www.car.cz
 

Václav Bervid junior a BMW 130i Challenge 2006 : Nemám závodnické ambice
     27.2.2006 09:44 - tisková zpráva


Prvním, kdo otestoval prototyp vozu BMW 130i v pohárové úpravě Challenge 2006 byl Václav Bervid junior. Už je to sice sedm let, co naposled závodil, ale jeho účinkování v Superturismu i v DTM je ještě stále v dobré paměti.


*Jak je to se závodnickou pamětí? Zůstávají v člověku ty správné návyky i po tak dlouhé přestávce?


„Žádný problém. Stačí snad půlhodinka a všechno se vrátí. To testování nového auta byla sice především práce, ale docela jsem si ho i užíval.“

*Může za to i nové auto?


„To rozhodně. Má dostatek výkonu a je velmi snadno ovladatelné. Je to velmi příjemné autíčko a účastníci našeho poháru si s ním rozhodně užijí.“

*Bude mezi těmi účastníky i Václav Bervid junior?


„Já nevím, proč mě stále nechcete věřit, že už nemám žádné závodnické ambice. Před lety jsem se snažil být profesionálem se vším všudy. Dal jsem si časový limit tak do svých 25 let. Ale vstoupili jsme do velkého automobilového světa přece jenom příliš brzy po roce 1989, takže jsme ještě neměli důvěru, ani podmínky na to, aby se dalo v plném rozsahu konkurovat a zařadit se mezi elitu této branže. Závodnickým profíkem jsem se tedy nestal. Nevadí, v Kristových letech mám už jiné životní priority a protože jsem zvyklý svou práci dělat vždycky na sto procent, tak se novým adeptům tohoto sportu do cesty plést nebudu. Tím spíše, když pohár nese i naše rodinné jméno a je potřebné se zabývat technikou i organizací ve prospěch našich klientů. Ne, ve startovní listině BMW 1 Challenge 2006 opravdu nebudu.“

*Na francouzský okruh le Luc jste určitě přijel s nějakým očekáváním. Nakolik ho sportovní prototyp BMW 130i splnil?


„Abych pravdu řekl, předem jsem se příliš nezabýval tím, co od auta vlastně čekat. Prostě jsem si do něj sedl a jel. Nejdříve jsem si celkem opatrně vyzkoušel jak to všechno funguje a hlavně jak funguji já sám. A ono to šlo. Tak jsme přidali do kroku a dali našemu „bavoráku“ pořádně do těla. A ono to pořád fungovalo. Ne, nemohu říci, že to auto je na sto procent hotové, nebo, že splnilo třeba osm z ideálních deseti bodů testu. Cílem tohoto testování bylo zjistit jestli to funguje, jestli to vydrží dlouhé zatížení a kam sáhnout pro ty nejsprávnější komponenty zejména na brzdách a podvozku. A to jsme splnili bezezbytku. Takže je tu spokojenost, možná větší než jsem sám čekal, ale žádná procenta po mně nechtějte.“

*To auto budí přece jenom větší respekt než většina standardních pohárových vozů. Dokáží ho uřídit i tak zvaní „hobíci“?


„No, budou si muset dávat o hodně větší pozor, než třeba ve fiestě, to je jasné. Tohle už nebude jen tak nějaké nezávazné, zábavné klouzání po okruhu, ale skutečné závody. Účastníkům však před prvním startem nabídneme dostatek času a prostoru,aby si mohli s BMW 130i Challenge porozumět. Každý ho musí využít podle svých potřeb a pečlivě hledat své vlastní limity. Auta budou prakticky stejná, to zaručíme. Ale skutečná kvalita šoférů se docela určitě projeví dost výraznými rozdíly ve využití potenciálu tohoto vozu. O to větší motivaci by účastníci BMW 1 Challenge 2006 pro závodění mohli a měli mít.“

*Při úvahách o zaměření seriálu byla řeč také o závodnickém mládí a věkovým limitem je tady šestnáct roků. Nebude to pro adepty tohoto sportu sotva odrostlé motokárám přece jenom příliš silná káva?


„Naopak, mladí jezdci tady mohou udělat hodně velký skok kupředu. Z motokár se dnes nejčastěji chodí do národní formule. To je správná cesta. Ale co s takovými závodníky jako jsem třeba já? 191 cm, to je na formuli trochu příliš. Také jsou tu mladíci, které třeba vozy kategorie GT lákají více než formule jedna. Pro takové bude náš pohár ten nejlepší mezičlánek mezi motokárou a profesionálním závodním sportem.“

PR Bervid Prodrive (pek)


 
 
Fotogalerie:   Český tým Intermoto v úvodu MS Supersport v Kataru

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose