www.car.cz
 

Josef Peták přišel na sedmičce po defektu o skvělé umístění na Bohemii
     20.7.2006 13:14 - tisková zpráva


Peták v neděli zářil

Sedmička je pro někoho šťastným číslem. Josef Peták bude mít asi jiný názor. Právě na sedmé rychlostní zkoušce mu defekt definitivně vzal šanci na skvělé umístění v Rally Bohemia. Vše zlé je ale k něčemu dobré. Díky tomu jsme mohli v neděli sledovat fantastickou stíhací jízdu. V součtu časů za druhou etapu byl modrožlutý Renault Clio S1600 posádky Josef Peták – Alena Benešová dokonce nejrychlejším vozem na trati.

 

Před startem říkal Josef Peták, že se na Bohemii těší a bodejť by ne, vždyť před dvěma roky zde vyhrál a minulý rok byl třetí. To ještě netušil, že v letošní konkurenci bude útočit na zopakování loňského úspěchu. Své ambice potvrdil druhým nejrychlejším časem na čtvrté vložce. Defekt zadního kola pak udělal čáru přes rozpočet, protože ztráta čtyř a půl minuty byla drtivá. Ve výsledcích se členové Czech National Hroch Teamu propadli až na devatenáctou pozici. Ještě do večerní pauzy se však Pepík s Alenou dokázali probojovat na třinácté místo absolutně a páté ve skupině A. 

 „Na bednu v áčkách, které drží Jindřich Štolfa ztrácíme čtyřicet vteřin, tak to zítra zkusíme,“ říkala v sobotu večer Alena Benešová. Jak řekla, tak i udělali. Do druhé etapy vpadli nejrychlejším časem hned na první ranní erzetě. Pak přidali dva druhé časy, když rychlejší byl jednou Prokop a jednou Flodin.

To čekal asi málokdo a tak není divu, že kýžený bronz ve skupině již měli ve své moci a celkově již byli v první desítce. Poslední rychlostní zkouška přinesla ještě postup před Milana Lišku na konečné deváté místo. V cíli pak v žertu Pepík vybízel pořadatele aby se jelo ještě jedno kolo, že by se rád zkusil dotáhnout i na Burkarta.

 

„Byl jsem mile překvapen, jak vysoko jsme se pohybovali. O to větší zklamání bylo, když jsme dostali ten defekt. Neděle pak byla z mého pohledu stoprocentní. Měřítkem pro nás byl Martin Prokop a bylo škoda, že nejel Roman Odložilík. Mohlo to být ještě zajímavější,“ říkal v cíli Pepík.

 

Kdyby se nedělní etapa počítala samostatně jako třeba na Jaenner rallye, nebo na Šumavě, patřilo by v této klasifikaci Pepíkovi s Alenou první místo, dvě desetiny před Prokopem a přibližně dvě vteřiny před Flodinem a Štajfem. Kde jsou příčiny takového zrychlení?

 

Základ je ve skvělé práci našich mechaniků. Pracují skvěle a prakticky pořád posouvají auto vpřed. Jejich nápady a kvalitu přípravy vždy při své návštěvě vysoce hodnotí a uznává i inženýr francouzského Renault Sport, který je našim startům přítomen. Svůj podíl mělo i to, že se letos jelo konečně na suchu. Kdyby bylo takhle i v Krumlově, věřím, že i tam bychom jeli podobně. Mám s cliem odjeto již mnoho těžkých soutěží a tak můžu říct, že si s ním již plně rozumím a to je další příčina našich výsledků,“ objasnil Pepík Peták.

 

Ani on se nemohl nevyjádřit k novému systému seznamovacích jízd, který pořadatelé na Bohemii poprvé zkoušeli. Rychlostní zkoušky se nám líbily a patří k tomu nejlepšímu, co se u nás jezdí. Bohužel, ne vše bylo po organizační stránce podle standartů soutěže ME, nebo Evropského poháru.  Je nepříjemné, že si vedení soutěže dovolilo neměřit všem posádkám jedním metrem co se rychlosti v treninku týče. Někteří si byli zřejmě rovnější. Celkově vyznělo omezení rychlosti na 50 km/h jako nebezpečné v obráceném gardu. Civilní vozy nás běžně předjížděly, protože jsme je brzdili a mnohým posádkám přinesla obtížnější kontrola rozpisu při tak nízké rychlosti prekérní situace při samotné soutěži.

Psaní rozpisu zejména ve středu bylo časově náročné a zdlouhavé. Jen pro zajímavost uvedu údaje, které jsem odečetl z palubního počítače našeho auta. Najeli jsme celkem 470 km a ve voze jsme strávili 11 hodin a 17 minut, plus dvě dvacetiminutové přestávky na občerstvení. Z toho vychází průměr 42 km/h. Jasně je z toho patrné, že na přejezdech mezi erzetami jsme museli jezdit nad hranicí rychlostních limitů daných zákonem. Stručně řečeno, abychom dodrželi omezení na vložkách, mezi nimi jsme byli nuceni čas dohánět a to jistě nebylo cílem tohoto opatření. Věříme, že příště bude vedení soutěže postupovat citlivěji.“

 

Rally Bohemia předcházely dva sprinty v Pačejově a na Kopné, které Pepík, tradičně na sprintech navigovaný Liborem Joskou ozdobil dvěma druhými místy ve skupině A. Na Kopné k tomu přidal i šesté místo v absolutním pořadí, když na třetí příčku scházelo přibližně čtvrt minuty.

 

„Pačejov je moje oblíbená soutěž a platilo to i letos. Náladu mi kazila jen noční bouřka před startem. Ve vojenském prostoru jsem se nevyvaroval chyby a pak jsem ještě jednou couval. To rozhodlo náš těsný souboj s Romanem Odložilíkem v jeho prospěch. Na Kopné jsme jeli první dvě vložky až moc opatrně, protože opět večer pršelo.

 

Pak jsme chytili dobré tempo, ale dohnat ztrátu již nešlo. Roman Odložilík jel na domácí půdě a plně toho využil. Mě těší, že jsme na něj s výjimkou těch dvou erzet ztráceli jen minimálně. S výsledkem jsem tedy spokojený,“ .vrátil se Josef Peták k posledním dvěma sprintům.

 

V Pelhřimově, kde bude šampionát jednodenních soutěží pokračovat vedle něj usedne výjimečně Alena Benešová, protože Libor Joska si vybírá zaslouženou dovolenou. Na Pepíka s Alenou čeká těžký úkol. Tím je ubránit vedoucí pozici na čele tabulky skupiny A, protože zatím se o vedení dělí právě s Romanem Odložilíkem se shodným ziskem šedesáti bodů.

 

Milan Hauer

Motorsport-review.cz


 
 
Fotogalerie:   Rally Bohemia 2006, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose