www.car.cz
 

Kdo zastaví Collarda s Boillionem??
     24.7.2006 14:40 - Vladimír Rožánek


Již třetí vytrvalostní závod na 1000Km mají za sebou účastníci letošního ročníku Le Mans Endurance Series ( LMES ).  Závody LMES jsou určeny především prototypům, které známe z Le Mans, ale také dalším vozům kategorie GT1 a GT2, které vídáme i v MMČR na okruzích. Jejich až sedmilitrové motory dokáží předvést slušný odpich a zajímavé na těchto závodech bývají i výměny jezdců v depu a povinné dotankovávání paliva, které se někdy neobejde bez ohnivé vložky a ani práce mechaniků na výměně gum nepostrádá kus adrenalinu, vše totiž záleží na rychlosti a o výsledku závodu se může rozhodnout právě při zastávkách v depu.

 

Při 3 závodě Le Mans Endurance Series se sešlo na startu plných 44 vozů v kategoriích LMP1 a LMP2 pro prototypy a LMGT1 s LMGT2 pro plechová auta. Mezi zajímavé vozy můžeme zařadit prototyp Radical SR9 Judd V8, který je dílem zcela novým. Přestože vozy Radical startují o Evropě v mnoha sériích, tak oproti starším vozům Radical tento vůz disponuje silným motorem. Radical startuje jen namátkou v seriálu VdeV, ale s motocyklovými motory, které mají obsah 1300-1600ccm3. Radical Cup možná znáte i z německých okruhů, kde se letos také zabydlel.

 

Mezi novinkami jsme zahlédli také další prototyp z anglických dílem, a to prototyp Protran RS06/H AER V8 3600TT, který však posádce McGarrity-Cope-Collins mnoho radosti posledním místem v cíli nenadělal.

 

Celkem nezadržitelnou letošní dvojici, která ovládá závody LMES nedokázal překvapit nikdo ani na Nürnburgringu. Duo Collard-Boillion, ještě tentokrát doplněné o krajana Erika Hélaryho splnilo svůj cíl a do cíle 1000km závodu opět dorazilo s vozem Pescarolo C60 Hybrid Judd 4998ccm3 na prvním místě. K vítězství jim stačilo odkroužit 189 okruhů. Jen o 3 kola méně měla v cíli druhá posádka Gabbiani-Ortiz-Minassian, která pilotovala prototyp Creation CA06/H002 s pětilitrovým motorem Judd.

 

Třetí místo na stupních vítězů tentokráte trochu překvapivě patřilo Janu Lammersovi s Alexem Youngem z Malajsie, kteří již dlouho žádný podobný úspěch nezaznamenali. Tato dvojice dorazila do cíle se zhruba 2 minutovým odstupem a japonský vůz Dome dovezl do cíle starší čtyřlitrový motor Judd GV4 a pneumatiky Dunlop. S již pětikolovým odstupem dojeli bramboroví jezdci Berridge-Evans-Owen z britského týmu Chamberlain Synergy na prototypu Lola B06/10 AER 1995 Turbo.

 

Do LMES se také podíval jeden z velmi dobrých prototypový pilotů Švéd Stefan Johansson, který si z Německa odvezl se svým týmovým kolegou Hideki Nodou z Japonska na stroji Zytek páté místo v kategorii LMP1. Až šesté místo zbylo na Primata s Fässlerem, když jejich Courage LC70 nezopakoval své pěkné druhé místo ze SPA. Ani tovární tým Courage Competitons neměl na růžích ustláno a Frei-Gounon-Fisken s Courage LC70 Mugen dokončili až na celkovém 14. místě.

 

Ve třídě LMP2 dominovali Amaral-Castro-Burgueno z Portugalska, kteří se svou Lolou B05 AER 1995 Turbo odjeli 183 okruhů. Druhý s kolovou ztrátou skončil americký tým Binnie Motorsport, ve kterém s další Lolou poháněnou tentokrát motorem Zytek, jela trojice Binnie-Timany-Hancock. Bronzový stupínek v LMP2 obsadili Martin Short s Joao Barbosou na novém Radicalu SR9 Judd XV V8.

 

V závodě se ovšem vůbec nedařilo vozům Courage C65, které skončily až na 6. místě v LMP2 a celkově na 26. místě s posádkou Barazi-Vegers-Belloc. Tato posádka tak neobhájila své vítězství ve třídě ze závodu v Turecku.

 

V GT1 vozech zvítězil vůz Aston Martin DBR9 a ve stáji Labre v něm jeli Lamy-Gardel a Vosse. Druzí dorazili do cíle v GT1 přátelé lyžaře Alphanda na Corvette C5-R. Třetí místo a další pěkný úspěch do sbírky pak zaznamenal Pražan Robert Pergl, spolu s Rusem Vassilievem a Peterem Koxem z týmu Convers Menx na Ferrari F550. Až za nimi skončil Sallen S7-R týmu Oreca, jenž s piloty Ortellim a Ayharim vyhrál závod v Turecku.

 

V GT2 vládli Italové Zonca-Bellichi-Cioci na stroji Ferrari F430 V8 a známe je také od nás z brněnských závodů Euro F3000 a cestovních vozů. Jako druhá protnula cílovou pásku dvojice Lieb-Camanthias na Porsche 996. Bleekemolen s Hezemansem na nezvyklém voze Spyker Squadron C8 Mader Audi projeli na místě třetím.

 

Giovanni Lavaggi z Itálie, který startoval kdysi v Interserii, tentokráte přesedlal z prototypu do vozu specifikace GT2 a spolu s Danielsem a Goodingem na Porsche 996 GT3R dojeli pátí od konce. Neklasifikován zůstal nejen Ital Randacchio s Lucchini Nicholson McLaren V8, ale  také oba vozy Courage C65 z týmu Paula Belmonda a bronzový tým GT2 ze Spa Kuismanen-Menten-Palttala na Corvette C6-R.

 

Výsledky Le Mans Endurance Series Nürnburgring:

 

Boillion-Collard-Hélary – Pescarolo C60 Hybrid Judd – LMP1

Gabbiani-Ortiz-Minassian – Creation CA06 Judd GV5S2 – LMP1

Lammers-Yoong – Dome Judd GV4 – LMP1

Berridge-Evans-Owen – Lola B06/10 AER 1995 Turbo – LMP1

Amaral-Castro-Burgueno – Lola B05/40 AER 1995 Turbo – LMP2

Binnie-Timpany-Hancock – Lola B05/40 Zytek – LMP2

Johansson-Noda – Zytek 06S Zytek – LMP1

Short-Barbosa – Radical SR9 Judd XV V8 – LMP2

Erdos-Newton – Lola EX264 – AER 1995 Turbo – LMP2

Lamy-Gardel-Vosse – Aston Martin DBR9 6000cm3 – LM GT1

Policand-Goueslard-Alphand – Corvette C5-R Chevrolet – LM GT1

Primat-Fassler – Courage LC70 Judd GV5S2 – LMP1

Pergl-Vassiliev-Kox – Ferrari F550 Maranello – LM GT1

 

Vláďa Rožánek

 

 


 
 
Fotogalerie:   Tomáš Kostka v tureckém Istanbulu 2006

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose