www.car.cz
 

Okříšky 2006: Volf s Novákem zřejmě drama milují¨. Skvělé stříbro !!
     6.3.2006 18:11 - tisková zpráva


Okříšky 2006: Volf s Novákem zřejmě drama milují
 

Ve dnech 3. – 4. března absolvovala posádka Jiří Volf – Petr Novák Rally Vysočina 2006 s centrem v Okříškách u Třebíče. Soustředěným výkonem si reprezentanti týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport zajistili druhé místo absolutně a vstoupili tak skvěle do sezony, ve které je prioritou posádky účast v kompletním seriálu domácích jednodenních automobilových soutěží. Cesta za stříbrnými poháry ale rozhodně nebyla jednoduchá, když si Volf s Novákem a s nimi i celý tým prožili nervy drásající drama v samotném závěru soutěže.

Závod začal pátečním prologem v Třebíči, kde Jirka s Petrem – stejně jako řada jejich soupeřů - doplatili na časový posun startu z důvodu ošetření silnice posypem a na ne příliš dobrou organizaci.

„Stáli jsme asi hodinu na místě a nikdo nevěděl, kdy skutečně odstartujeme. Auto dokonale zchladlo, mezitím celou dobu sněžilo a ‚mokré‘ gumy, které jsme obuli, ztratily smysl. Pokud bych tušil, že to tak bude, jeli bychom zimní sériové pneumatiky,“ popisuje úvodní peripetie Jirka Volf. Devátý čas absolutně a šestisekundová ztráta na nejrychlejšího Pavla Červenku však byly solidní výchozí pozicí pro sobotní část soutěže.

V sobotu panovaly na Vysočině napůl zimní podmínky. Jirka obul po poradě se svým navigátorem Petrem Novákem a na doporučení vedoucího týmu Milana Lišky úzké pneumatiky s hřeby. „Do poslední chvíle se rozhodovalo, co obout. Shodli jsme se, že úzké kolo s hřebem bude ideální. Na první RZ jsme začali opatrně. Na RZ 2 jsem udělal několik drobných chyb, přesto jsme vyhráli a na pro nás skvělém druhém místě jsme odskočili pronásledovatelům.

Rozhodli jsme se neatakovat první příčku, protože udržení druhé pozice pro nás bylo mnohem cennější, než nějaké další první časy s rizikem havárie. Na konci první sekce začaly ‚kopat‘ brzdové kotouče. Myslel jsem si, že jsou ‚jen‘ zvlněné, tak jsme je v servisu neměnili.

Jenže v úvodu druhé ‚rundy‘ prasknul pravý přední kotouč a začaly silné vibrace, které táhly auto doprava a prodlužovaly nepatrně brždění. Navíc jsem nebyl schopný na RZ 4 a 7 zajet slušný čas, takže Pepa Semerád nám zaslouženě ujel,“ pokračuje brněnský jezdec.

Před závěrečnou sekcí zůstávalo otázkou, jaké pneumatiky nazout. Zatímco mechanici měnili polámaný brzdový kotouč, Petr Novák bedlivě sledoval, jaké gumy nazují soupeři. NTS Plzeň – Gassner Rallisport znovu zvolil úzká kola s hřeby, neboť na širších gumách by Jura s Novasem na sněhu zřejmě ztratili víc, než by mohli na asfaltu získat. Taktika byla jasná: udržet 2. místo, jet slušné časy, ale zbytečně neriskovat. „Věděl jsem, že na dlouhé sněhové RZ dokážeme držet krok s Jandíkem a Trojanem, tím pádem jsme mohli ztratit na ostatní až sekundu na kilometr, aby by to vyšlo. Po poslední RZ jsme okamžitě počítali a vyšlo to,“ líčí příjemné okamžiky Jura.

Ještě ale nebylo dobojováno. Vůz Mitsubishi Lancer Evo 8, který po celý závod – kromě prasklého brzdového kotouče – fungoval skvěle, si postavil hlavu a z tváří obou závodníků okamžitě úsměv zmizel. „Po poslední vložce jsem spočítal časy a nahlásil jsem Jurovi, že se nám to povedlo. On začal okamžitě jásat, tak jsem ho srovnal, protože závod končí až na cílové rampě, resp. v uzavřeném parkovišti. Jeli jsme do servisu, v pohodě klábosili a najednou se ozvala obrovská rána,“ vypráví Petr Novák.

Okamžitě jsem zkontroloval auto, poloosy, diferenciály, jestli někde neteče olej. Opticky bylo vše v pohodě. Volal jsem Milanu Liškovi, jestli máme jet dál nebo zastavit, abychom autu neublížili ještě víc. Milanův rozkaz zněl ale jasně: Jeďte, dokud to půjde. Řekl jsem Jurovi, ať zařadí čtyřku a jede pořád sedmdesátkou, to nám mělo časově vyjít. Servis byl krátký, takže se závada na místě nedala vyřešit.

Mechanici zkusili odpustit olej z převodovky a s ním tekly špony i další drobnosti. Znovu jsme tedy olej dolili a za doprovodu Milana Lišky, který nám uzavíral dopravu na křižovatkách, jsem se vydali na poslední přejezd do cíle v Okříškách. Naštěstí to vyšlo a nám oběma spadl na cílové rampě obrovský kámen ze srdce,“ přiznává otrokovický mitfára.
 
Tým NTS Plzeň – Gassner Rallisport v čele s Milanem Liškou a jeho mechaniky připravili skvělý vůz, který - až na zatím neobjasněný problém s převodovkou po poslední RZ - fungoval naprosto famózně.
 
Společně s Petrem moc děkujeme mechanikům, Milanu Liškovi za jeho precizní informace z tratě, které nám pomohly s volbou pneu, a našim partnerům, bez nichž by nebyl náš start možný,“ poděkoval Jirka Volf.
 
Na to, že jsem před závodem počítal v ideálním případě s pátým šestým místem, je to dobré. Sice jedeme na každou soutěž vyhrát, protože jinak by závodění nemělo smysl, ale tohle je na začátek sezony skvělý výsledek. A Jura si ho zaslouží i za velice soustředěný výkon.

Samozřejmě bylo pár drobných chybiček, ale ani jedny hodiny, které by nás stály časovou ztrátu. Zažili jsme jen jednu větší krizi, jinak to byly drobnosti, nějaké bariérky, ale to k rally patří,“ pochválil svého pilota Novas.
 
Dalším plánovaným startem posádky Jiří Volf – Petr Novák a týmu NTS Plzeň – Gassner Ralliart je Agrotec Würth Rally Hustopeče 2006, která se uskuteční ve dnech 14. – 15. dubna.
 

 

VOLF MEDIA SERVIS


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 2006, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose