www.car.cz
 

Michal Hora do roka a do dne. V Okříškách po roce opět uspěl.
     9.3.2006 12:07 - tisková zpráva


Minulý rok zahájil Michal Hora vítězstvím v Okříškách. Pak přišla smolná serie, která se jen tak nevidí. S výjimkou druhého místa v Pačejově neviděl ani jednou cíl, přestože vždy patřil ve své třídě k nejrychlejším. Letos při prvním startu na Šumavě zazářil vítězstvím na okruhu a pak opět nedojel.

 

V Okříškách již ale bylo všechno jinak. Spolu s Gabrielou Szenderákovou jasně vyhráli svou třídu a byli třetí ve skupině A. Vzhledem k tomu, že s autem nebyly sebemenší potíže, všichni věří, že další černá serie následovat nebude.

 

Když na Šumavě Michal Hora se Zdeňkem Hrůzou zůstali stát bezmocně s prasklou poloosou hned na první ranní vložce, přepadaly je černé myšlenky. Aby také ne, vždyť den před tím vcelku jasně vyhráli prolog a těšili se jak na trati, pro Michala domácí soutěže, vyzkouší nově zabudovanou sekvenční převodovku. Nakonec nenastoupili ani do SupeRally.

 

"Měli bychom obrovskou ztrátu, protože jsme odstoupili hned v úvodní RZ druhého dne, rozhodli jsme se dále nepokračovat a neriskovat případné poškození velice drahé sekvenční převodovky. Takže nám nezbývalo nic jiného, než si připravené pneumatiky s hroty a benzin schovat do Okříšek,“ říkal Michal a udělal moc dobře.

 

Prolog v ulicích Třebíče dopadl ještě lépe než v Klatovech. Michal s Gabrielou Szenderákovou vyhráli nejen ve své třídě, ale i ve skupině A. To bylo dobré a teď záleželo na tom, jak se jim bude dařit na devíti rychlostních zkouškách Rallye Vysočina. Od prvních kilometrů je podle očekávání sice přeskočily dvě kitové šestnáctistovky, ale ve třídě si vedli skvěle.

 

Zpočátku o vedení bojovali spolu s další smíšenou posádkou Janem Sýkorou a Martinou Škardovou, ale od čtvrté vložky již byli jasně v čele a do cíle již nikomu nedali šanci. “Krásně jsme si spolu zazávodili, ale Honza měl potom problémy s převodovkou, tak se nám podařilo trošku odskočit,” doplnil Michal.

 

Z devíti sobotních vložek byli šestkrát nejrychlejší a zaslouženě zvítězili ve třídě A5. Michalova jízda, kdy vedl svou fabii klidně a s jistotou přes všechny nástrahy tratě, mezi nimiž nechyběl sníh, led, ale ani asfalt s vrstvou posypu potěšila i diváky, kteří to dávali najevo svým potleskem. Úspěšní byli i ve skupině A, kde obsadili třetí příčku a vidět byli i v absolutním pořadí, vždyť domů vezou body za celkově dvanácté místo v MČR v rallysprintech.

 

Již jsme zmiňovali skvělý čas na RZ4, tak jen doplňme, že v celkové klasifikaci právě na této erzetě byli na skvělém sedmém místě a to v konkurenci minimálně dvacítky čtyřkolek na startu. "Už jsme ani nechtěli věřit, že někdy uvidíme cíl. Šumava byla obrovské zklamání. O to větší radost mám teď. S Gabikou se mi jelo opravdu skvěle a oba máme ze soutěže nádherný zážitek.

 

Jen mě mrzí, že u našeho úspěchu nemohl být i Zdeněk Hrůza. Ten se mnou prožil smolný loňský rok a určitě by si to zasloužil taky. Auto jelo bez nejmenších potíží a proto patří obrovský dík za jeho přípravu mechanikům. Díky převodovce je teď s fabií opravdu krásné svezení, za které moc vděčím panu Šelmátovi, bez kterého bych se s takovým autem nikdy nesvezl.

 

Ještě bych se ale chtěl vrátit k pneumatikám s hroty, které jsme mohli použít díky obrovské pomoci Pavla Valouška a jeho otce. Bez nich by naše časy určitě nebyly takové jaké byly a proto mají oba na našem vítězství nepopsatelný podíl. Moc jim za to děkuji," uzavřel v cíli spokojený a šťastný Michal Hora.

 

 

 

Milan Hauer

Motorsport-review.cz

 

TISKOVÁ INFORMACE KBS MOTORSPORT


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 2006, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose