www.car.cz
 

C4 PICASSO .První cesta «světloprostorem »
     6.9.2006 23:37 - tisková zpráva


Nový jednoprostorový kompaktní Citroën, který bude představen poprvé na světovém autosalonu Mondial v Paříži roku 2006, bude uveden na trh v průběhu tohoto roku, od října ve Francii a v a do konce roku pak ve většině evropských zemí.

Citroën tak nabízí nový model C4 Picasso spolu s Xsarou Picasso na trhu MPV mimořádně úspěšným vozem, jenž pokračuje ve své kariéře. Jsou to dva jednoprostorové vozy zcela rozdílné co do stylu i co do vybavení.

 

C4 Picasso spojuje zároveň rozsáhlé prosklené plochy a variabilní a prostorný interiér, a stává se tak prvním vozem, tzv.« visiospace », vozem nabízejícím velký, prosvětlený prostor.

Nový jednoprostorový vůz může pohodlně přepravit až 7 osob a vše je uspořádáno tak, aby život na palubě vozu byl maximálně jednoduchý, příjemný a bezpečný pro všechny cestující.

- Viditelnost i světelné poměry jsou vynikající zejména díky novému širokoúhlému čelnímu sklu.

- V přední části je prostor zcela volný díky inovovanému místu řidiče spojenému s novou manuální šestistupňovou převodovkou.

- Zavazadlový prostor je obzvlášť prostorný a nemá ve své kategorii obdoby.

- Díky nápaditým funkcím sedadel lze rychle a snadno měnit jednotlivé verze modulů.

- Výhody příjemného prostředí sdílejí všichni cestující, těšící se jak z velkého prostoru, tak z tepelného či akustického komfortu.

- Komfort odpružení je ještě umocněn zejména při využití zadního pneumatického odpružení.

- Řízení usnadňují mnohé prvky podpory řízení, jež přispívají také bezpečnosti a jsou u kompaktních jednoprostorových vozů  vzácné a neobvyklé.

Již od základní úrovně je C4 Picasso vybavena řadou zařízení usnadňujících život na palubě, pomocníků zjednodušujících řízení a zajišťujících bezpečnost. Zvláštní pozornost byla rovněž věnována kvalitě interiéru, zejména použitím ušlechtilých materiálů příjemných na dotek (použití chrómu a lesklého černého materiálu, laku příjemného na dotyk, jemně zrnité palubní desky a dveřních panelů…).

Hned od uvedení na trh budou k dispozici čtyři výkonné motory : benzínové 1.8i 16V a 2.0i 16V s výkonem 127 k a 143 k DIN a dieselové 1,6 HDi 110 FAP a 2,0 HDi 138 FAP. Tyto motory odpovídají evropským normám Euro IV a dieselové motory jsou standardně vybaveny filtrem pevných částic. Tuto nabídku motorů doplňuje – podle konkrétního trhu - řada převodovek: mechanická, automatická nebo nová šestistupňová manuální pilotovaná převodovka.

Svou silnou osobností, rozměry (4,59 m délka, 1,83 m šířka a   1,66 m výška) a svým vybavením doplňuje C4 Picasso přirozeným způsobem nabídku jednoprostorových vozů  Citroën. Tu dnes tvoří tři velice různorodé a vzájemně se doplňující vozy : Xsara Picasso a C4 Picasso, tedy kompaktní jednoprostorové vozy, a C8, velký jednoprostorový vůz.

C4 Picasso se vyrábí v továrně ve Vigu ve Španělsku.

 

 

 
OBSAH


NOVÁ HARMONICKÁ A DYNAMICKÁ SILUETA


NEBÝVALÝ VÝHLED A PRŮNIK SVĚTLA DO VOZU

Výjimečný výhled všemi směry
q Širokoúhlé panoramatické čelní sklo zdvojnásobující výhled dopředu
q Nejlepší výhled, v předstihu před svou kategorií
q Nejlepší výhled do stran
q Nejlepší výhled vzad

Interiér plný světla
q Největší prosklená plocha v daném segmentu
q Panoramatická prosklená střecha s výhledem na celou oblohu, největší ve své kategorii

Osvětlení vytvářející teplé a útulné prostředí
q Osvětlení pomáhá vytvářet teplou atmosféru
q Jedinečný centrální displej vám barevně přiblíží sdělované informace
q Nové osvětlení užitečné pro každý den


PŘÍKLADNÝ VNITŘNÍ PROSTOR

Uvolněný prostor v přední části interiéru
   
q Inovované místo řidiče
o Ovládací prvky převodovky seskupeny na volantu  (u BMP6 a BVA)
o Volant s pevnými centrálními ovládacími prvky

q Automatická elektrická parkovací brzda

q Ovládání klimatizace na koncích palubní desky

Vnitřní prostor dostatečně prostorný pro pohodlnou přepravu až 7 osob


 
NÁPADITÉ USPOŘÁDÁNÍ INTERIÉRU

Díky modularitě snadné a rychlé úpravy

Zvláště velký a nápaditý zavazadlový prostor

q Největší objem kufru v daném segmentu
q Velice praktické využití

Četné a praktické odkládací prostory


MIMOŘÁDNÉ VYBAVENÍ PRO ZVÝŠENÍ POHODLÍ CESTUJÍCÍCH
 
Komfort díky příkladnému odpružení

q Vzadu pneumatické pérování : první v segmentu 
o Výhody
o Fungování

Optimální teplotní komfort

q Automatická klimatizace pracující ve čtyřech zónách
q Funkce větrání vypnutého motoru („zbytková“ funkce)
q Přídavný klimatizační agregát
q Nový systém přídavného topení

Akustická pohoda nejvyšší úrovně

q Inovační použití strukturálních vložených prvků
q Nové hydraulické podložky kloubů zadní nápravy
q Vrstvená boční skla: nové vybavení v daném segmentu

Zaručená kvalita vzduchu a příjemné vůně 

q Čidlo kvality vzduchu
q Integrovaný parfémovaný osvěžovač vzduchu

Účinná a originální ochrana před slunečními paprsky

q Protisluneční clony nového typu
q Elektricky ovládaná roleta pro krytí panoramatické prosklené střechy s postupným otvíráním/zavíráním
q Zatmavená skla a roletky proti slunci vzadu

Zařízení hi-fi a zařízení video


VYBAVENÍ ZJEDNODUŠUJÍCÍ KAŽDODENNÍ ŽIVOT

Nové a v daném segmentu vzácné pomůcky k usnadnění řízení 

q Elektrická automatická parkovací brzda (sériově)
q Pomoc při startování na svahu – hill assistent  (sériově)
q Systém vyměření volného místa při parkování
q Přední a zadní parkovací asistent
q Signalizace neúmyslného překročení dělicí čáry (Afil)
q Samonatáčecí bi- xenonové světlomety  
q Omezovač rychlosti a tempomat (sériově)
q Detektor stavu tlaku v pneumatikách

Hands free  Bluetooth

Ještě více pohody se systémem NaviDrive

Automatické otvírání víčka palivové nádrže usnadňuje plnění 


RADOST Z ŘÍZENÍ
 
Čtyři výkonné a hospodárné motory šetrné k životnímu prostředí

q Benzínové motory
o Motor 1.8i 16V 127 k DIN otvírá nabídku
o Motor 2.0i 16V  143 k DIN

q Dieselové motory
o Motor 1,6 HDi 110 FAP : kompaktnost a výkon
o Motor 2,0 HDi 138 FAP

Příjemné řízení a další snižování spotřeby zajišťuje nová šestistupňová manuální pilotovaná převodovka  (BMP6)

q K dispozici pro tři typy motoru 

q Radost z řízení v manuálním i automatickém režimu  
o Všechny ovládací prvky převodovky na volantu 
o Výběr mezi dvěma režimy řízení
- manuálním režimem
- automatickým režimem

q 6 rychlostí pro větší pružnost a kontrolovanou spotřebu 

q Plynulost a rychlost řazení rychlostí díky elektro- hydraulickému řízení převodovky

Vynikající jízdní vlastnosti na silnici

q Účinná adheze k vozovce
q Výkonný systém brzd


OCHRANA CESTUJÍCÍCH

Úplný a bezpečný soubor vybavení k ochraně cestujících 

q Sedm airbagů
o Kolenní airbag řidiče
o Dva čelní airbagy, z nichž ten řidičův má optimalizovaný tvar pro větší bezpečnost
o Dva boční airbagy a dva hlavové

q Promyšlená bezpečnost dětí

o Čtyři sedadla vybavená úchyty Isofix
o Signalizace a upozornění při nezapnutí bezpečnostních pásů vpředu i vzadu 
o Zpětné zrcátko umožňující sledovat děti 
o Dětské pojistky s elektrickým ovládáním

Zesílená struktura

Ochrana proti krádeži a vloupání

 


NOVÁ HARMONICKÁ A DYNAMICKÁ SILUETA

 

C4 Picasso svým ladným, dynamickým stylem a velkými prosklenými plochami prozrazuje silnou osobnost a jedinečný charakter. Harmonický prostor vozu ukazuje jeho sílu a je zdůrazněn velice čistým pojednáním karosérie. Plynulé linie přispívají k aerodynamičnosti v tomto segmentu nebývalé (Cx 0,31 a Scx 0,82).

V přední části upoutá na první pohled vysunuté širokoúhlé panoramatické čelní sklo a široká boční okénka, jež zdůrazňují novátorský vzhled  vozu typu « visiospace », pro něhož je charakteristická hra světla a prostoru a takovým je právě C4 Picasso. Charakter vozu ostatně dodávají i odvážné tvary světlometů, zvýrazněné v celé jejich šířce ještě blikači. Energický vzhled čelní části ještě zdůrazňují stylizované šípy na masce chladiče, pokračující v chromovaných lištách až ke světlometům. Je to esteticky ztvárněný podpis, nesoucí se ve stejném duchu jako u C4, C5 a C6, jenž zdůrazňuje sounáležitost ke značce.

Z profilu jsou velké postranní prosklené plochy zdůrazněny dynamickou linií karoserie a napojením zadních postranních okének. Protože vzadu nejsou sloupky v barvě karoserie, má pozorovatel dojem, že  prosklení nepřerušovaně pokračuje. Linie střechy, dokonalé prodloužení čelního skla, se táhne velmi čistým pohybem až k zadnímu spojleru.

C4 Picasso se rovněž vyznačuje inovačním řešením světel jež svým tvarem a rozměry použitých světelných křivek vytvářejí jedinečný vizuální podpis.
 

 

NEBÝVALÁ VIDITELNOST A SKVĚLÉ SVĚTELNÉ POMĚRY

 

C4 Picasso je opravdový „visiospace“, synonymum pro světlo a prostor,  tedy vůz s nadprůměrnými světlenými poměry a výhledem, a přitom prostorný, a to díky výjimečnému rozsahu prosklených ploch. Výhled ven z vozu je vysoce nadprůměrný, a to pro všechny cestující. Takový výhled přispívá ke komfortu při řízení a je důležitým prvkem bezpečnosti, neboť výrazně omezuje zakrytý prostor vpředu, neboť zdvojnásobuje úhel výhledu směrem dopředu a zajišťuje optimální viditelnost po stranách i v zadní části oproti ostatním vozům tohoto segmentu.

Vynikající výhled pod všemi úhly pohledu 

q Širokoúhlé panoramatické čelní sklo zdvojnásobující výhled směrem vpřed

C4 Picasso je první vůz sériově nabízející širokoúhlé panoramatické čelní sklo, jež zdvojnásobuje výhled směrem vpřed. Vertikální úhel výhledu (od spodního okraje po horní okraj čelního skla) je větší než  70° (v porovnání s 35° u tradičního jednoprostorového vozu). S cílem uvolnit zorné pole byl příčník střechy v porovnání s tradičními jednoprostorovými vozy posunut o více než 30 cm dozadu, aniž tím utrpěla pevnost kostry karoserie.  Toto širokoúhlé panoramatické čelní sklo doplňují stahovací protisluneční clony nového typu.

q Nejlepší výhled ¾ vpřed v kategorii

C4 Picasso nabízí také nejlepší výhled ¾ vpřed ve své kategorii, a to díky rozměrným oknům (každé boční okénko vpředu má plochu 12 dm²), jež jsou největší u všech dosavadních jednoprostorových vozů, mimo jiné díky jemnosti sloupků okenních otvorů. Toto zlepšení výhledu přispívá k pohodlí při řízení a je významnou vymožeností, pokud jde o bezpečnost, neboť výrazně redukuje "mrtvý úhel" vpředu.

q Optimální výhled do stran

C4 Picasso má ve všech řadách nejlepší boční výhled v segmentu kompaktních jednoprostorových vozů : 65° v řadě 1, 78° v řadě 2 a 38° v řadě 3. Tato viditelnost do stran zlepšuje vnímání prostoru a kontakt s okolím.

q Nejlepší ¾ výhled dozadu

C4 Picasso má rovněž největší zadní postranní okénko ve své kategorii. To umožňuje dosáhnout velice dobrého postranního výhledu pro cestující v řadě  3. Protože toto okénko má prosklenou plochu více než  20 dm, nabízí C4 Picasso nejlepší výhled dozadu v segmentu, což je při složitějším manévrování s vozem skutečný trumf.


Interiér plný světla

q Největší prosklená plocha v segmentu

C4 Picasso má na trhu kompaktních jednoprostorových vozů největší prosklenou plochu v segmentu  (5,2 m bez otevřené panoramatické prosklené střechy a 6,4 m s ní).
S cílem ještě zlepšit výhled pro všechny cestující napomáhá pronikání světla do vozu nejen širokoúhlé panoramatické čelní sklo, okénka, ale i zvláště velká boční okna.

q Panoramatická prosklená střecha je největší ve své kategorii 

C4 Picasso může být vybaveno zatmavenou panoramatickou prosklenou střechou, největší ve své kategorii (1,04 m). Všichni cestující tak mají výhodu výtečného výhledu a průniku světla, jaká nemá obdoby.


Osvětlení nového typu pomáhající utvářet příjemné prostředí a zpříjemňující pobyt ve voze  

C4 Picasso se vyznačuje tím, že má 32 možných zdrojů světla, jež vytvářejí v interiéru příjemnou atmosféru a zpříjemňují každodenní pobyt v něm.

q Světlo proteplující prostředí

Přirozené i umělé světlo je nedílnou součástí C4 Picasso. Zvláštní pozornost byla věnována nočnímu osvětlení. 
Na příjemném a teplém prostředí se podílí řada inovativních světelných zdrojů. Například signální proužky světla jsou instalovány na přístrojové desce, v panelech dveří a na stropě a šíří tak mírné a nepřímé světlo, které lze regulovat  pomocí ovládání  ve spodní části přístrojové desky. Tato světla doplňují světelné diody v ovládání otvírání dveří a v předním nástropním světle.

 


Jedinečný centrální displej s možností volby barvy pro sdělení informací

Informace pro řízení i pro pohodlí jsou uspořádány na jediném displeji uprostřed palubní desky, což umožňuje omezit počet míst, kam musí řidič zaměřovat svůj pohled. U vyšších úrovní výbavy lze volit barvu a druh zobrazovaných informací. K výběru informací slouží ovladač vedle displeje nebo tlačítko umístěné na volantu s pevným středem a centrálními ovládacími prvky. Podsvícení displeje je žluté nebo ve vyšším stupni výbavy dvoutónové s možností volby až pěti barev. Aby byla úroveň osvětlení přizpůsobena jakýmkoli světelným poměrům, lze ji regulovat v noci i za dne – což je novinka – aby byl displej vždy dokonale čitelný.

q Nové osvětlení vhodné ke každodennímu použití

K usnadnění pobytu ve voze jsou tradiční světelné zdroje doplněny různým dalším osvětlením.
 
- Cestující mají v zadní části opěradel předních sedadel k dispozici světla ke čtení. K jejich zapnutí stačí odklopit stoleček jako v letadle a zapnout vypínač světla.

- K usnadnění hledání předmětů se přihrádky ve dveřních panelech automaticky rozsvítí, jakmile k nim přiblížíte ruku.

- Další novinkou je přenosná svítilna pro hledání v kufru. Plní dvě funkce: funkci baterky a osvětlení kufru. Jako baterka vydrží svítit asi 45 minut a dobije se vždy po vrácení na své místo v kufru, jakmile motor běží.

- Zvenčí usnadňují vstup do vozu a výstup z něho v noci automatická postranní světla namontovaná pod zpětná zrcátka. Zaručují dobré osvětlení při sklopených i nesklopených zrcátkách, neboť osvětlují dosti velkou plochu, ostřeji před dveřmi řidiče a spolujezdce, rozptýlenější světlo vydávají po stranách vozidla. Tato postranní osvětlovací tělesa mohou být součástí automatického doprovodného osvětlení, které lze aktivovat (a deaktivovat) pomocí palubního počítače a mohou doplnit dálková světla. 
 


PŘÍKLADNÝ VNITŘNÍ PROSTOR


Jako dokonalý « visiospace » je C4 Picasso z hlediska využitelnosti vnitřního prostoru obzvláště velkorysý. Díky své architektuře a rozměrům – délce 4,59 m, šířce 1,83 m de a výšce 1,66 m – disponuje optimálním vnitřním prostorem.


Uvolněný prostor v přední části interiéru
   
Nové uspořádání místa řidiče a racionální palubní deska zvýrazňují pocit pohody a prostornosti uvnitř vozu.

q Inovované místo řidiče

o Umístění ovládacích prvků převodovky na volantu (BMP6 a BVA) úplně uvolňuje prostor uprostřed palubní desky. Tradiční střední konzola (tzv. „sloní noha“), na níž bývají uloženy ovládací prvky převodovky, byla totiž zrušena. Ovládací prvky převodovky jsou nyní pod volantem, včetně voliče pro volbu polohy převodovky a ručního ovládání řazení rychlostí. Tyto prvky jsou umístěny na sloupku řízení a pohybují se spolu s volantem při jeho výškovém i podélném nastavení. Tato úprava kromě jiného umožnila vytvoření velké centrální chlazené přihrádky.

o C4 Picasso je stejně jako C4 sériově vybavena volantem s pevným středem s centrálními pevnými ovládacími prvky. Volant je výškově i podélně nastavitelný. Ve střední části volantu jsou umístěny ovládací prvky pro komfort ve voze a na podporu řízení, vše v dosahu řidiče. Toto hospodárné uspořádání zamezuje rozptýlení ovládacích prvků a umožňuje jednoduché použití.

q Automatická elektrická parkovací brzda

Nová automatická elektrická parkovací brzda s ovládáním na palubní desce umožnila zrušit ruční brzdovou páku mezi předními sedadly.

q Ovládací prvky klimatizace na koncích palubní desky

Klimatizační agregát má kompaktní podobu, což umožnilo použití nových výměníků a to, že ovládací prvky klimatizace byly přeneseny na dva opačné konce palubní desky v přímém dosahu cestujících, takže nebylo nutno je umístit na centrální konzolu.


Vnitřní prostor dostatečně prostorný pro pohodlnou přepravu až 7 osob

Se třemi řadami sedadel může C4 Picasso pohodlně přepravovat až sedm osob.

- Pokud jde o šířku ve výši loktů, zaujímá vůz ve své kategorii nejlepší místo. Všechny tři řady se šířkou téměř neliší  (1,51 m vpředu, 1,49 m ve 2. řadě 2 a 1,35 m ve 3. řadě).

- Prostor mezi předními sedadly je v segmentu nejširší a umožňuje, aby spolu cestující vpředu a vzadu mohli bez problémů komunikovat a zajišťuje lepší výhled pro cestujícího na prostředním místě ve 2. řadě, odkud je dobře vidět dopředu před panoramatické čelní sklo.

- Přední sedadla jsou posuvná v délce 21 cm a spolujezdec si stejně jako řidič může sedadlo seřizovat i výškově  (až o 50 mm).
Seřízení výšky sedadla řidiči umožňuje přecházet z pozice při řízení jako u limuzíny (výška 32,5 cm) do vysokých poloh řízení (až  37,5 cm).

- C4 Picasso přebírá některé zvláštnosti a podstatné výhody Xsary Picasso : tři stejně široká sedadla (45 cm) ve 2. řadě. Prostřední cestující se pak necítí stísněn na příliš úzkém sedadle mezi dvěma cestujícími po stranách. Další výhodou je možnost umístit na střední sedadlo dětskou sedačku. Tři sedadla 2. řady mohou být všechna podélně posunuta až o 13 cm a jejich pohodlí lze zvýšit také seřízením opěradla.

- Od Xsary Picasso byla dále převzata rovná podlaha v řadě 2, což zvyšuje pohodlí pro cestujícího na prostředním místě.

- Prostor pro nohy je velký, ve 2. řadě je největší ve své kategorii (mezi 70 a 95 cm podle polohy předního sedadla).

- Třetí řada sedadel umožňuje pohodlně usadit dva dospělé cestující navíc, kteří mají díky prohlubni v podlaze  taktéž dostatek místa pro nohy; 3. řada se vůbec vyznačuje nevídaným celkovým komfortem.

 


NÁPADITÉ USPOŘÁDÁNÍ VNITŘNÍHO PROSTORU


Díky modularitě snadné a rychlé úpravy

U C4 Picasso jsme se obzvláště soustředili na propracování jeho modularity tak, aby bylo možné rychle a velice snadno měnit jeho vnitřní prostor a přitom ponechat všechna sedadla ve voze. Řada konfigurací s až 7 místy uspokojí všechny požadavky cestujících.

- Sedadla 2. řady jsou sklopná: stačí jen zatáhnout za popruh po straně opěradla a není nutno odstraňovat opěrky hlavy.

- Rovněž sedadla 3. řady jsou velice snadno sklopná, rovněž stačí zatáhnout za popruh bez odstraňování opěrek hlavy.

- Po sklopení sedadel dojde k prodloužení nákladové plochy kufru, je dokonale hladká a zcela volná až k 1. řadě.

- Vzhledem k originální kinematice sedadel je přístup ke 3. řadě obzvlášť snadný. Sedací plocha postranních sedadel 2. řady se automaticky sklopí k opěradlu (jako v kině), jakmile se zmáčkne ovládací prvek na horní části opěradla, pak stačí pouhý pohyb ruky a sedadlo se sklopí za 1. řadu sedadel tak, aby byl maximálně uvolněn přístup ke 3. řadě.

Zvláště velký a nápaditý zavazadlový prostor
 
Pozoruhodný vnitřní prostor C4 Picasso nebyl vytvořen na úkor zavazadlového prostoru. Objem kufru může být různý, podle konfigurace interiéru.

q Největší objem kufru v daném segmentu

- Při nejběžnější konfiguraci, tedy při 5 místech – když jsou sedadla 3. řady sklopená a sedadla 2. řady maximálně posunutá dozadu – je objem zavazadlového prostoru za krycí deskou největší v dané kategorii:  576 litrů VDA. Když jsou sklopena všechna sedadla, dosahuje maximální objem 1 951 litrů VDA.

- C4 Picasso má rovněž největší prostor mezi podběhy kol ve své kategorii (1,17 m). Tato šířka, vždy stejná v celé šířce kufru, usnadňuje přepravu širokých a hranatých předmětů.

- Délka nákladu o 1,03 m může dosáhnout až 2,06 m, když se přední sedadlo pro spolucestujícího posune co nejvíce dopředu.

- Výška pod krytem zavazadlového prostoru (55 cm), nejlepší v kategorii, umožňuje přepravovat objemná břemena a nemít je přitom na očích

q Velice praktické využití

Díky nápaditému vybavení je zavazadlový prostor neobyčejně praktický.

- Otvírací okénko zadního víka, jímž může být C4 Picasso vybavena, umožňuje naložit vůz až po strop a přístup do vozu i v případě, že je zaparkován na těsném místě.

- Záchytná síť pro vysoká zavazadla umožňuje maximalizovat objem nákladu bez omezení bezpečnosti cestujících. Může být instalována za sedadla 2. nebo 1. řady, a to na celou výšku mezi sklopená sedadla a strop.

- Při konfiguraci se 7 místy má zavazadlový prostor několik praktických úprav, například hluboké uzavřené přihrádky pod sedadly 3. řady s kapacitou 80 litrů. Když sejmeme desky uzavírající tyto přihrádky, lze tak zvýšit výšku  zavazadlového prostoru a desky pak budou zadržovat zavazadla.

- V řadě konfigurací lze použít záchytnou síť, tu lze uchytit za háčky v zavazadlovém prostoru (naplocho na podlaze nebo pod krytem zavazadel atd.).

- Při konfiguraci se 7 místy může být navíječ krytu zavazadel umístěn za sedadly 3. řady. Clonu lze kromě toho rozvíjet i svisle, takže je možno oddělit kufr od prostoru pro cestující tak, aby do něj nebylo vidět.


Četné a praktické odkládací prostory

Kromě tradičních přihrádek, zejména ve vnitřní výplni dveří, jsou po celém interiéru užitečné a nápadité odkládací prostory.

Vedle inovovaného místa řidiče spojeného s BMP6 a s BVA jsou na palubní desce čtyři velkokapacitní zavřené přihrádky. Střední spodní palubní část desky je vybavena zejména chlazenou přihrádkou pro uložení čerstvých potravin, například když klimatizace vhání dovnitř teplý vzduch. Do této velkokapacitní přihrádky (5,4 l) se například vejde jedna láhev 1,5 l a dvě 0,5 l. Dvířka přihrádky jsou dále vybavena dvěma držáky na kalíšky a malým podnosem.

V zadní části opěradel sedadel 1. řady jsou výklopné stolečky jako v letadle, velice užitečné pro cestující vzadu, kteří si tam mohou ukládat různé předměty (počítač, nápoje, hračky...). Stylem odpovídají tvaru opěradla sedačky, aniž byl obětován prostor pro nohy cestujících ve 2. řadě, neboť se skládají směrem dolů do duté prohlubně v úrovni kolen.   
U opěradel všech předních sedadel je síťka.

K dispozici jsou ještě další přihrádky (podle úrovně výbavy dané verze) : spodní konzola mezi předními sedadly, přihrádky pod předními sedadly, pod stropem v řadě 2, pod loketními opěrkami v řadě 3, atd. 
 


NEBÝVALÉ VYBAVENÍ PRO ZVÝŠENÍ POHODLÍ VŠECH CESTUJÍCÍCH
 

Pohodlí ve vozidle je složitou syntézou různého vybavení. V C4 Picasso byl každý z jeho aspektů pečlivě propracován a přihlíželo se k potřebám a pohodlí všech cestujících. Velká pozornost byla věnována zejména komfortu odpružení a vnitřnímu prostředí z hlediska akustiky, teploty, vůní i dotykových vjemů.


Příkladný komfort odpružení

Odpružení ke zvýšení pohodlí, na němž si značka dává vždy velmi záležet, je u C4 Picasso na nejlepší úrovni bez ohledu na verzi. Odpružení je klasické a podle verze vybavení může být na zadní nápravě nahrazeno pneumatickým odpružením.
 
q Zadní pneumatické odpružení : první v segmentu

o Výhody

Pneumatické odpružení, podle úrovně vybavení použitelné u zadní nápravy, nabízí několik dodatečných výhod.
 
- Především přináší větší komfort pro všechny cestující, neboť zlepšuje měkkost pérování a sníží namáhání vozu při nerovnostech na cestě.

- Bez ohledu na zatížení umožňuje udržet vůz ve stejné poloze. Bez ohledu na zatížení vozidla je tak zajištěn komfort, pohodlné řízení a tedy i bezpečnost.

- Zadní pneumatické odpružení dále umožňuje snižovat nebo zvyšovat nakládací hranu zavazadlového prostoru – když vůz stojí – k usnadnění nakládání a vykládání předmětů. K této velice snadné manipulaci stačí na delší dobu zmáčknout ovládací tlačítko nacházející se v zavazadlovém prostoru. Při spouštění a zvyšování je vydán zvukový signál. Výška nakládací hrany se tak může měnit od 50 do 64 cm od země. Jakmile bude vůz naložený, je možno obnovit původní polohu dvojím způsobem: automaticky  po odstartování vozidla a překročení rychlosti  10 km/h nebo ručně dvojím zmáčknutím ovladače. V zavazadlovém prostoru se nachází rovněž tlačítko k zablokování funkce, pak je odpružení zablokováno, například při výměně kola.


o Fungování

Systém pneumatického odpružení zahrnuje :
- počítač,
- jednotku « dodávky vzduchu », jež zahrnuje hlavně kompresor a tři elektromagnetické ventily,
- dva snímače výšky,
- dvě pneumatické pružící jednotky.

Snímače výšky karoserie měří vzdálenost od dorazů odpružení. Jestliže zaregistrují změnu této vzdálenosti, což znamená změnu polohy vozidla, předají informaci do počítače. Počítač ovládá kompresor tak, aby zajistil vyrovnání odchylky výšky karoserie do základní polohy.
Když dojde k poklesu polohy vozidla, elektroventily, které umožňují dávkování vzduchu, se otevřou a do pružících jednotek je dopuštěn vzduch. V pružící jednotce stoupne tlak a tím je dosaženo toho, že se vozidlo vrátí do své základní polohy(vzdálenost od dorazu se nastaví na správnou hodnotu).
Systém je rovněž schopen snížit tlak vzduchu v jednotce pokud je to potřeba při odlehčení nákladu či jiné zátěže vozidla. Informace o odlehčení je přenášena stejným způsobem, jako při zatížení. Elektromagnetické ventily zajistí upuštění a tedy snížení tlaku v pružících jednotkách.

Snímače výšky měří nezávisle na obou stranách vozidla, a každý elektroventil je řízen nezávisle, proto lze výšku polohy vozu regulovat velice přesně a nezávisle na obou stranách zadní nápravy.
Z bezpečnostních důvodů je automatická korekce polohy karoserie blokovaná, jakmile se otevřou jakékoli dveře.
 

Optimální tepelný komfort

Nový systém klimatizace byl vyvinut s přihlédnutím ke specifikům C4 Picasso (velký vnitřní prostor a velká prosklená plocha)  .

q Automatická 4-zónová klimatizace

C4 Picasso může být vybaveno automatickou čtyřzónovou klimatizací s individuální regulací přívodu vzduchu, umístěnou v polovině sloupků vpravo i vlevo ve 2. řadě sedadel.

q Funkce větrání vypnutého motoru („zbytková“ funkce)

„Zbytková“ funkce umožňuje u C4 Picasso pokračovat ve ventilaci během krátkých zastávek, když je motor vypnutý (až 8 minut, podle stavu nabití baterie). Tuto funkci spojenou s automatickou klimatizací lze aktivovat pomocí tlačítka na ovládacím panelu klimatizace u řidiče. Je k dispozici při sepnutí kontaktu a při vypnutí motoru (během 30 sekund po vypnutí ).

q Přídavný klimatizační agregát

C4 Picasso je rovněž jediný jednoprostorový kompaktní vůz vybavený přídavnou klimatizací (podle konkrétního trhu), jež rozvádí vzduch k 2. a 3. řadě a do zavazadlového prostoru. Na rozdíl od čtyřzónového systému mohou cestující ve druhé řadě navíc regulovat teplotu sami, a to díky malému specifickému panelu s tlačítky vybavenému vlastním displejem. Rozvody dále umožňují rozvádět vzduch ke 3. řadě, kde mají cestující k dispozici větráky, a taktéž do zavazadlového prostoru.

q Nový přídavný systém topení

C4 Picasso může být rovněž do určitých destinací vybavena novým přídavným topením s rekuperací tepla z výfuku, a to u verzí s dieselovým motorem. Cílem tohoto přídavného topení je urychlit zvyšování teploty v prostoru pro cestující a odstraňování námrazy za zvlášť nízkých teplot. Tento systém je plně šetrný k životnímu prostředí. Pomocí vodního okruhu okolo výfukového systému z něj odebírá volné teplo, které pak využívá k topení.


Akustický komfort na nejvyšší úrovni

Od počátku koncipování vozu jsme dělali vše, abychom zajistili nejvyšší míru pohody uvnitř C4 Picasso i pokud jde o hladinu hluku a vibrací.

Struktura vozu byla navržena tak, aby minimalizovala rezonanci panelů, což bývá ve voze hlavní zdroj drnčení. Všechny plechy byly tvarovány tak, aby se omezily deformace, a některé mají i tlumivou úpravu, zejména u dutých dílů. Rovněž vrstvené čelní sklo má akustickou úpravu již v základní verzi.

q Inovační použití strukturálních vložených prvků

Inovační použití vložených prvků (kompozitní celky z polyamidů a strukturální pěny) v hlavních uzlových bodech karosérie umožňuje zabránit deformacím dutých dílů a zlepšovat tak vibrační pohodu, neboť posilují tuhost karoserie.

q Nové hydraulické podložky kloubů zadní nápravy

Nové hydraulické podložky předních kloubů u zadní nápravy umožňují omezit hluk při jízdě a zároveň hluk způsobený nárazy při přejíždění nerovností.

Rovněž prostor motoru je vybaven zvlášť účinnou akustickou izolací zejména u čelní příčné stěny.

q Vrstvená boční okna: novinka v daném segmentu

Vedle akusticky izolovaného předního skla, které je v nabídce již v základní verzi, C4 Picasso nabízí také vrstvená boční skla (jako příplatkovou výbavu), a to poprvé v tomto segmentu. Vrstvené sklo pomáhá odfiltrovat aerodynamický hluk a hluk přicházející zvenčí a zvyšuje tak nadprůměrně akustickou  pohodu.

Hladina aerodynamického hluku byla redukována na minimum díky plynulému tvaru vozu a dvojí izolační vrstvě u spojů dveří a izolovaného čelního skla.


Zaručená kvalita vzduchu a příjemné vůně

S cílem zajistit kvalitu vzduchu v prostoru pro cestující a vytvořit v tomto ohledu příjemné prostředí jsme se rovněž zabývali čichovou pohodou.

q Čidlo kvality vzduchu

Podle kvality venkovního vzduchu spustí čidlo pro detekci zplodin - umístěné nad vstupem vzduchu do prostoru pro cestující - automatickou recyklaci vzduchu, neboť zavře přívodní vzduchovou klapku. Tento systém, u určitých verzí dodávaný sériově, umožňuje zabránit proniknutí zplodin do prostoru pro cestující, a to jakmile zjistí, že hladina znečišťujících látek ve venkovním vzduchu je příliš vysoká.

q Integrovaný parfémovaný osvěžovač vzduchu

Stejně jako v C4, integrovaný parfémovaný osvěžovač vzduchu – od určité úrovně výbavy dodávaný sériově – v dokonalé shodě se stylem vozu, zajišťuje prostřednictvím dvou centrálních větráků rovnoměrný rozvod jemné a příjemné vůně v interiéru. K ovládání slouží ovládací kolečko, kterým lze nastavit požadovanou intenzitu parfémovaného vzduchu nebo systém zcela uzavřít.

Různé vůně dle výběru konkrétního zákazníka umožňují každému si vybrat to, co jeho čichovým buňkám nejlépe vyhovuje. Dvě nové vůně byly vyvinuty speciálně pro C4 Picasso : Mango z ostrovů a protitabákový parfém, jehož úkolem je zachytit nepříjemné pachy.  

 

 

 

Účinná a originální ochrana před slunečními paprsky

q Protisluneční clony nového typu
 
Po posunutí stropního příčníku až dozadu nad hlavy cestujících bylo nutno systém protislunečních clon koncipovat nově. Inspirovali jsme se přitom zařízeními  vyhrazenými obvykle pro letadla a rychlovlaky TGV.

Obě posuvné clony u řidiče a spolujezdce jsou na sobě naprosto nezávislé a tvoří je vždy roleta se sluneční clonou na konci. Umožňují kdykoli si vybrat polohu, která nejvíce vyhovuje dané situaci. Rolety jsou navinuty  na úrovni příčníku stropu a ručně se posunují po centrální kolejnici a boční kolejnici (jež je plně zabudována do stropu).

Obě rolety jsou dokonale neprůhledné a nedovolí proniknout žádnému světlu, takže ochrana před sluncem je stejně účinná jako u plechové střechy. Když jsou obě rolety roztažené, nijak nezakrývají čelní sklo  a výhled přes něj je stejný jako u tradičního čelního skla jednoprostorových vozů.

Na konci rolet je namontovaná tradiční sluneční clona doplňující ochranu před slunečním zářením. Ta se sklápí klasickým způsobem (dopředu a do stran) a jsou vybaveny zrcátkem a kapsičkou např. na kartičky.

Tepelnou izolaci a ochranu před slunečním zářením doplňuje ještě čelní termické sklo nepropouštějící sluneční paprsky (dle úrovně výbavy).

q Elektricky ovládaná roleta plachta pro krytí panoramatické prosklené střechy s postupným otvíráním/zavíráním

C4 Picasso je také jediný kompaktní jednoprostorový vůz vybavený elektricky ovládanou roletou kryjící panoramatickou prosklenou střechu. Tato roleta zajišťuje tepelnou izolaci v míře blížící se stropu tradiční střechy. Její elektrické ovládání vpředu usnadňuje manipulaci a umožňuje využívat devíti postupných stupňů otevření/zavření s ochranou proti přiskřípnutí. Když je vůz zaparkovaný na slunci, pak delším stisknutím dálkového ovládání lze při zamykání vozu automaticky také zatáhnout roletu.

q Zatmavená skla a rolety proti slunci vzadu

Vedle sériově dodávaných zatmavených skel předních dveří lze dodat i zatmavená skla u zadních dveří a postranních okének. Oproti klasickému zatmavenému sklu může toto zatmavení snižovat teplotu v zadní části prostoru pro cestující a chránit před slunečními paprsky. Jako doplněk k zatmaveným sklům může být C4 Picasso na těchto sklech vybaven rovněž zatažitelnými slunečními clonami – sériově nebo jako příplatková výbavy dle konkrétního trhu. Navíječe jsou navrženy plně v souladu se stylem vozu  a uloženy ve vlysu dveří 2. řady, v pásech panelů 3. řady a v obložení dveřního křídla. Tyto clony sice tlumí světlo, nijak však nebrání v pohledu ven a výrazně zlepšují pohodlí cestujících v zadní části, protože je chrání před přímým sluncem.


Zařízení hi-fi a zařízení video

Zařízení hi-fi a zařízení video jsou k dispozici jako příplatková výbava a jejich cílem je zpříjemnit cestu.

q Zařízení hi-fi

C4 Picasso je jediný jednoprostorový vůz, který nabízí kompletní systém hi-fi. Ten byl vyvinut s firmou Philips a nabízí cestujícím vysoce kvalitní poslechový zážitek. Akustické nastavení bylo speciálně navrženo a sestaveno pro  interiér C4 Picasso.
Zařízení hi-fi má 8 speciálních reproduktorů rozmístěných po interiéru a výkonný numerický zesilovač. Zařízení přehrává také CD ve formátu MP3. 

q Video

Zařízení video zahrnuje dvě obrazovky pro video a přehrávač DVD s dvojitou připojovací deskou zabudované do speciální nízké konzoly. U obrazovek v opěradlech sedadel 1. řady lze regulovat sklon a lze je zasouvat za sklápěcí stolečky. Zvenčí tak nejsou viditelné a jsou chráněny pokud nejsou používány. Obě připojovací desky obsahují každá tři vstupy (dva vstupy audio a jeden vstup video) k připojení externích zařízení (konzola pro hry, digitální kamera…). Bezdrátová sluchátka s přepínačem umožňují přepnutí mezi dvěma obrazovkami.
 


VYBAVENÍ ZJEDNODUŠUJÍCÍ KAŽDODENNÍ ŽIVOT


Nové a v daném segmentu vzácné pomůcky k usnadnění řízení

C4 Picasso poskytuje svému řidiči zařízení - dosud v segmentu nevídaná - jež mu usnadňují řízení a zvyšují jeho bezpečnost a umocňují tak požitek z jízdy.

q Automatická elektrická parkovací brzda (sériově) 

Pro zvýšení pohodlí i bezpečnosti je parkovací brzda elektrická a automatická. Tato brzda patří k sériovému vybavení vozu a pojí se se všemi převodovkami. Automaticky zabrzdí, jakmile je vypnutý motor. Potřebné brzdné úsilí k zastavení vozidla vypočítá podle svažitosti terénu kalkulátor ve spojení s ESP. Kontrola systému umožňuje měnit brzdnou sílu v čase (například při nakládání vozidla po zabrzdění nebo výrazné změně teploty). Jakmile poháněná kola dosáhnou momentu nezbytného pro jízdu vpřed, parkovací brzda se automaticky sama uvolní.

Zatažení a uvolnění brzdy se děje způsobem, který je pro řidiče viditelný. Je signalizováno zprávou na multifunkční obrazovce a časovaným rozsvícením symbolu P (30 sekund) na přístrojové desce a na ovládání brzdy.

Elektrické ovládání umístěné na dosah ruky uprostřed palubní desky v případě potřeby zajistí všechny klasické funkce tradiční parkovací brzdy. Například při zastavení bez vypnutí motoru stačí, aby řidič zmáčkl ovládání, aby se vůz nemohl rozjet. Uvolnění brzdy probíhá vždy automaticky a účinně pomáhá řidiči při rozjíždění či manévrování na svahu.

Automatické funkce zatažení a povolení brzdy lze dále deaktivovat přes menu na multifunkční obrazovce, avšak funkce pomáhající při startování zůstane zachována. Deaktivaci připomíná řidiči žlutá kontrolka na přístrojové desce, která se při přerušení kontaktu trvale rozsvítí. Tato deaktivační funkce umožňuje čelit klimatickým podmínkám vyskytujícím se v některých studených krajích nebo za zimního období, kdy není vhodné parkovací brzdu zatahovat, protože pak už nemusí být s ohledem , na námrazu možné auto znovu odbrzdit.
Z bezpečnostních důvodů je možno elektrickou parkovací brzdu ručně odbrzdit jen s nohou na brzdě.

 


q Pomoc při startování do kopce – hill assistent (sériově)

K usnadnění startování a manévrování ve svahu je C4 Picasso kromě automatické parkovací brzdy vybavena funkcí pomoci při startování ve svahu. Vůz je vybaven tímto systémem sériově, se všemi druhy převodovek. ESP vůz automaticky udrží kratší dobu ve svahu (až 2 sekundy, a možností pustit pedál brzdy), aby měl řidič čas přejít v klidu od pedálu brzdy k pedálu akcelerátoru a nebylo nebezpečí, že se vůz na svahu rozjede dopředu či dozadu. Tato pomoc při startování se aktivuje, jakmile má svah alespoň 3 % svažitosti (ať už stoupá směrem dopředu nebo klesá směrem dozadu).

q Systém vyměření volného místa při parkování

C4 Picasso je první vůz, který v určitém standardu provedení nabízí systém, který změří volné místo k parkování. Toto zařízení pomáhá řidiči při hledání místa k zaparkování a informuje ho, zda volné místo je dostatečné pro rozměry jeho vozidla a zároveň mu upřesňuje, jak složité manévry s vozem musí uskutečnit. Na předním nárazníku, na obou jeho koncích, jsou namontovaná dvě ultrazvuková čidla.  
- Řidiči stačí stisknout tlačítko (P) měření volného místa – to se nachází na volantu s pevným středem.
- Potom zapnutím pravého nebo levého blikače systému označí, kterou stranu má měřit.
- Nyní už může pouze jet podle řady zaparkovaných vozidel rychlostí nepřesahující 20 km/h. Měření skončí, když předek vozu překročí místo případného parkování (systém nebere v potaz prostory pod 4 m a nad 7 m). Na multifunkční obrazovce se objeví hlášení doprovázené zvukovým signálem a informuje řidiče o výsledku: parkování možné, nesnadné nebo nedoporučené.

Funkci lze deaktivovat :
- Ručně novým stisknutím tlačítka na volantu,
- Automaticky při přechodu z režimu couvání,
- po 5 minutách, když není požadováno žádné měření,
- když je rychlost po dobu delší než 1 minuta nad 70 km/h,
- při přerušení kontaktu.
Když řidič dočasně zrychlí nad 20 km/h, funkce není deaktivována. Jakmile řidič zpomalí pod 20 km/h, je měření opět možné.


q Zadní a přední parkovací asistent

Systém měření volného místa je doplněn zadním a předním parkovacím asistentem, což je vybavení při řízení zvlášť užitečné.
Čidla umístěná na předním a zadním nárazníku registrují překážky blízko vozu. Zvukové signály z reproduktorů a zobrazení manévru na displeji na palubní desce přesně informují o přítomnosti překážky  ve sledované zóně a její blízkosti.

q Signalizace neúmyslného překročení dělicí čáry (Afil)

C4 Picasso, stejně jako C4, C5 a C6, je vybavena zařízením Afil, jedním z prvních zařízeních na světě řešících problém poklesu pozornosti za volantem.
Tento systém pomoci řízení zjistí, v případě že není zapnutý blikač, neúmyslné vybočení z dráhy (překročení dělicí čáry) na dálnici nebo na rychlostní komunikaci při rychlosti nad 80 km/h.
Řidič je upozorněn spuštěním vibrátoru v sedačce na té straně, kde k překročení čáry došlo. Řidič pak může včas korigovat dráhu.

q Samonatáčecí bi-xenonové světlomety

C4 Picasso může být vybavena samonatáčecími bi-xenonovými světlomety, jež zajistí optimální osvětlení v zatáčkách.
Tyto inteligentní reflektory, obsahující směrový bi-xenonový modul, aktivní v poloze „potkávání“ a v poloze „silnice“, zajišťují vysoce kvalitní viditelnost v noci a za špatného počasí. Umožňují lepší viditelnost profilu silnice, zahlédnout dříve jiné účastníky a případné překážky – to je významná výhoda pro bezpečnost, zvláště když si uvědomíme, že při rychlosti  110 km/h odpovídá každá sekunda ujetí vzdálenosti  30 metrů.

q Omezovač a tempomat (sériově)

Omezovač a tempomat, zařízení velice rozšířená u všech vozů značky  Citroën, doplňují další zařízení zvyšující pohodu z jízdy a bezpečnost C4 Picasso.
Tempomat dovoluje udržovat vůz v naprogramované rychlosti, aniž by řidič musel šlapat na plynový pedál.
S omezovačem rychlosti si řidič definuje maximální rychlost, kterou nesmí překročit. Pokud přece jen chce jet rychleji, stačí sešlápnout plynový pedál na doraz a sepnout tak koncový spínač, který je umístěn pod pedálem.
Tempovat a omezovač u C4 Picasso řidič ovládá velmi snadno, za pomoci ovladače umístěného na volantu s pevným středem. Indikace na centrálním displeji zobrazuje naprogramovanou rychlost a stav (aktivní/neaktivní) každého ze systémů.

q Detektor stavu tlaku v pneumatikách

Signalizace nedostatečného nahuštění pneumatik se nachází ve výbavě vozů C4, C5, C6 a C8, a rovněž tak obohacuje aktivní bezpečnostní zařízení u  C4 Picasso. Tento systém měří tlak v každém ze čtyř kol. Každá pneumatika je vybavena vysílačem se snímačem tlaku, jenž předává informace palubnímu počítači.
Jakmile tlak v některé z pneumatik klesne pod předem definovanou hodnotu, řidič je na to okamžitě upozorněn informací na hlavním displeji, kterou ještě doplní zvukový signál  (když je pneumatika poškozená, je tato signalizace ještě doplněna světelným signálem « Stop »). Tento systém rovněž umožňuje odhalit nedostatečné nahuštění, které by mohlo ohrozit stabilitu vozu a bezpečí cestujících.

Kromě bezpečnosti přispívá kontrola a správné nahuštění ke snížení hluku za jízdy, ke snížení spotřeby a menšímu opotřebování pneumatik.

Hands free  Bluetooth

Pro bezpečné telefonování za jízdy může být C4 Picasso vybavena zařízením Bluetooth, umožňujícím telefonování bez držení aparátu v ruce.

S touto bezdrátovou technologií, jež je součástí interiéru vozidla, může řidič telefonovat ze svého vozu a mít přitom telefon např. v kapse. Může totiž využít ergonomického ovládání na volantu a mikrofonu ve stropě. Rozhovor je přenášen pomocí audio systému. Řidič si může vybrat jména partnerů, kteří jsou zapsáni v adresáři jeho mobilu, a to pomocí příkazů na volantu. K zavolání může rovněž využít hlasové identifikace. Telefonní seznam a jméno účastníka se objeví na polyfunkčním displeji vozu.

Ještě více pohody se systémem NaviDrive

Systém NaviDrive, spojený s velkou barevnou obrazovkou 16/9 o velikosti 7’’, zahrnuje kromě zabudovaného telefonu  GSM  (není kompatibilní s Bluetooth), funkce rádia (rádio, přehrávač CD MP3, měnič 5 CD) a navigaci GPS. Hlavní funkce jsou velmi snadno přístupné pomocí ovládacích prvků na volantu, jimiž lze rovněž aktivovat hlasové ovládání. Systém lze rovněž řídit pomocí ovládání NaviDrive v palubní desce pod krytem rádia. V přihrádce před spolujezdcem je dále k dispozici zásuvka audio/video k zapojení přenosných přístrojů.
Systém  NaviDrive byl rovněž vyvinut s cílem poskytovat doplňkové služby: Citroën Urgence (pomoc v nouzi), Citroën Assistance (asistenční služby), Citroën On Line.  V kombinaci s funkcemi GPS a telefonem, Citroën Urgence dovoluje v některých zemích lokalizovat vozidlo v případě nehody nebo indispozice a přepojit na služby příslušného telefonického servisu.

 

 

 


Automatické otvírání víčka palivové nádrže usnadňuje plnění

Pro usnadnění života a k zamezení nepříjemností spojených s manipulací se zátkou palivové nádrže je C4 Picasso vybavena zcela novým víčkem s automatickým otvíráním bez zátky. Stačí stlačit ovládací prvek v prostoru pro cestující nalevo od řidiče a víčko nádrže se celé otevře. Po zasunutí pistole do hrdla řidič zmáčkne záklopku, která nahrazuje tradiční zátku a zajišťuje těsnost systému. Aby nedocházelo k nechtěnému otevření za jízdy, je ovládání otvírání neaktivní při rychlostech nad 10 km/h.

 

 

 

 

 


 

RADOST Z ŘÍZENÍ

 
Čtyři výkonné a hospodárné motory šetrné k životnímu prostředí

C4 Picasso nabízí od svého zavedení čtyři výkonné motory, všechny v souladu s normami Euro IV. Jde o :
- Dva benzínové motory :
     1.8i 16V - 127 k DIN a 2.0i 16V - 143 k DIN,
- Dva dieselové motory HDi vybavené sériově filtrem pevných částic (FAP) : 1.6 HDi FAP - 110 k DIN a 2.0 HDi FAP - 138 k DIN.

Tyto motory jsou spojeny – podle konkrétního trhu – se širokou škálou převodovek: mechanickou, automatickou nebo novou manuální pilotovanou 6-ti stupňovou převodovkou (BMP6).

q Benzínové motory

o Motor 1.8i 16V se 127 k DIN jako základ nabídky

Základ nabídky C4 Picasso tvoří u benzínových pohonů motor  1.8i 16V, jímž je již vybaven Citroën C5. Vyvíjí maximální výkon 92 kW CEE (127 k DIN) a točivý moment 170 Nm při 3 750 ot/mn.

Dá se pružně použít již při nejnižších rychlostech a je spojen s manuální převodovkou s 5 rychlostmi. Řadicí páka mechanické převodovky je na palubní desce, což je stejné umístění jako u Xsary Picasso.

o Motor 2.0i 16V - 143 k DIN

Druhý benzínový motor nabízený u C4 Picasso byl poprvé uveden u C5 v září 2004. Tento dvoulitrový motor se 16 ventily vyvine výkon 103 kW CEE (143 k DIN) a nabízí maximální točivý moment 200 Nm při 4 000 ot./mn. Má distribuční systém s proměnlivým časováním ventilů (VVT), jenž dovoluje optimální plnění spalovacích komor bez ohledu na režim motoru.

Může být spojen také s novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou a v některých zemích s automatickou převodovkou se čtyřmi rychlostmi.

 

q Dieselové motory

o Motor HDi 110 FAP : kompaktnost a výkon

Motor HDi 110 je sériově vybaven filtrem pevných částic (FAP). Obsah válců 1 560 cm3 a hlava válců se 16 ventily, podá výkon 80 kW CEE (110 k DIN) a dosahuje točivého momentu 240 Nm přis 1 750 ot/mn. Tento moment se může zvýšit až na 260 Nm díky funkci «overboost», jež umožňuje na chvíli zvýšit tlak přeplňování .

Motor HDi 110 FAP může být, podle stupně výbavy spojen, s manuální převodovkou s 5 rychlostmi nebo s novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou.

o Motor HDi 138 FAP

Motor HDi 138, sériově vybavený filtrem pevných částic (FAP), vyvine výkon 100 kW CEE (138 k DIN) při 4 000 ot/mn. Ve spojení s novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou dosahuje maximálního točivého momentu 270 Nm při 2 000 ot/mn. 
HDi 138 FAP, stejně jako HDi 110 FAP, je charakterizován  systémem vstřikování druhé generace a přetlakovým  plněním turbokompresorem s proměnlivou geometrií.


Příjemné řízení a další snižování spotřeby zajišťuje nová manuální pilotovaná šestistupňová převodovka  (BMP6)

q K dispozici pro tři typy motorů

Od svého uvedení je C4 Picasso vybavena novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovku (BMP6), již uvedenou u hatchbaku a u kupé C4 HDi 110 v červnu 2006. U C4 Picasso je použití této nové převodovky rozšířeno i na benzínový motor  2.0i 16V o výkonu 143 k DIN a na dieselové motory HDi 110 FAP a HDi 138 FAP.
 
Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka je skutečnou alternativou klasické mechanické a automatické převodovky, neboť poskytuje radost z jízdy, snižuje spotřebu a nabízí atraktivní cenu.

Technologie řízení manuální pilotované šestistupňové převodovky vychází z klasické mechanické šestistupňové převodovky a je vybavena elektro-hydraulickým systémem řízení akčních členů. Díky tomuto zařízení je zkrácena reakční doba a řízení se lépe kontroluje, takže řazení rychlostí je plynulejší a rychlejší.

 

 


q Radost z řízení v manuálním a automatickém režimu 

o Veškeré ovládací prvky převodovky jsou umístěny na volantu

U C4 Picasso vyžívají verze vybavené řízenou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou pádel pro řazení rychlostí pod volantem a voliče režimu na sloupku řízení. Celé ovládání je vysoce ergonomické, neboť všechny prvky jsou v bezprostředním dosahu ruky řidiče bez ohledu na jeho polohu, celek lze pak výškově i podélně seřizovat spolu s volantem. Volič režimu umožňuje volit chod vpřed, neutrál a zpátečku.

o Volba mezi dvěma režimy řízení

S manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou má řidič na výběr mezi dvěma režimy řízení: manuálním režimem a automatizovaným režimem. Řidič může kdykoli přejít z jednoho režimu na jiný podle vlastního uvážení a prostředí: silnice, dálnice, město, zácpa.

- Manuální režim
V manuálním režimu si řidič ponechá vliv na ovládání změn rychlostních stupňů převodovky – protože nemá pedál spojky – s využitím pádel pod volantem.  Je průběžně informován a zvoleném rychlostním stupni díky zobrazení informace na displeji.

S cílem uchovat typické manuální řazení, pokud řidič nemění sám rychlost, nepřejde převodovka automaticky na vyšší rychlost a nechá běžet motor až na nejvyšší povolené otáčky.

Při zpomalování a zastavení (například při přiblížení ke stopce a světlům), k usnadnění pohody řízení převodovka může automaticky podřadit až na 1. stupeň při nízké rychlosti vozu. Automatické podřazení závisí na několika kritériích řízených počítačem (snížené otáčky, svah, sportovní jízda …).

- Automatický režim
V automatickém režimu jsou změny rychlostních stupňů řízeny elektronicky tak, aby bylo dosaženo optimální pohody při řízení a optimální spotřeby. Když si řidič vybere tento způsob řízení, objeví se na displeji písmeno A (automat) jako doplňková informace k vybranému rychlostnímu stupni.
Kalkulátor převodovky pak vybere nejvhodnější převodový stupeň, podle pravidel autoadaptivního přechodu, jež jsou definovány jízdním chováním řidiče, typem trasy, otáčkami motoru, rychlostí vozu a podmínkami adheze k vozovce.
Automatický režim tak zabraňuje vzniku příliš nízkých nebo příliš vysokých otáček a optimalizuje spotřebu. Optimalizované řízení přechodu rychlostí zajišťuje oproti mechanické převodovce pokles spotřeby řádově o  3 až 5 %, podle cyklů.
Pokud chce řidič zasáhnout do automatického režimu (například v naléhavé situaci nebo při předjíždění), může to udělat okamžitě. Stačí použít některé z pádel pod volantem, tzn. zařadit ručně, a převodovka jeho žádost zaznamená a ihned reaguje. Po krátké době (asi 20 s), aniž by znovu ručně řadil, bude znovu aktivováno automatické řízení převodů.

q 6 rychlostí pro větší pružnost a nižší spotřebu

Existence 6 rychlostí na manuální pilotované šestistupňové převodovce umožňuje optimálně využívat kvalit  motoru a zaručuje v automatickém i manuálním režimu dokonalé reakce a plynulost práce převodovky, kontrolu nad spotřebou a akustickou pohodu.

q Plynulost a rychlost řazení rychlostí díky elektro-hydraulickému systému převodovky 

Díky použití nových elektro-hydraulických akčních členů je manuální pilotovaná šestistupňová převodovka charakterizována plynulostí a lehkostí řazení rychlostí v manuálním i automatickém režimu.

Této plynulosti řazení (bez cukání a trhání) však není dosaženo na úkor rychlosti řazení. Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka uspokojuje oba tyto nároky a vyznačuje se rychlostí, s jakou zvládá řazení stupňů. Reakční doba tak činí:
- 650 ms u změny rychlosti v manuálním režimu,
- 750 ms u změny rychlosti v automatickém režimu.

Manuální pilotovaná šestistupňová převodovka navíc zajišťuje jemné a plynulé řazení bez rázů při akceleraci a manévrování, což uživatel ocení zejména při couvání. 

Vynikající jízdní vlastnosti

Radost z řízení a pohoda za volantem jsou samozřejmě spojeny s vynikajícími jízdními vlastnosti. Řidič C4 Picasso může počítat s účinnou adhezí k vozovce a účinným a bezpečným systémem brzd.

q Účinná adheze k vozovce

Adheze C4 Picasso k vozovce zaručuje přesné ovládání vozu na silnici a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti.

Přední náprava vozu je typu pseudo-McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a torzními stabilizátory. Tato náprava byla odvozena od nápravy C4 a zesílena v místě ramen, řízení a nápravnice tak, aby přední náprava unesla větší hmotnost přední části tohoto jednoprostorového vozu.
Zadní náprava je zcela nová. Její architektura je založena na deformovatelné traverze a torzním stabilizátoru a vyznačuje se šikmým umístěním tlumičů, aby nebyl omezen prostor zavazadlového prostoru. Rozměry a velká pevnost nápravy zajišťují prvotřídní jízdní vlastnosti.
Její koncepce umožňuje velice snadnou záměnu mezi verzemi s tradičními pružinami a pneumatickými pružinami.

Tlumení bylo přizpůsobeno s cílem optimalizovat syntézu mezi komfortem a chováním vozu. Podle úrovně vybavení a motoru má C4 Picasso kola o rozměrech 15 s pneumatikami 205/65R15,  16 palců s pneumatikami 215/55R16, nebo za příplatek kola 17 palců s pneumatikami  215/50R17 a nebo 18 palců s pneumatikami 215/45R18. C4 Picasso je též sériově vybavena sprejem pro bezdemontážní opravu defektu pneumatiky nebo dojezdovým kolem.
C4 Picasso má rovněž sériově variabilní posilovač řízení zajištěný agregátem elektrického čerpadla – je nové a silnější než na C4 v důsledku   větší hmotnosti přední nápravy. Úroveň posilování závisí na rychlosti a úhlu volantu tak, aby bylo dosaženo výkonu odpovídajícího podmínkám použití. Posilovací účinek je menší při vyšší rychlosti a větší při nižších rychlostech k usnadnění ovládání vozidla.

q Výkonný systém brzd

C4 Picasso je proti C4 vybaven větranými kotouči s velkým průměrem (302 mm) vpředu a vzadu zesílenými a spojenými se systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (REF). ESP se dodává sériově. Při rychlostech pod 30 km/h se dá tlačítkem na palubní desce vypnout (při rychlostech nad 30 km/h a při každém novém spuštění motoru se automaticky ESP aktivuje). ESP je spojeno se systémem ASR,  který se aktivuje při prokluzování kol. Účinnost brzd C4 Picasso patří k nejlepším v segmentu a vyznačuje se velkou jemností  regulace ABS/ESP.
Kvůli dalšímu zlepšení bezpečnosti brzdění má C4 Picasso zesílení účinku brzd při nouzového brzdění (AFU) a automatické rozsvěcování výstražných  světel.
 


OCHRANA CESTUJÍCÍCH


C4 Picasso má vynikající soubor prostředků chránících cestující ve vozidle v případě nárazu (sériově sedm airbagů, zesílenou kostru karoserie …). Zejména se přihlíželo k bezpečnosti dětí: čtyři sedadla jsou vybavena úchyty  Isofix s ukotvením ve třech bodech (Top Tether).
C4 Picasso má také účinnou ochranu proti krádeži a vloupání.

Úplný a bezpečný soubor vybavení k ochraně cestujících 

q Sériově sedm airbagů

o Kolenní airbag řidiče
C4 Picasso má airbag na úrovni sloupku řízení, jenž zajišťuje ochranu nohou a holeně řidiče v případě nárazu .

o Dva čelní airbagy, z nichž airbag u řidiče má optimalizovaný tvar
Řidiče a spolucestujícího chrání čelní airbagy, jejichž tlak a míra nafouknutí se řídí závažností nárazu. Díky volantu s pevným středem má řidič k dispozici navíc airbag s optimalizovaným tvarem, jež zaručuje vyšší míru bezpečnosti.

o Dva boční airbagy a dva hlavové airbagy
Dva boční airbagy, zabudované do předních sedadel, chrání hrudník a dva další, hlavové, chrání hlavy cestujících v 1. a 2. řadě.

q Promyšlená bezpečnost dětí

o Čtyři sedačky Isofix

C4 Picasso je jediný jednoprostorový vůz, který má čtyři sedačky  s úchyty Isofix, z toho tři v řadě 2. To umožňuje zejména umístit dětskou sedačku na prostřední místo vzadu, jež je nejlépe přístupné z 1. řady, aniž by tak byl omezen přístup ke 3. řadě. Úchyty Isofix mají třetí bod ukotvení (Top Tether). Stačí zaklapnout dětskou sedačku Isofix na vybrané místo.

o Světelná a akustická signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů vpředu a vzadu

C4 Picasso je vybavena světelnou a akustickou signalizací zapnutí pásů a ta také upozorní řidiče na odepnutí pásů na zadních místech  (řady 2 a 3) během jízdy. Stav zapnutí pásů se zobrazuje pro všechna místa se 7 cestujícími na hlavním displeji palubní  desky.

Všechna místa mají pásy se třemi body ukotvení. Prostřední pás 2. řady má dvě přezky, umístěné vždy z jedné a druhé strany prostředního sedadla. Pásy 3. řady se navíjejí nad zádržnou roletou skrývající zavazadla a jejich použití je velmi snadné. Pokud jde o přední bezpečnostní pásy, ty jsou vybaveny dvojitými pyrotechnickými předpínači s omezovači tahu a lze tak regulovat jejich výšku.

o Zrcátko ke sledování dětí

Zrcátko ke sledování dětí umožňuje řidiči a jeho spolucestujícímu sledovat děti bez otáčení a beze změn polohy hlavního zpětného zrcátka. Toto přídavné cátko je umístěno nad vnitřním zpětným zrcátkem.

o Dětské pojistky s elektrickým ovládáním

Elektrickou dětskou pojistku lze ovládat z místa řidiče nebo na dálku dálkovým ovládáním, její aktivace deaktivuje ovládání dveří a elektrické otvírání zadních oken.

Ochrana proti přiskřípnutí dále chrání před nebezpečím při elektrickém zavírání oken nebo střešní rolety.


Zesílená struktura karoserie

Struktura kostry vozu je zesílená, aby odpovídala nejpřísnějším a nejnovějším standardům pasivní bezpečnosti a absorbovala energii v případě nárazu. Zóny programované deformace vpředu i vzadu absorbují tuto energii a chrání prostor pro cestující.

U C4 Picasso byly způsoby absorpce nárazu zpředu přepracovány, tak aby mohly být přední sloupky tenčí. Náraz je pak absorbován spodní částí vozu a dveřmi.

- Rozměry předních náprav jsou optimalizovány, aby mimo jiné umožnily přenos energie pod karoserii v případě čelního nárazu.

- Byla posílena spodní dráha přenosu energie (pomocný rám a zesílení upevnění, přidání jedné příruby). C4 Picasso má navíc vpředu, stejně jako C4, další dodatečnou zónu absorpce deformačních sil ve spodní části předního bloku, s cílem lépe rozdělit přenos energie při čelním nárazu. Tuto spodní absorpční zónu tvoří spodní nosník předního nárazníku a podélníky rámu.

- Byly zesíleny přední dveře (vysoce pružné ocelové trubky a prvky absorbující nárazy s progresivní deformací), aby byl celek pevnější.

- Bylo prostudováno přemístění tvrdých nestlačitelných částí v prostoru motoru s cílem omezit jejich proniknutí do prostoru pro cestující.

- Pevnost karoserie zvyšují strukturální vložené prvky velkých rozměrů ve spodní části nohou vpředu, ve spodní a střední části uprostřed a v příčníku nad zadní nápravou. Tyto kompozitní celky z polyamidu a strukturální pěny se přimknou k okolním plechovým stěnám při průchodu kataforetickou lázní. Chrání tak strategické části karosérie, zvyšují její pevnost a nahrazují těžké zesílení používané v tradiční koncepci.

C4 Picasso má přední blatníky z plastu a zadní z hliníku s cílem snížit náklady na opravy při menších nárazech a odlehčit vůz. V případě nárazu zpředu se deformuje horní nosník a pohlcovače nárazů, podélníky však zůstanou nepoškozeny. Stejně tomu je se spodním nosníkem předního nárazníku, jenž bude stlačen bez porušení pomocného rámu motoru nebo podélníků.

Ochrana před krádeží a vloupáním

C4 Picasso má vynikající ochranu před krádeží a vloupáním, a to, kromě jiného, zejména díky tomuto vybavení :

• vrstvené sklo bočních oken a čelního skla chránící cestující i jejich majetek,

• selektivní způsob otvírání: díky naprogramování v počítači si může řidič zvolit omezený přístup k vozidlu (otevře se pojistka jen dveří u řidiče),

• superzamykání, jež brání otevření dveří zevnitř například po rozbití skla,

• obvodové poplachové zařízení, jež odhalí otevření otvíravých částí bez vydání povelu od centrálního ovládání a alarm s prostorovým čidlem, jež umožňuje odhalit pohyb uvnitř vozu. Prostorový alarm lze deaktivovat stisknutím tlačítka ve spodní části nalevo od volantu. Tato deaktivace umožňuje například nechat zvíře v autě a přitom využívat výhod obvodového poplachového zařízení.

• elektronické blokování startování,

• elektrický zámek zavazadlového prostoru není možné otevřít vyháčkováním

• bezpečnostní šrouby na každém hliníkovém kole,

• automatické uzamčení vozu do 30 sekund po odemčení, pokud nebudou otevřeny žádné dveře,

• automatické uzamčení dveří a kufru, jakmile je vůz v jízdě.

PR


 
 
Fotogalerie:   Finsko 2006 objektivem Jirky Rohleny

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose