www.car.cz
 

Tlusťákův první evropský bod. Belgie, Bulharsko, Bohemia ...
     20.7.2006 13:19 - tisková zpráva


Minulé týdny trávil Antonín Tlusťák na cestách. V nabitém programu bez jediného dne odpočinku absolvoval Belgickou a Bulharskou rallye, obě zařazené do seriálu ME. Z Bulharska dokonce importoval první evropský bod za umístění na osmém místě. Volného času využil ke startu na domácím Rallysprintu Kopná a perný měsíc zakončil startem na Rally Bohemia.

 

Z uvedeného výčtu je patrné, že si nevydechla ani posádka Motocar Sport Zádveřice, složená z Antonína Tlusťáka a Vlastimila Dědice  a startující pod hlavičkou reprezentačního Czech National Teamu, ale ani jejich stříbrný Citroen Saxo Kit Car. Ještě větší zápřah čekal mechaniky, kteří museli vůz po každé soutěži pozorně prohlédnout, potřebné díly repasovat a včas dopravit do místa soutěže. Odměnou jim bylo nejen poděkování a ocenění od jezdce a šéfa týmu v jedné osobě, ale i první evropský bod z Bulharské rallye.

 

„Bylo to opravdu náročné a musím mechanikům a celému týmu opravdu upřímně poděkovat. Bez nich bychom nebyli schopni tolik soutěží v řadě absolvovat. Oni přitom cestovali s doprovodnými vozy a závodním autem výrazně déle než my. Spolupráce s Vlastíkem byla také skvělá a neměli jsme žádné potíže. Trošku jsem se bát, jestli to zvládneme. Vždyť jsme byli prakticky měsíc stále na závodech, ale podařilo se.

 

Teprve teď po Bohemce cítím, že další soutěž už by byla na mne moc. Naštěstí máme trošku volna, takže vše zvládneme. Auto díky klukům fungovalo skvěle a neobjevil se žádný technický problém, který by nás brzdil. Až na Bohemii, kde praskl tlumič,“ řekl Tlusťák poté, co musel odstoupit z Rally Bohemia a ještě se vrátil k porovnání tří soutěží ME, které letos absolvoval: Každá ta soutěž byla úplně jiná. V Itálii se jelo v horách, kolem trati byly zbytky sněhu, cesty byly úzké s vytahanou šotolinou v prudkých zatáčkách. Trať vedlo hned nahoru a hned zase dolů a to vše ve velice nízkém rychlostním průměru. Z naší jízdy jsem měl do odstoupení pro banální problém se spojkovým lankem dobrý pocit a byly to dobré závody. Tak dobré, že jsem to snad ani nečekal.

 

Jedinou slabinou byla italská organizace. Belgie se naopak jela po rovině a ve vysokém tempu. Měli jsme problém s orientací na mnoha odbočeních jinak nepříliš členité tratě. Pro takovou soutěž je potřeba mít zcela jiný rozpis a i tak budou mít domácí jezdci díky znalosti tratí obrovskou výhodu. V Bulharsku bylo všechno opět zcela jinak. Tratě vedly sice v horách, ale po širších silnicích a hlavně na zvláštním asfaltu. Ten sice klouzal, ale tak, že auto bylo možné pořád řídit. Přišlo mi, jako bychom jeli na sněhu. Auto bylo stále ve smyku krásně řiditelné.

 

Byl to nádherný pocit jet zatáčku na vytočenou šestku blízko maximální rychlosti a přitom v táhlém smyku. To jinde asi nezažijeme. Také se mi ještě nestalo, abych jel erzetu dlouhou osmnáct kilometrů a celá vedla z kopce. Auto si ani na chvilku neodpočinulo. Je dobře, že letos jedeme i v zahraničí, protože příští rok již budeme vědět do čeho jdeme a na spoustu věcí budeme připraveni.  Soutěž od soutěže se liší i přístup pořadatelů a styl organizace.

 

Například v Bulharsku byly povoleny jen dva průjezdy v seznamovacích jízdách a přesto nám to stačilo. S tím kontrastují treninky například nyní na Bohemii, kde byla povolena jen padesátka. V takové rychlosti je třetí průjezd na nic. Prakticky se jen ztrácí čas, protože je napsáno a zkontrolováno. Kdyby byl limit vyšší, tak si některé sežíráky zkusíme a doladíme, ale takhle to nešlo, protože v padesátce se toho moc nepozná, zhodnotil absolvované soutěže Tonda.

 

Ještě jednou se vrátil k osmému místu v Bulharsku: Měli jsme z bodu do ME velkou radost, ale nesmím zapomenout, že nám k němu svou havárií pomohl Roman Odložilík, který jel jinak moc pěkně a rychle. Takové jsou už závody. My jsme se snažili jet čistě a rychle. Radost máme i z toho, že jsme porazili místní vozy S1600. Oni tam totiž na stejných tratích jezdí domácí šampionát a samozřejmě znají tratě podstatně lépe. My jsme si ověřili, že náš rozpis obstojí i při dvou průjezdech v treninku a to je dobře.“

 

Již jsme nakousli i domácí starty. Prioritu mají samozřejmě soutěže velkého, tedy mezinárodního šampionátu, ale start v Kopné si Antonín Tlusťák s Vlastimilem Dědicem nemohli nechat ujít a udělali dobře. Dokázali totiž plně využít znalostí tratí i kvalit svých i svého vozu a vyhráli třídu A6, stejně jako hodnocení juniorů. Ve skupině A skončili třetí a radost měli jistě i z celkově sedmého místa v absolutním pořadí. Dokonale si tak spravili chuť z letošní smolné serie ve sprintech. Podstatně lépe se jim doposud vedlo v soutěžích MMČR, kde po čtyřech soutěžích drželi druhou příčku ve skupině A.

 

Rally Bohemia proto nabízela šanci na upevnění této pozice. Těšili se na opakování loňského souboje s Aaronem Burkartem, který letos jezdí JWRC a disponuje modernějším Citroenem C2 S1600. Po první dvou erzetách mohli být navýsost spokojeni. Mezi áčky byli na třetím místě za Martinem Prokopem a Josefem Petákem a ještě větší nadšení v týmu budila sedmá příčka v absolutním pořadí. Radost však trvala jen do poloviny třetí rychlostní zkoušky.

 

Přestože po každé soutěži naše saxo pečlivě kontrolujeme a repasujeme, ukázalo se že to nestačí. Náročný program se podepsal na materiálu tlumiče natolik, že praskl. Pro příště tedy víme, že jen repase nestačí, ale bude nutná i preventivní výměna. V servisu jsme se pokusili alespoň o provizorní opravu, abychom mohli jet v systému SupeRally. Ráno se ukázalo, že oprava nevyšla podle našich představ a nebude šance dotáhnout se na body.

 

Nechtěli jsme tedy auto dál trápit a odstoupili jsme. Ani tato porucha nic nemění na tom, že jsem vděčný mechanikům a všem členům týmu za to, jak pracovali. Bohemka pro nás mohla být krásná soutěž na krásných vložkách, jen by se pořadatelé měli ještě zamyslet nad již jednou zmíněným rychlostním limitem při seznamovacích jízdách.

 

Padesátka je skutečně moc nízká rychlost a místní lidé si někdy i ťukali na čelo, když nás předjížděli, protože nechápali, proč jedeme na rovném úseku tak pomalu,“ dodal po odstoupení z Rally Bohemia Antonín Tlusťák.

 

Dalším startem Antonína Tlusťáka a Vlastimila Dědice bude sprint v Pelhřimově, kde by si rádi otestovali nějaké změny před vrcholem domácí i jejich sezony, který přijde na Barum rally.

 

 

Milan Hauer

Motorsport-review.cz

 

Tisková informace CZECH NATIONAL TEAM a MOTOCAR SPORT Zádveřice

http://www.motocarsport.com


 
 
Fotogalerie:   Rallye Bohemia 2006, foto Jiří Rohlena

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose