www.car.cz
 

Na kus řeči s Eddy Schlagerem
     10.5.2006 23:13 - tisková zpráva


           O nadcházejícím víkendu tomu bude přesně rok, co se poprvé po jedenáctileté pauze postavil na start automobilové soutěže Eddy Schlager. Sympatický pilot, který v 80. letech patřil do rakouské špičky a po svém příchodu do České republiky se snaží o průnik mezi elitu i u nás, již několik let podporuje český rallysport.

 

Sponzoruje nadějného Lubomíra Minaříka, jeho firma Eurostroj Schlager se navíc letos zapsala do názvu tišnovské rally jako hlavní partner a sponzor. Jelikož začátek Eddyho kariéry sahá až do úvodu 80. let, řadí se mezi vůbec nejzkušenější piloty s českou licencí. V krátkém rozhovoru jsme s Eddym probrali nejen jeho začátky, ale prostor dostalo i období jeho návratu do rally a v neposlední řadě také blížící se tišnovská rally.

 

 

Eddy, jak ses dostal k automobilovým soutěžím?

„Na začátku mé kariéry jsem jel několik automobilových slalomů, a když to pro mě začalo být zdlouhavé a nezáživné, začal jsem na podzim roku 1982 s rally sportem.“

 

V roce 1984 jsi poprvé startoval na českých tratích. Jaké máš na své dřívější starty u nás vzpomínky?

„Moje první rally v ČSSR byla extrémně těžká  Barum rally v tehdejším Gottwaldově. Byl to pro mě tehdy obrovský zážitek a neuvěřitelná rally, navíc jsem si z ní odvezl pěkné třetí místo ve třídě. Byl jsem absolutně nadšený a od tohoto času jsem velký fanoušek českého rally sportu.“

 

Potom ale přišla dlouhá pauza. Proč jsi se ze startovních listin vytratil?

„V roce 1989 jsem jezdil s Opelem GSi a protože jsem neměl během roku žádný výsledek, pomalu jsem ztrácel chuť soutěžit dál. Ostatně i finanční zatížení, které to s sebou neslo, bylo pro mě příliš velké.“

 

Loni ses po jedenáctileté soutěžní pauze objevil na startu tišnovské rally. Kde se vzala myšlenka vrátit se za volant soutěžního vozu?

„Rally Tišnov 2005 se konala v bezprostřední blízkosti mého nového domova u Blanska a já jsem přišel na myšlenku podívat se, jestli ještě vůbec umím závodit. Víceméně z legrace jsem si půjčil auto a po domluvě se spolujezdcem a kamarádem Richardem Wächterem se start stal poměrně rychle skutečností.“

 

Po Tišnově byla na řadě Kopná. Tam ses objevil s Mitsubishi skupiny A. Proč skupina A a proč zrovna značka Mitsubishi?

„Byla to jen náhoda. To auto bylo tenkrát volné k pronajmutí a za velmi výhodných podmínek.“

 

Po nevydařené Kopné přišly ještě dva smolné starty ve Vyškově a ve Vsetíně, vrcholem vašeho trápení s vozem však byla letošní Valašská rally. Můžeš nyní posoudit, zda jste technické problémy již dokázali vyřešit?

„Po několika špatných zkušenostech s přípravou závodního auta v Rakousku, jsem se rozhodl po Valašské rally starat se o přípravu auta sám. Přivezl jsem si proto do Čech  „top člověka“ Renee Vontsina z Rakouska. Ten má třicetileté zkušenosti v automobilovém sportu, dříve        působil v mistrovství světa v rally jako mechanik a má za sebou kompletní stavbu dvanácti závodních Mitsubishi. S ním teď budeme dostávat auto krok za krokem tam, kde by mělo být, a kam patří.“

 

Pro vozy tříd A8 (včetně WRC), A7VK a skupiny S letos vznikl samostatný seriál pod názvem Rally super série. Uvidíme Tě v tomto šampionátu?

„Na to mohu jen velmi těžko odpovědět, protože absolutní prioritu má u mě pořád moje firma EUROSTROJ  SCHLAGER. Rally sport je můj koníček.“

 

Na počátku letošního roku Ti do garáže přibylo Mitsubishi skupiny N po rakouském mistru Zellhoferovi. Prý Tě s tímto vozem uvidíme na Barum rally?

„Protože se na Barum rally bohužel nebude dát jet s autem třídy A8 (což je mimo jiné opravdu velká škoda), může to být eventuální možná varianta.“

 

Teď z jiného soudku. Za týden startuje tišnovská rally, jejímž hlavním sponzorem je Tvá firma Eurostroj Schlager. Jak se zrodila Tvá spolupráce s Hanáckým rally klubem?

„Pana Jana Olejníčka (místopředseda klubu – pozn.autora) znám už několik let. On je absolutně férový a kamarádský „rally-přítel“. A vůbec celá skupina kolem Hanáckého rally klubu je skvělý „mančaft“ a výborný tým. Dokázali ještě víc rozpohybovat český rally sport a připravit dvě výborné rally, které se konají v mém nejbližším okolí. A z těchto důvodů jsem taky rád něco udělal pro Rally Tišnov.“

 

Ty se Eurostroj rally sám aktivně zúčastníš. Jak vidíš své šance?

„Když půjde všechno dobře, bylo by pro mě úspěchem umístění do patnáctého místa v celkové klasifikaci.“

 

Je něco, co by jsi rád fanouškům rally sportu vzkázal?

„Čeští jezdci a fanoušci musí zůstat takoví jací jsou! Media by se neměla příliš koncentrovat na  Formuli 1, vždyť rally sport je královská disciplína auto sportu. Česká republika má skvělé talenty jako jsou třeba Kopecký, Prokop, Valoušek, Kresta, Minařík, Hora, Vrbecký a těm přeji, aby se prosadili do mistrovství světa v rally!“

 

 

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí na trati tišnovské Eurostroj rally!

 

                                                                                               

                                                                                    Text: Jiří Dokulil (ftr-media)

                                                       


 
 
Fotogalerie:   Jarní Brno 2006 a tým Šenkýř Motorsport, foto Petr Frýba

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose