www.car.cz
 

Robert Šenkýř zůstává letos na okruzích. Rozhovor
     23.4.2006 10:23 - tisková zpráva


Robert Šenkýř : O sobě…

 

Po zisku 2 titulů mistra Evropy v závodech automobil do vrchu jste přešel na okruhy. Nemáte pocit, že to byl ústup z jistých pozic i z výsluní?

S přechodem od vrchů na okruhy jsem docela spokojen, i když to nebylo zrovna jednoduché. Byla to zásadní změna, zvlášť proto, že šlo o přechod k vytrvalostním závodům, což se nedá se sprinty na kopcích srovnávat. Navíc s úplně jinou technikou. Na kopci mělo auto vydržet opakovaně zatížení okolo 3 nebo 5 minut, ale na okruhu je to 3, 6, někdy  až 12 nebo 24 hodin. Z toho vyplývají nároky na techniku, jezdce i celý tým.

 

Nemáte pocit, že je to trochu ústup ze slávy? Sledovanost evropského šampionátu do vrchu a domácích okruhů je nesrovnatelná…

Nemyslím si, že by domácí okruhy upadaly, protože v posledních letech se konkurence v nejsilnější divizi 4 nad 2000ccm stále rozrůstá. Přibývá kvalitních aut a vytrvalostní závody v Evropě jsou na vzestupu, což si myslím přichází i k nám. Přibývá vozů BMW, Porsche i Mercedes Benz a jsou to zajímavé závody. Možná v jiných kategoriích konkurence neroste, ale ve vytrvalostních závodech je tomu naopak.

 

Co starty v mistrovství světa cestovních vozů?

Díky dlouholeté spolupráci mám u BMW Motorsport  velmi dobrou pozici, před dvěma lety jsem o start v ETCC docela usiloval, nicméně současné MS cestovních vozů je něco jiného. Bylo by určitě možné se svézt, ale tady se jedná o ryze tovární motosport a v tomto světě nemá soukromý jezdec prakticky žádnou šanci. Podle mne by to bylo spíše plýtvání penězi. Jde o to, že záleží na vítězství značky a ne jezdce. Šance pro privátního jezdce tak vidím spíše v šampionátu FIA GT, kde je to postaveno jinak a jezdí se jinak.

 

Loni jste udělal zkušenost v šampionátu FIA GT, i když ne právě nejlepší, také letos zavítá tento šampionát na Váš domácí okruh do Brna. Uvidíme Vás opět?

O mém startu jednáme se dvěma týmy, ale chci aby to bylo za lepšího fungování týmu. Loni jsme sice nakonec dojeli na pěkném desátém místě, ale tým opravdu nefungoval profesionálně. Jarek Janiš s druhým vozem po poruše převodovky skončil již v tréninku…..Rád bych se svezl, ale v lepším týmu.

 

Jak se daří skloubit úlohu šéfa týmu a zároveň jezdce?

Skloubit dvě činnosti není nikdy a nikde jednoduché. Stojí to hodně sil. U nás se jedná o přípravu více vozů, komunikaci s více jezdci a vše musí klapat, což zabírá hodně času. Možná by bylo lepší, kdybych dělal jenom jedno, ale to nyní není možné. Kariéru jezdce zatím v žádném případě ukončit nechci,na to jsem ještě příliš mladý a mám před sebou ještě několik zajímavých jezdeckých plánů.  Jsem ale perfekcionalista a nechci nic ošidit.

 

Co bylo důvodem pro přechod na okruhy? Nebylo to narození dvou dcer a nebezpečnost závodů do vrchu?

Ne, v žádném případě. Po zisku dvou titulů mistra Evropy jsem tak trochu ztratil motivaci. Mohl jsem se ještě pokoušet vyhrávat Evropu další tři nebo čtyři roky, ale to mne nelákalo. Prostě jsem chtěl najít novou motivaci a sebe i celý tým posunout dál.

 

Váš předchůdce  Krámský po ztrátě motivace v cestovních vozech odešel do sportovních prototypů. Také Váš „učitel“ Jiří Mičánek ve své době prohlásil, že otevřené auto je teprve o závodění. Neláká vás to?

V žádném případě. I kvůli mojí tělesné konstituci není možné usednout do formule nebo jiného otevřeného vozu. Pro mne to není téma. Moc mě to neláká a myslím si, že i např.v  ME do vrchu tato kategorie kvůli nebezpečnosti pomalu vymizí.

 

 

Před dvěma lety jste začal s programem pro mladé jezdce. Jaký je vývoj?

Před dvěma lety u nás začal Marek Fried a dnes je díky tomu v 18ti letech velmi zkušeným jezdcem na vozech se zadním pohonem. Začínali jsme od píky, prvních meziplynů a záludností zadního pohonu. Letos pojede celou sezónu  a stal se z něj velmi kvalitní jezdec, což prokázal v posledních závodech loňské sezóny..Nelze opomenout ani Štefana Rosinu jun., který také první ostruhy se silným vozem získával u nás a letos již míří do seriálu FIA GT.  Letos jsme přizvali ke spolupráci Martina Matzkeho a chceme ho naučit totéž. Je mu16 let. Loni u nás absolvoval testování, jehož výsledky byly velice pozitivní a my s jeho tatínkem a manažerem v jedné osobě začali projednávat další spolupráci. Marek Fried s Martinem Matzkem  spolu projdou celou letošní sezónou a to je to, co chceme. Připravit je na postup do vyšších kategorií. Nejprve se naučí návyky s relativně slabším vozem, orientaci na trati, zastávky v boxech, střídání, tankování atd.. Až všechny tyto dovednosti zvládnou, otevřou se jim dveře do vyšších kategorií motorsportu.

 

Loni jsme zažili situaci, kdy jeden z Vašich jezdců dojel do cíle vytrvalostního závodu velmi vyčerpaný. Připravujete se po fyzické stránce společně nebo mají jezdci individuální program?

Fyzická příprava je pro jezdce vytrvalostních závodů velmi důležitá. V týmu máme individuální program přípravy, protože každému vyhovuje něco jiného. Moje příprava byla jako obvykle opět velmi vydatná. Tradičně jsem celou zimu střídal aerobní sporty plavání, rotoped a běžky s tenisem a squashem, což jsou zase sporty důležité na postřeh a správný timing.

 

Příprava fyzické kondice však souvisí i se stravou a zdravou výživou, a v tomto směru spolupracujeme se skutečnými odborníky. O naši výživu se v přípravě i během závodního víkendu stará společnost Nutrend, partner českých olympioniků, od jejíchž odborníků máme vypracovaný přesný výživový manuál.

 

Váš tým však ze závodů do vrchu úplně nezmizel, jaké jsou Vaše plány v této disciplíně?

V závodech do vrchu budeme samozřejmě pokračovat i nadále. V letošní kopcové sezóně v našem týmu pojede pražský jezdec Petr Líbal, který bude startovat na mém „mistrovském“ BMW M3 skupiny A. Po loňské první kopcové sezóně s ním letos máme odvážné plány v podobě medailových umístění v závodech MČR a oťukávání prvních závodů ME. 

 

Při pohledu na Vaše BMW M3 GTR je zřejmé, že pojedete opět v barvách tradičního partnera, společnosti Matador. Jak vůbec Vaši reklamní partneři vzali Váš odchod z tak úspěšného působení na evropských kopcích?

Naše spolupráce s Matadorem je i po tolika společných letech stále velmi kvalitní, korektní a oboustranná. Proto jsme  i náš odchod z evropských kopců předem společně projednali a naplánovali. Matador má velký zájem na tom, aby jejich pláště prorazily i ve sféře profesionálního motorsportu a s tím se my snažíme našim účinkováním na okruzích pomoci.

 

 Náš tým bude letos samozřejmě startovat také na pneumatikách Matador a dále pracovat na testování nových směsí a konstrukcí jak pro závodní použití, tak i pro silniční provoz.

Máme velkou radost, že do rodiny našich partnerů přibyly i společnosti Alfa Helicopter, Rezidence Moravské zahrady a KW. Standartně kvalitní zůstala i spolupráce s brněnským prodejcem BMW, společností Renocar, která nám pomáhá s dodávkou náhradních dílů a odbornými servisními úkony.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Představení Matador Motorsport Týmu od Libora Zhoře

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose