www.car.cz
 

A1GP: Češí vyrazí v Jižní Africe ze solidní a slibné třetí řady
     28.1.2006 20:49 - tisková zpráva


Češí vyrazí v Jižní Africe ze třetí řady - (28.01.06)

Tomáš Enge po celý den bojoval o místa mezi prvními šesti a v kvalifikaci vyjel pro český vůz třetí řadu na startu sprintu. Oba zítřejší závody slibují na městské trati napínavou podívanou s mnoha nehodami.

Sobota nabídla v Durbanu slunečné počasí, ale vysoké nároky městské tratě dostaly mnoho jezdců a v průběhu dne došlo k mnoha nehodám a červeným vlajkám. Enge plně využil své zkušenosti a vyhnul se větším problémům. Jediný volný trénink dnešního dne byl mnohokrát přerušen a trval skoro dvě hodiny. Enge v něm odjel 23 kol a skončil šestý. Tým pak musel udělat před kvalifikací obtížní strategické rozhodnutí, protože každý z týmů měl pro kvalifikaci jen dvě sady nových pneumatik.

 

Češi se rozhodli pro relativně konzervativní řešení a nové pneumatiky použili v první a poslední ze čtyř kvalifikací. Enge byl v první kvalifikaci nejrychlejší, ale přilnavost tratě se s ujetými koly a pogumováním zvyšovala. Ve druhé kvalifikaci český tým nezajel český tým po lehkém kontaktu se zdí čas.

 

V posledních dvou jízdách zajel Enge dvakrát pátý čas, zároveň to byly jeho dva nejlepší časy kvalifikace. Součet nejlepších dvou časů znamenal pro Čechy třetí řadu na startu.

 

Tomáš Enge: Chtěli jsme být v prvních dvou řadách a jsme ve třetí, takže je to relativně dobré. Dnes to byl taktický boj a načasování jízd na nových pneumatikách bylo kritické. Ze zpětného pohledu by možná bylo lepší použít první novou sadu později, ale tady je vždy riziko červené vlajky.

 

Včera i v dnešním tréninku bylo mnoho červených vlajek, takže jedna nebo dvě kvalifikace mohly být v podstatě klidně zrušeny. Nejlepší kolo jsem asi zajel ve třetí kvalifikaci, poslední bylo sice nejrychlejší, ale to jsem měl nové gumy.

 

Ve druhé jízdě jsem udělal drobnou chybu, ale poškození vozu bylo naštěstí minimální. Start závodů bude vzrušující a mám obavy z první zatáčky. Před ní je relativně dlouhá rovinka a pak následuje vracečka na jedničku.

 

Nejdůležitější bude projet bez úhony, protože je to tam tak těsné, že nehoda může trať úplně ucpat. Bude to závod o přežití.“

 

 

BPA
 
 
Fotogalerie:   Veteráni trochu jinak, foto Jiří Rohlena

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose