www.car.cz
 

Korsická rally se Pavlu Valouškovi příliš nepovedla
     12.4.2006 22:23 - tisková zpráva


AJACCIO, OTROKOVICE – Téměř po dvou měsících se česko-italská posádka Pavel Valoušek – Pierangelo Scalvini posadila do továrního speciálu Suzuki Swift S1600, aby se podruhé v letošní sezóně utkala o body do juniorského světového šampionátu.

 

Po švédském zimním dobrodružství se tentokráte celé startovní pole přesunulo na čtvrtý největší středomořský ostrov Korsika, kde se jel jubilejní padesátý ročník Rallye de France – Tour de Corse. Po rychlém severském sněhu bylo potřeba se přeorientovat na úzké asfaltové silničky se spoustou zrádných zatáček.

 

Tato adaptace se v pátek mladému otrokovickému pilotovi příliš nedařila, k tomu se přidaly problémy s interkomem, když musel jet více než třicet kilometrů druhé rychlostní zkoušky téměř na oči, jen na ruční signalizaci spolujezdce. „Nějak se mi nedařilo dostat se do tempa, nebyl jsem spokojený se svou jízdou. Navíc se mi moc nezdá nastavení auta, pořád s tím zkoušíme laborovat, ale stále to není ono. Na nastavení byl Ignis daleko jednodušší, u Swiftu je mnohem více variant. Snad se nám bude zítra dařit líp,“ zhodnotil první etapu letošní korsické soutěže Pavel Valoušek.

 

Druhou etapu zahájil populární Valda velmi slušně, kvůli havárii Itala Bettiho však úvodní nejdelší zkoušku soutěže nemohl dokončit. „Stihli jsme odjet jen asi dvacet kilometrů, pak Bettiho Renault zatarasil cestu a nedalo se jet dál. Je to škoda, podle mezičasů jsme to měli velice dobře rozjeté,“ litoval Pavel Valoušek, který už byl s nastavením svého vozu mnohem více spokojený.

 

Také na druhé sobotní zkoušce dosahoval kvalitních mezičasů, výsledný čas v cíli však nebyl příliš zázračný. „Jeli jsme pěkně, bohužel jsme dvakrát dělali hodiny, přičemž jednou to bylo ve velice úzkém místě, takže nám trvalo snad dvacet vteřin, než jsme se zase vrátili zpátky do správného směru,“ pokračoval v ne úplně nejšťastnějším tónu Valoušek.

 

Aby si dopil svůj kalich hořkosti až do dna, další rychlostní zkoušku už Pavel Valoušek nedokončil. Po opět slušných mezičasech však nedokázal na dvanáctém kilometru udržel svůj Swift na trati a musel tak odstoupit.

 

„Byl to výjezd z pomalé zatáčky na druhý rychlostní stupeň, za kterým hned následovala obráceně klopená levá zatáčka. V půli ní jsem řadil trojku … a spadli jsme do příkopy, kde byl kámen, o který se urazilo kolo. Nebyl tam písek ani nic podobného, stopa byla myslím dobrá, ale rychlost asi ne,“ popsal inkriminovaný okamžik Valoušek.

 

Po přivezení vozu zpět do servisní zóny se vedení týmu rozhodlo pokračovat kvůli získávání zkušeností i nových dat v rámci superally i v neděli, na startu se však žlutý vůz neobjevil. „V sobotu v noci mi přišla SMS, že technický delegát neshledal náš vůz bezpečným a nedělní start nám tedy nepovolil. Přesný důvod ani já sám nevím, auto nijak příliš poškozené nebylo a mechanici ho během servisu dokázali bez problémů opravit,“ prohlásil Valoušek, jehož zákaz startu ve třetí etapě viditelně zaskočil.

 

Další soutěží juniorského světového šampionátu bude koncem května soutěž na jižnějším středomořském ostrově – Sardínii. Tamní drsná šotolina by měla japonskému vozu sedět více než uklouzaný korsický asfalt.

 

www.pavel-valousek.com

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Rallye Korsika 2006, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose