www.car.cz
 

Do čela tabulky okruhového Octávia cupu se probojoval opět Janák
     14.8.2006 09:48 - tisková zpráva


Paasonen po zranění jen tak tak stihnul letadlo do Finska

 

Dva nedělní ostré závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu přinesly jako obvykle pořádnou dávku adrenalinu nejen svým účastníkům, ale pochopitelně také divákům. Technická smůla soupeřů i známá bravura, s jakou loni vyhrál celý pohár, přivedly Jiřího Janáka dvakrát na nejvyšší stupeň vítězů a posunuly jej i do čela průběžného bodování. Druhý dojel dopoledne Dostál a třetí Brejla, odpoledne se Brejla o místo zlepšil a třetí dojel František Marhoul.

 

Matějovský na Pole Position neudržel nervy na uzdě a ulil start. Sbor sportovních komisařů jej tedy pozval k průjezdu boxy, jenomže Michal v boxové uličce překročil povolenou rychlost a trest si musel zopakovat. Vpředu jel Janák, za ním Janiš a Dostál. Erika Janiše v osmém kole zradila technika a musel odstoupit. V devátém kole v Carecově šikaně chyboval Ondra Pilný, který nedobrzdil a při kontaktu zle pošramotil vůz Jiřího Jupy.

 

Okamžitě následoval trest Drive Through a Ondra poté odstoupil. Na třetím místě v ten moment jel Adam Lacko. V nájezdu do čtrnáctého kola měl ale na výjezdu do cílové rovinky kontakt se čtvrtým Jiřím Gottwaldem a v závodě nepokračoval. Také Gottwald tedy dostal trest. Až po závodě se ale ukázalo, že šlo o nedorozumění, protože Adamovi v inkriminované zatáčce praskla poloosa, auto bylo náhle neovladatelné a těsně za ním jedoucí Jirka už střetu nemohl zabránit.

 

To však v onen moment nemohlo ředitelství závodu tušit a Jiří se po průjezdu boxy propadl až na devátou pozici. Cíl viděl tedy jako první Janák před Dostálem a Brejlou.  Čtvrtý dojel Marhoul, pátý Paasonen, šestý Fulín, sedmý Navrátil a osmý Kárný.

 

Svezení hostů poháru Michala Suchánka a Richarda Genzera se v polední pauze odehrálo hlavně v režii jejich komických sklonů k anarchii. „Geňa po dvou ostrých kolech s Ivanem Vršínským konstatoval, že pokud by se jelo déle, už by v pohárovém speciálu potřeboval  hygienické pomůcky. Michal do auta nakonec odmítl sednout a stále jen vykřikoval do mikrofonu, že jako spolujezdec nepojede, ale že chce řídit, což u přihlížejících budilo salvy smíchu.

 

Odpoledne přišel na řadu druhý závod. Petr Fulín, který poprvé startoval z první pozice, se také předčasně pohnul, takže sportovní komisaři pro něj hned poté vyhlásili trest průjezdem boxy. Ještě předtím ale zažil pořádnou porci technické smůly Gottwald, který ani nerozjel auto do zaváděcího kola.

 

Do čela závodu se každopádně dostal Jani Paasonen, který ještě před startem významně ťukal na hodinky a smál se, že pojede rychle, protože potřebuje stihnout večerní letadlo domů. Hned v prvním kole vypadl Janiš, protože chyboval v nájezdu do technické pasáže a po hodinách skončil v záchytné zóně. Za Finem se držel Brejla, který ale brzy podlehl Janákovi.

 

Za čtvrtým Marhoulem jel na páté pozici Matějovský. Technika posléze zradila Lacka i Jupu. Janák si brzy poradil s Paasonenem a jel zase v čele. Na finského soutěžáka si potom vyšlápl už na třetí pozici jedoucí Matějovský a schylovalo se k bouřce. Fin mačkal z vozu vše, co se dalo a pořád víc opotřebovával obutí i zavěšení kol. Auto přestávalo fungovat a neposlouchalo v zatáčkách. Ve smolně třináctém kole ve výjezdu z pravé zatáčky před obloukem Matadoru ztratil Jani definitivně vládu nad vozem. Michal přiletěl k soupeřovu autu, které nevyzpytatelně měnilo směr a střetu už se zabránit nedalo. Fina museli navíc ošetřit lékaři, protože střepy z rozbitého okna jej zranily v obličeji.

 

Pro vítězství si dojel Janák následovaný Brejlou a jeho učedníkem  Marhoulem. Čtvrtý skončil Navrátil, kterému se ještě v nájezdu do cíle podařilo předjet Dostála se vzdorující převodovkou. Šestý byl Kárný, sedmý Kobl a osmý Pilný.

 

„Samozřejmě jsem rád,“ konstatoval na tiskové konferenci Janák. „Jednoduché to určitě nebylo, ale měl jsem například štěstí ve smůle Erika Janiše, který by mi ve druhém závodě určitě nedal pokoj. Předjetí Janiho nebyl tak velký problém,  vybrzdil jsem ho v šikaně,“ konstatoval ještě. Jan Dostál vyjádřil uspokojení nad tím, že se snad podařilo prolomit smůlu z předchozích víkendů.

 

Ty dosavadní výsledky nebyly nejlepší. Taky dnes bych si uměl celkový bodový zisk představit vyšší, ale jsem rád i za tohle,“ přiznal Honza. Radost neskrýval Václav Brejla, jehož stáj celkově vyhrála víkendové hodnocení soutěžících. „První závod vyloženě vyšel, skok z desátého na třetí místo není špatný. Druhý se povedl ještě víc i díky kolizím soupeřů. Velikou radost mám z výkonu Fandy Marhoula, který měl nad sebou po incidentech z předchozích závodů bič. Ukázal, že umí jezdit s rozumem a že to přináší výsledky,“ pochvaloval si Vašek.

 

 

Do čela tabulky průběžného bodování se neoficiálně vyšvihl Janák (119 b.), druhý je Matějovský (112 b.), třetí Navrátil (110 b.), čtvrtý Brejla (100 b.), pátý Janiš (93 b.) a šestý Dostál (88 b.). Za dva týdny se v Mostě při MATADOR  Czech Truck Prix 2006 o vítězi desátého ročníku poháru octavií rozhodne definitivně…

 

(13.8. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   WORLD SERIES by RENAULT Nürburgring, srpen 2006, foto P. Čacký

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose