www.car.cz
 

Mladíci v hondách na Rally Vysočina úročili šumavské zkušenosti
     8.3.2006 15:34 - tisková zpráva


Hondy týmu Motocar Sport Zádveřice byly v úvodních domácích podnicích šampionátů automobilových soutěží naprosto nepřehlédnutelné. Zejména dosud nepříliš známý Jan Šlehofer se díky svým skvělým výkonům zapsal zlatým písmem do paměti fanoušků i odborníků, zdatně mu sekundoval i Lukáš Veselý. Z jezdců, kteří se vystřídali za volantem většího vozu Honda Civic Type R se více dařilo Egonu Smékalovi, jenž si z Rallye Šumava přivezl stříbrný pohár za úspěch ve třídě N3.

 

 

Jednadvacetiletý Jan Šlehofer byl dosud známý zejména díky svým startům v závodech motokár. V sezóně 2005 se rozhodl přestoupit do královské disciplíny motoristického sportu – automobilových soutěží. Po prvních krůčcích v novém oboru dostal na začátku roku 2006 nečekanou nabídku – na poslední chvíli nahradit jiného jezdce ve voze Honda Civic VTi týmu  Motocar Spor Zádveřice při těžké Rallye Šumava. Na vyřizování všech nezbytností bylo jen pár dní.

 

Tradičního spolujezdce Zbyňka Soběharta navíc musel po Šlehoferově boku vystřídat další mladík Pavel Dresler. K velkému překvapení veřejnosti a snad i svých fanoušků, Šlehofer s Dreslerem náročnou soutěž nejen zvládli, ale dokonce drtivým finišem vybojovali výtečnou čtvrtou příčku ve třídě N2 i ve skupině N. Úspěch podtrhla i skutečnost, že zledovatělou soutěž jako jedni z mála absolvovali celou na pneumatikách bez hřebů!

 

S mnoha nabytými zkušenostmi se dva týdny po Šumavě vydal Jan Šlehofer už se svým obvyklým spolujezdcem Zbyňkem Soběhartem válčit v úvodním podniku rallysprintového šampionátu, který by měl být jejich hlavním letošním působištěm. Na Rally Vysočina hned při prologu šokovali konkurenci, když kromě prvenství ve třídě N2 i skupině N obsadili desátou příčku v absolutním pořadí mezi mnohem silnějšími vozy. I druhý den se pak západočeské posádce nadmíru dařilo a „zázračné pneumatiky OR32“ opět slavily úspěch.

 

Nutno říci, že byly připraveny i pneu s hroty, ale posádka je nakonec nevyužila. V cíli tak mohli mladíci oslavit své premiérové vítězství ve třídě N2 i druhou příčku ve skupině N, za mnohem zkušenějším Zdeňkem Vrbeckým, vodícím po trati silnější dvoulitrový vůz. Jan Šlehofer tak nemohl být nespokojen: Už na Šumavě nám to docela šlo a zvláště závěr soutěže nám sedl výtečně. V Okříškách jsme na soupeře naopak získali pár vteřinek náskoku už při prologu, druhý den jsme se nádherně svezli – zkrátka všechno klapalo. Auto nám nic nevyvedlo, my jemu taky ne, vezeme domů poháry…kéž by takhle pokračovala sezóna i dál. Ještě pořád se ale musíme moc učit.“

 

Druhou hondu týmu Motocar Sport-Club Zádveřice vodil po tratích obou soutěží dvaadvacetiletý Lukáš Veselý, jehož navigoval zkušený Jan Paulik. Lukášovi s Honzou se na Šumavě dařilo zejména v sobotu, kdy zajeli několik velmi dobrých časů a bojovali o pozice v první čtveřici ve skupině N. V neděli však Veselý s Paulikem trochu doplatili na střídající se povrchy, nezvolili správné pneumatiky a v cíli obsadili sedmou příčku ve třídě N2 a osmou ve skupině N.

 

Dovezli si ale domů cenné zkušenosti, které i oni zúročili na tratích Rally Vysočina. Tam začali Veselý s Paulikem trochu smolně, chybku z prologu ale už druhý den nezopakovali a po vyrovnaném výkonu vybojovali v těžké konkurenci stříbrnou příčku ve třídě N2 a bronzovou ve skupině N. Ani Lukáš Veselý tak na cílové rampě neskrýval radost: V cíli šumavské soutěže jsem byl trochu smutný, tady v Okříškách jsme si ale spravili chuť. Druhá příčka je skvělá, je to náš první opravdu úspěšný výsledek na mistrovské soutěži.“

 

Třetí vůz týmu má sice podobný název, je ale větší a patří do třídy N3, tedy mezi dvoulitry. Na Šumavě vodil Hondu Civic Type-R Egon Smékal, jenž má s tímto vozem zkušenosti z minulé sezóny. V tak těžkých podmínkách, jaké panovaly na Šumavě, však startoval poprvé, novinkou byla i spolujezdkyně Zuzka Chvojková.

Snad i proto měl v cíli Smékal poněkud rozpačité pocity: „Zvolil jsem možná až příliš opatrné tempo, jsem ale hlavně rád, že jsme soutěž zvládli bez potíží a i auto je celé. Technika i spolujezdkyně fungovaly dobře a já nasbíral mnoho nových zkušeností. Dodejme, že posádka Smékal – Chvojková nemusí být vůbec smutná, obsadila totiž výbornou druhou příčku ve třídě N3 a dosáhla i na body ve skupině N.

 

Na Rally Vysočina se už vozu Honda Civic Type-R dařilo méně, když premiérový start posádky Jiří Krajčík – Richard Lasevič skončil v polovině soutěže poškozeným chladičem po drobné kolizi se sněhovou bariérou. Tomu však předcházely slušné časy, díky kterým Jiří Krajčík bojoval o stříbro ve třídě a na dosah měl i bronzovou příčku ve skupině N.

Ostatně, asi nejlépe o jeho výkonu hovoří názor týmového šéfa a kolegy závodníka Antonína Tlusťáka: Jiří Krajčík jel poprvé s naším zcela nově postavený vozem Civic Type-R. Poprvé jel také na pneumatikách s hroty. Jeho časy pro nás byly příjemným překvapením a myslím si, že bude patřit ke špičce ve třídě. Víme, že auto na to má a po Okříškách již víme i to, že na špičkové umístění má i Jiří. Prokázal i cit k autu a myslím, že se můžeme těšit na pěkné výsledky.“

 

Karel Špaček

Motosport-review.cz

 

Tisková zpráva týmu Motocar Sport Zádveřice

www.motocarsport.com


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 2006 od Libora Zhoře, w.liborzhor.com

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose