www.car.cz
 

Rali Transiberico 2006 a naši - den třetí : Trochu štěstí chybělo…!
     23.5.2006 08:25 - tisková zpráva


Trochu štěstí chybělo…!

 

Třetí den na Rali Transiberico přinesl tak trochu smíšené pocity do našeho týmu. Ranní budíček na páté hodině byl sice pekelný, ale pocit, že člověk vstává s elitní světovou desítkou cross country jezdců, nezažijete každý den. Jak se budeme cítit večer jsme ještě netušili, ale…  

 

Organizátoři přesunuli dění do sousedního Španělska, kde se v blízkosti hranic s Portugalskem jel dnešní třetí a čtvrtý selektivní úsek. Jeho délka činila 160 km, ale náročnost trati stoupla o řád výše. Jestli jsme si včera mysleli, že je zde náročná a technická trať, pak jsme ještě nevěděli co nás čeká na dnešní den. Po přejezdu 140 km z Evory do Alburquerque jsme se vydali v devět ráno na trať. Ostré kameny o velikosti fotbalových míčů byly rozesety po celé trati, eukaliptové háje, kde se držel prach po projetých vozech několik minut či náročné a hluboké brody…

 

Nicméně zvolili jsme taktiku „hlavně dojet!“, která nám po prvním kole vyšla. Osmý čas v cíli znamenal posunutí na osmé místo celkově, ale posledních 20 km jsme ve voze zaznamenali „nový“ zvuk. Každý takový přináší nervozitu a tak jsme stáli před otázkou: Převodovka? Servis pouhých 45 minut nedává moc šancí a tak je rozhodnuto. Pokusíme se dojet SS4 co možná nejlépe a snad to vydrží. Večer je dlouhý servis, kdy ji budeme moct vyměnit. Odpověď: Nevydržela! L Tedy alespoň si jsme si to mysleli, když se nám osmset metrů před cílem vůz definitivně zastavil.

 

Při pohledu na hodinky zjišťuji fakt, že v tu chvíli jsme byli na skvělém 7. místě absolutního pořadí, a zvladnout posledních osmset metrů do cíle, byl by to pátý čas na této sekci, ale na „kdyby“ se na závodech nehraje… snažíme se zastavit některého z dalších jezdců, aby nás odtáhl do depa a po 45 minutách se nám to daří. Bohužel za to získáváme dalších 15 minut penalizace. Přejezd zvládáme za pomoci odtahu našeho novináře, ale cílem etapy musíme projet vlastní pomocí.

 

To se nám daří a tak další penalizace nehrozí. Celková ztráta téměř hodiny nás v tuto chvíli posunula na 16. místo v absolutním pořadí. I tak to není špatné a začínáme počítat. Pokud se nám podaří závadu odstranit je reálné se ještě dostat zpět do první desítky. Na desáté místo ztrácíme cca 20 minut a pokud v pondělních třech „erzetách“ zajedeme náš standard, neměl by to být velký problém.

 

Musíme ale počítat, že nás pomalejší vozy budou hodně zdržovat, protože prach je zde horší než elektornický omezovač… Mezitím mechanici vyndavají převodovku a zjišťujeme, že jsme nedojeli kvůli totálně roztrhané spojkové lamele. Rozhodujeme co dál, výměna spojky je jasná a hledíme na novotou zářící převodovku. Zdá se, že „nové zvuky“ by mohla dělat jen spojka a tak se rozhodujeme, že stará převodovka půjde zpět spolu s novou AP spojkou do auta. Ve tři ráno je vše hotovo, auto stojí připraveno k poslednímu dni a my se v pět ráno vydáváme na přejezd dlouhý 150 km.

 

Na čele dále bojují tovární týmy Mitsubishi a VW. O prvenství se přetahuje Nani Roma a Gilien de Villiers. Luc Alphand lehce ztrácí  a Matthias Kahle, kterého si zde VW testuje měl problémy s ohnutou tyčí řízení a tak je rád, že je po dnešku stále na čtvrtém místě, i když již s téměř 40 minutami ztráty na prvního. Jožka Sýkora jel opět v pohodě, technika mu drží a tak se posunul o dvě místa dopředu na sedmou pozici. Marc Blazquez zcela zdemoloval svého Nissana Navaru, ale do cíle se dostal. Jde mu o vítězství ve Španělském šampionátu a takse snažil do cíle dostat zuby nehty.

 

Zdeněk Pořízek hodil svou Suzuki Jimny v SS4 málem přes střechu a poškodil notně přední nápravu. Dojížděl do cíle hodně pomalu, ale i tak se ještě posunul o sedm míst vpřed v absolutním pořadí.

 

Více informací o tomto závodě najdete na www.clubeaventura.pt

 

 

Průběžné pořadí:

1. 203 J. Roma – H. Magne                 E/AND                  Mitsubishi Evo        10:15:38

2. 202 G. de Villiers – D. Von Zitzewitz SA/D           VW Race Touareg   +    0:25

3. 201 L. Alphand – G. Picard              F/F              Mitsubishi Evo        +    8:25

4. 204 M. Kahle – A. Schulz                 D/D             VW Race Touareg   +   39:46

 

7.   225 J. Sýkora – M. Sýkora             SK/SK          Mitsubishi Pajero    +1:13:32

 

16. 273 M. Zapletal – M. Janáček   CZ/CZ         Mitsubishi Pajero         +2:11:31

 

47. 274 Z. Pořízek – P. Korejz              CZ/CZ          Suzuki Jimny                    +4:30:39

 

 

Cáceres: Míla Janáček

PR


 
 
Fotogalerie:   Extremtrucktrial Mohelnice 2006 od Martina Ježka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose