www.car.cz
 

Davida Vršeckého zradila v Barceloně technika
     29.6.2006 20:49 - tisková zpráva


Přestože je po první polovině letošního šampionátu David Vršecký na celkovém pátém místě, přičemž jeho ztráta na vedoucího Jochena Hahna činí 68 bodů, boj o místa na stupních vítězů rozhodně nevzdává.

„Nejsem jezdcem, který se často vymlouvá na objektivní okolnosti. Přesto ale tvrdím, že se na mém současném umístění podepsala negativně termínová listina. Před závody v Albacete a Nogaru jsme sice mohli dělat na autech běžnou údržbu, postrádali jsme ale technické zázemí, které umožňuje realizaci zásadních změn,“ stěžuje si Vršecký. Zároveň však odmítá teorii, podle které prostě Buggyrám vedra nesvědčí.

„Ale to nebylo o vedrech. Stačí se podívat na výsledky Gerda. Tomu technika fungovala. Já musel v Albacete měnit převodovku, v Nogaru kardan. Taky jsem hodně bojoval s nastavením auta.“ Za jistou ironii osudu pak David považuje výkony obhájce titulu Antonia Albaceteho. Tomu byla totiž startovní listina takřka ušita na míru, svůj závodní speciál mohl bez problémů ladit v domácím prostředí. Přitom v Albacete i Nogaru bodově paběrkoval.

„Někdy to tak chodí. Člověk strašně chce, hlavně doma, je nabuzený. A čím více se snaží, tím horší výsledky podává. Přesto Antonia považuji za velkého favorita šampionátu, který rozhodně neřekl své poslední slovo.“ Za největší překvapení dosavadního průběhu sezóny považuje David výkony vedoucího muže průběžného pořadí Jochena Hahna na Mercedesu. Přitom ještě loni vycházel z většiny soubojů s agresivním Němcem vítězně. „Když někdo udělá 60 bodů v Nogaru, není co řešit. Po Albacete jsem věřil více Markusi Oestreichovi, Jochen byl ale prostě neporazitelný. Za největšího favorita na celkové vítězství ovšem považuji Gerda. Letos podává nesmírně vyrovnané výkony, druhou polovinu šampionátu bude mít tradičně hodně silnou.“

Jak již bylo řečeno úvodem, nevzdává David boj o celkové umístění mezi třemi nejlepšími jezdci šampionátu. „Někde jsem slyšel, že mé výkony v Barceloně byly náhodné. Každý má právo na vlastní názor, ale je to nesmysl. Čeká nás tvrdá práce na autech, jsem ale přesvědčen o tom, že už na Nürburgringu bude patrné výrazné zlepšení. Na konci srpna budu v Mostě obhajovat loňských 50 bodů. Hodně si věřím.“

xxx

Přestože mechanici týmu Buggyra International Racing System dorazili do Roudnice nad Labem po takřka měsíčním putování Evropou minulý týden ve středu večer, již od pondělka jsou v plném pracovním vytížení. „Obě závodní auta jsou v hodně špatném stavu. Zabrat dostaly zejména diferenciály a tlumiče, rekordní byla spotřeba plastů,“ prozradil šéf logistiky Petr Marek s tím, že v průběhu víkendu proběhlo stažení veškerých náhradních dílů z mobilního skladu v Německu.

 „Moc toho nezbylo. Doufám, že v příští sezóně bude termínová listina sestavována přece jen poněkud citlivěji, než tomu bylo letos.“

Včera byl pak kompletně rozebrán motor závodního speciálu Davida Vršeckého a provedena jeho detailní inspekce. „Potvrdily se původní předpoklady. Našli jsme prasklý tlumič vibrací klikové hřídele a nerovnoměrně opotřebovanou vačkovou hřídel. V důsledku toho pak docházelo k nerovnoměrnému chodu motoru,“ informoval ing. Robin Dolejš s tím, že právě tyto příčiny stály za prasknutím hřídele převodovky a kardanu.

„Motor v určitých otáčkách při maximálním zatížení nepracoval rovnoměrně a vznikaly vibrace, které byly příčinou již uvedených problémů. Všechny vadné díly budou pochopitelně vyměněny. Plánujeme rovněž kompletní vyvážení klikové hřídele a použití nové vačkové hřídele.“

Buggyra


 
 
Fotogalerie:   Rallye Szombathely 2006, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose