mohli projet vítězně cílem. Z druhého místa se po technických problémech propadl do hlouby pole druhý tým kvalifikace Duller Motorsport 2 (č. 32), který přes velkou snahu mechaniků nedokázal po deseti hodinách pokračovat dál.

 

Další tovární BMW týmu Drexler Motorsport (č. 30) bojovalo o medailové pozice ještě o hodinu déle, ale i na ně čekaly velké technické problémy. Odtah servisním vozem z trati do boxu a poté bezradné pohledy mechaniků dávali jasně najevo, že se pokračovat nebude. Jejich pozice postupně začali získávat vozy Porsche týmu Hubert Bergh Motorsport, CM Creativ Marketing (č.4) a ARC Bratislava (č.1).

 

Z trojice vozů Porsche si svoji daň technických problému vybral druhý z jmenovaných týmů, a tak na stupně vítězů vystoupila posádka ze Slovenska.

 

Za volantem českého BMW odstartoval Petr Kačírek a nasazeným tempem udržoval pozici z kvalifikace. Po dvou hodinách předával Marcelu Kusínovi opratě ze 16. místa. Další dvě hodiny znamenaly posouvání se startovním polem vpřed. Jednak dobrou jízdou, ale i začínajícími technickými problémy ostatních týmů. Před předáním volantu Petru Válkovi, však stroj nezajel jen na pit line, ale rovnou do boxu. V té době K&K Racing Team figuroval na 13. místě absolutního pořadí a pátém ve své třídě.

 

Příčinou zastávky v boxech a auta v péči mechaniků byl roztržený spojkový setrvačník. Po necelé hodině a půl vyrazil konečně Petr Válek na trať. Celkem nasbíraných 98 kol bohužel stačílo jen na 49 pozici. „ Dvacet čtyři hodin je dlouhá doba, máme před sebou ještě víc než tři čtvrtiny závodu a během té doby se může stát ledaco. Hlavně ať vydržíme až do cíle“, komentoval vzniklou situaci Petr Kačírek.

 

Postupně se český tým propracovával startovním polem až na 38. pozici a šestou ve své třídě. Pod dvou třetinách závodu, těsně před šestou hodinou ranní, kdy měly jezdci za sebou 253 kol, však za východu slunce zhasly české naděje na dokončení závodu. Petr Válek sedící za volantem vozu zůstal viset na trati. „ Z auta se ozvala rána a dál už nešlo řadit, takže jsem stroj odstavil a počkal na pomoc a odtah do boxu“, popsal svoje pocit Válek.

 

Závěrečný ortel mechaniků byl neúprosný – dál už se pokračovat nedá. Po necelých 1364 „ostrých“ kilometrech a 16 hodinách jízdy, tak zůstal K&K Racing Team v poli poražených. Slabou útěchou může být, že mezi neklasifikovanými týmy mu patří první příčka. Když si navíc uvědomíme, že před nimi ze závodu odpadly automobily továrních týmů BMW (Duller Motorsport 2 a Drexler Motorsport) není účinkování českého týmu až tak špatné. Každopádně jde o zajímavou zkušenost a výzvu do další závodní kariéry.

 

O příčinách odstoupení hovoří Marcel Kusín: „Jaká technická závada způsobila naše předčasné ukončení závodu, zjistíme až koncem února, kdy vybalíme závodní vůz z kontejneru, který teď putuje po moři domů.  Poté podrobíme naše BMW důkladné prohlídce a zjistíme kde se stala chyba. Bohužel se obávám, že šlo o nejslabší místo, kterého jsme se obávali - tedy převodovku nebo spojku.

 

Jinak celý zbytek automobilu fungoval dokonale. Motor i podvozek by zvládly zbytek závodu dokončit. Ani my jezdci jsme během dlouhého závodu neměli problémy a jezdili jsme vyrovnané časy“. 

 

Dnes je celý tým doma a začíná přemýšlet nad dalšími závody nadcházející sezóny.

 

 

Pořadí

 

  1. Duller Motorsport 1 (D.Quester, Stuck, Peter, Wolff) BMW M3 E46 GTR – 519 kol
  2. Hubert Bergh Motorsport (Bergh, Isaksson, Gottschich, Hedberg, Clausen) Porsche 996 GT3 – 509 kol
  3. AC Bratislava (Konopka, Sigal, Alhadeff, Casadei) Porsche GT3 – 506 kol

 

Závod dokončilo 52 vozů z 66 startujících

 

 NC - K&K Racing Team (Kusín, Kučírek, Válek, Kotrba) BMW E36 M3 GTR Česká rep. – 253 kol.

 

 Foto: Petr Frýba


 
 
Fotogalerie:   24 hod Dubai 2006 a tým K§K, tréninky, foto P. Frýba

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose