www.car.cz
 

II. RALLYE ECCE HOMO s odstupem, aneb šternberské ozvěny
     25.5.2006 19:20 - tisková zpráva


Uplynulý víkend v nabitém kalendáři českých mistrovství v rallye byl zadán pro II. Rallye ECCE HOMO, zařazenou do šampionátu K4 Poháru České republiky v rallye. Jak již název napovídá, soutěž se odehrávala v moravském městě Šternberk, který proslul hlavně automobilovým závodem do vrchu nazvaným „ ECCE HOMO“.

Závodní vozy tudy projížděly již v roce 1905 a to po rychlostní zkoušce v soutěži spolehlivosti Vídeň – Vratislav - Vídeň. V roce 2005 si tedy slavná trať ECCE HOMO připomněla 100. výročí od doby, kdy po ní jel první závodní automobil. V témže roce se uskutečnil i první ročník stejnojmenné rallye.  Šternberk je zasazen v půvabném krajinném  reliéfu na  úpatí Nízkého Jeseníku, 16 km severně od Olomouce. Rychlostní zkoušky byly potom rozmístěny v jeho blízkém okolí.

Pořadatel Rallye Sport Promotion v AČR ve spolupráci s AMK ECCE HOMO připravil pro posádky celkem 88,5 ostrých kilometru rychlostních zkoušek spojených pouze 76 kilometry spojovacích úseků. Na celou soutěž tedy postačilo pouhých 165 kilometrů, což většina posádek zhodnotila velmi kladně.

Pohled do seznamu přihlášených posádek nabízel třiašedesát dvojic. Itinerář si nakonec převzalo o čtrnáct posádek méně a stejný počet 49 prošel i formální a technickou přejímkou.

Mezi omluvenými byli bohužel např. Jiří Vlček s Janou Balcarovou s Peugeotem 206 Kit Car či Jaroslav Mikulenka s Davidem Soviarem s Mirsubishi Langerem EVO8.  Ovšem jména Ludvík Otto, Jaroslav Orsák nebo Tomáš Kůrka jedoucí s nejsilnějšími čtyřkolkami či Radek Nešpor s Pavlem Schwarzerem s krásnými kitovými Escorty dávali divákům záruku pěkného sportovního zážitku.

Startovní rampu v Masarykově ulici, kde byl díky rekonstrukci šternberského náměstí umístěn letošní start II. Rallye ECCE HOMO nakonec přejelo 49 převzatých posádek. Již úvodní zkouška naznačila, kdo bude ve Šternberku usilovat o příčky nejvyšší. Vyhrál ji atraktivně jedoucí Jaroslav Orsák před Ludvíkem Ottou. Třetí pozici obsadil František Pokladník se spolujezdcem Billym Latifem jedoucí se Škodou Felicií Kit car. Překvapení nastalo v cíli druhého testu, jehož vítězství si připsal velmi rychlý Pokladník s Felicií před  Václavem  Donátem se Škodou Octavia. Až třetí dokončil Orsák před čtvrtým Ottou.

Poslední zkoušku v první sekci vyhrál Otto s imprezou  před Lancerem zrychlujícího Hendricha. Orsákovi připadlo opět třetí místo a čtvrtým časem se blýskl Roman Švidrnoch s kitovou Felicií. Za očekáváním zůstával Kurka s Lancerem a Mulač se Subaru. 

Druhá sekce patřila Ludvíku Ottovi, jenž si připsal dva vyhrané testy a Jaroslavu Orsákovi,   který ve všech třech rychlostních zkouškách zajel druhé časy. Vyhraná zkouška a jeden třetí čas připadli také Václavu Donátovi se Škodou Octavia. Po defektu se propadl František Pokladník a  pořadím vzhůru se posouval Hendrich. Poslední tři RZ ovládla trojice jezdů. Jaroslav Orsák úspěšně odrážel útok Ludvíka Otta  a připsal si na své konto další dvě dílčí vítězství.

Třetím byl výborně jedoucí Václav Donát, jenž však v součtu časů doplatil na poměrně značnou ztrátu z první sekce. Absolutními vítězi se tedy stali Jaroslav Orsák s Romanem Peškem s Lancerem šesté evoluce před manželi Ottovými se Subaru. Ti však díky prioritě FIA soutěžili pouze ve zvláštní klasifikaci. Tímto se, tedy druhou nejrychlejší posádkou K4 PČRR stali otec a syn Hendrichové, podávající celou soutěž stabilní výkon. Třetí místo vybojovala posádka Pavel Dohnal s Jiřím Blažkem. Čtvrtá a pátá příčka připadla dvoukolkám Pavla Schwazera a Václava Donáta.

Ve druhé nejsilnější třídě SA3 největší souboj po odstoupení Radoslava Nešpora s Fordem  Escort RS Kit Car EVO II svedli Pavel Schwarzer s Václavem Donátem. Tuto dvojici v cíli dělilo necelých devět vteřin. Třetí příčku obsadil Jan Halala stále testující nový Focus 170 ST. Krátce před poslední fotobuňkou stačil ještě poškodit zadní nápravu svého vozu a cílovou rampou projel s vyvráceným zadním kolem. Jeho náskok před čtvrtým Petrem Donátem byl však dostatečný a třetí pozici ve třídě s přehledem uhájil. 

Ve třídě šestnáctistovek jasně dominoval František Pokladník se Škodou Felicia Kit Car navigovaný Billym Latifem. Tato posádka dokázala absolutně vyhrát druhou rychlostní zkoušku a v prvním a sedmém testu zajela třetí čas v absolutní klasifikaci. S touto dvojicí dokázal držet krok pouze Roman Švidrnoch taktéž s kitovou Felicií.

Třetí časy v této třídě zajížděl  většinou Jaroslav Vlček s Hondou Civic. Po problémech Jaroslava Pokladníka se Roman Švidrnoch s Jaroslavem Vlčkem posunuli na první, respektive druhé místo. Ze třetího místa se nakonec v cíli radoval Milan Kašpárek, který se věnuje závodům do vrchu a ve Šternberku absolvoval soutěžácký debut. Na Františka Pokladníka zbyla nepopulární bramborová medaile. 

Tradičně hojně obsazená třída „Felicií“ SA1 do 1400 ccm měla hned několik favoritů, Tomáše Gregu, Ivo Cipra, Roberta Čonku či Radovana Mareše. Tři poslední jmenovaní záhy ze závodu odstoupili pro technické závady a tak po omluvě startu Petra Majera měl Tomáš Grega poměrně snadnou pozici. S náskokem dvou a půl minuty porazil druhého Martina Heinze (oba Škoda Felicia). Třetí místo s mankem na druhého necelých 15 sekund obsadil další z debutantů Jaroslav Suchomel. Velkou zásluhu na tomto výsledku má jistě velezkušený Petr Uhel, který zkompletoval posádku Škody Fabia. 

Skupinu historických vozů ovládli jediní zástupci třídy HA4 Petr Hambálek s Milanem Skočovským s BMW 2002 Ti. Součet jejich dosažených časů jim zajistil dokonce dvanácté místo v absolutní klasifikaci. Druhou příčku mezi historiky obsadil Michal Habart s Václavem Vaněčkem se Škodou 120 S (třída HA2). Třetí pozice potom připadla posádce Jan Bezemek, Roman Holeček s vozem Škoda 1000 MB (třída HA1).

Ve skupině V se závodu zúčastnily pouze tři vozy. Pro Ford Puma Martina Sopucha soutěž skončila již ve třetí RZ pro poruchu převodovky (třída V1). Dvě Škodovky 130 Jiřího Šubrta a Pavla Stráského soutěž dokončily v uvedeném pořadí (oba třída V3).  

I přes náročnost trati, která letos na devíti rychlostních zkouškách nabídla posádkám v součtu téměř 90 kilometrů, měla celá soutěž hladký průběh s minimem havárií a většina z 13 odstoupených posádek závod ukončila pro technické potíže. Jedna posádka byla ze soutěže vyloučena. O náročnosti a technickém charakteru trati, kde nebylo potřeba umístit žádný umělý retardér, svědčí i rychlostní průměr soutěže. Nejrychlejší posádky nepřesáhly rychlost 111km/h.  Cílem tedy nakonec projelo 35 soutěžních vozů.

Závěrem je nutno poděkovat všem posádkám za jejich účast, divákům za ukázněné sledování soutěže, spolupracujícím firmám a pořadatelům za jejich spolupráci, dotčeným obcím za vstřícný přístup a také městu Šternberk samotnému. Dále potom všem partnerům, bez jejichž přispění by druhý ročník Rallye ECCE HOMO nebylo možné uskutečnit. Všem zúčastněným tímto pořadatel Rallye Sport Promotion v AČR spolu s AMK ECCE HOMO vyslovuje svůj dík.

Druhý díl šampionátu K4 Poháru České republiky v rallye je tedy za námi. Třetím podnikem se stane Rallye Lužických hor, která se uskuteční již  23. - 25. 6. 2006. Informace opět naleznete na oficiálních stránkách K4 Poháru České republiky v rallye – www.rallyesport-pohar.cz.

 

 

PRESS K4 PČRR, 25.5.2006

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Ve stopě Valašské zimy 2006, foto Petr Bača

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose