www.car.cz
 

Perglův tým MENX se ohlíží za svým prvním startem v Le Mans
     13.7.2006 08:31 - tisková zpráva


Velké úsilí bez odměny

Convers Menx tým připravil pro nejnáročnější vytrvalostní závod spolehlivý vůz a při prvním startu v Le Mans předvedl solidní výkon, ale závod pro tým skončil po více než 14 hodinách nehodou.

Mladý tým předvedl v průběhu celého podniku slibný výkon a dokázal být nejen stabilně nejlepším vozem Ferrari 550 Maranello ve startovním poli, ale také bojovat s podstatně zkušenějšími týmy. Convers Menx tým využil “volný“ páteční den po kvalifikaci k přestavbě vozu, což v podstatě znamenalo rozebrání vozu až na šasi a montáž nových dílů včetně motoru, převodovky, brzd, zavěšení kol atd.

Zatímco na dráze La Sarthe panoval v pátek klid a týmy usilovně pracovaly v boxech, jezdci byli večer v akci na tradiční parádě na Jakobínském náměstí v centru Le Mans, kde byly ulice obsypány desetitisíci fanoušků  z celého světa.

 

Dění na trati pokračovalo v sobotu ráno, kdy proběhnul zahřívací trénink. Tým se potýkal s problémem s vysokotlakými palivovými pumpami a rozhodnul se vrátit ke starším a prověřeným, místo zbrusu novým. Závod odstartoval za velmi teplého počasí, ačkoliv teploty nevyšplhaly tak vysoko jako loni. Rozhodnutí týmu vsadit na starší, prověřené palivové pumpy se ukázalo jako správné, protože vůz jel spolehlivě a z preventivních důvodů se po menším vynechávání motoru vyměnila řídící jednotka.

 

Závod odstartoval Peter Kox, jeho původně plánovaný jeden stint byl malinko prodloužen dotankováním paliva při brzkém vyjetí zpomalovacího vozu. Holandský jezdec držel tempo, které vůz udrželo v silnější polovině startovního pole třídy GT1. Robert Pergl začal svou jízdu opatrněji a v jejím průběhu zvyšoval tempo, stejně si později počínal i Alexej Vasiljev.

 

Se západem slunce a poklesem teplot se tým rozhodnul jet se všemi jezdci dva stinty v kuse, tento systém začal při Koxově druhém usednutí do vozu. Zkušený jezdec ukázal, že Ferrari 550 Maranello je stále dost rychlé na boj s novějšími vozy a v dané chvíli patřil mezi nejrychlejší jezdce GT1. Pergl a Vasiljev drželi stabilní tempo a vyvarovali se chyb, díky čemuž se tým neustále držel mezi nejlepšími šesti vozy své třídy. Před půlnocí se již úplně setmělo a tým následně přestál první drama, když Koxe vytlačilo z dráhy najetí prototypu zezadu. Podklady z časomíry naznačují, že to bylo zřejmě Audi se startovním číslem 7, které po stejném kole rovněž zamířilo do boxů. Náraz poslal černo-modrý vůz do kačírku a svodidel, což vedlo k poškození přídě vozu. Mechanici následně odvedli skvělou práci a vůz s maximální efektivitou opravili. Vyvážení vozu nebylo poškozeno, ale tým ztratil cenná kola a klesl na desáté místo ve třídě. Klidná jízda všech jezdců ale záhy vedla k posunu vpřed a zisku několika míst.

 

Od brzkého rána byla trať opět zalita sluncem, ale bohužel tým si ho dlouho neužil a potkalo ho velké zklamání. Vasiljevovi chybělo pár ke střídání, když ztratil v zatáčkách Porsche kontrolu nad vozem a tvrdě havaroval. Ruský jezdec byl po nehodě otřesen, ale kromě pohmožděnin neutrpěl vážnější zranění. Vůz však byl poškozen natolik, že pokračování bylo vyloučené a tým musel odstoupit. Byl to smutný konec pro tým, který dokázal, že i bez zkušeností s Le Mans dokáže připravit rychlý a spolehlivý vůz, který se může soupeřit se zavedenými a zkušenějšími soupeři.

 

Peter Kox: „Pochopitelně jsme zklamáni, že pro nás závod skončil tímto způsobem, ale myslím, že tým může ve svém prvním startu v tomto legendárním závodu najít mnoho pozitiv. Samozřejmě, jsou určité věci, které se dají zlepšit, ale práce týmu na mě udělala velmi dobrý dojem. Velmi působivé bylo, jak rychle dokázali mechanici opravit vůz po nočním incidentu s prototypem. Dostal jsem ránu zezadu a upřímně řečeno, nejsem si jistý, kdo to byl. Můžeme jen hádat podle dat z časomíry. Ukázali jsme, že Maranello je stále velmi rychlý vůz, zejména při mé večerní dvouhodinovce byly časy hodně konkurenceschopné. Všichni jezdci a i celý tým jsme dobře spolupracovali a vůz se snadno ovládal.“

 

Robert Pergl: „Jaká škoda! Můj první start v Le Mans jsem si ohromně užíval a s každým kolem jsem získával na jistotě. Trať není v žádném případě jednoduchá, ale průběžně jsem zrychloval. V závodu jsem také poprvé odjel s tímto vozem dva stinty v řadě a bylo příjemné vidět, že nejrychlejší časy jsem zajížděl na konci druhého stintu. Náš tým odvedl jako vždy velmi dobrou práci při přípravě vozu, který jel bez zásadních problémů.“

 

Alexej Vasiljev: „Je mi líto celého týmu, protože vůz byl dobře připraven a jel spolehlivě. Je smůla, že jsem pár kol před střídáním ztratil nad ránem kontrolu nad vozem.“

 

Ivo Horn, technický ředitel: „Určitě jsme nechtěli závod skončit tímto způsobem, ale v motoristickém sportu se občas takové věci stávají a může se to stát komukoliv. Byl to náš první čtyřiadvacetihodinový závod s Ferrari 550 Maranello a jsem rád, že jsme v závodu neměli zásadní technické problémy. Jedinou nepříjemnost zřejmě způsobilo vedro, museli jsme vyměnit ECU, abychom odstranili menší vynechávání motoru, ale jinak byl vůz v pořádku. Mechanici odvedli skvělou práci, když rychle opravili vůz poté, co byl Peter vytlačen z tratě. Před závodem jsme byli realisty a naší hlavní prioritou bylo dokončení závodu, což se bohužel nepodařilo. Chtěl bych poděkovat všem členům týmu za vložené úsilí a snad budeme mít v budoucnu šanci dopadnout lépe.“


PR MENX
 
 
Fotogalerie:   Závod do vrchu u slovenského Stósu - havárie

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose