www.car.cz
 

Podzimní cena Brna byla napínavá a pro BRT úspěšná
     25.9.2006 20:39 - tisková zpráva


Podzimní cena Brna se tentokrát odehrála za skutečně dramatických okolností. Bohemia Racing Teamu přinesla kromě technické smůly v tříhodinovce také úspěch v nedělním sprintu. Předposlední podnik sezóny představoval podle členů týmu každopádně jedny z nejzajímavějších závodů letošní sezóny.

 

Téměř čtyři desítky převzatých aut v mistrovské Divizi 4 cestovních vozů znamenaly slušně naplněný startovní rošt. Přibylo i několik pohárových strojů Porsche, které se v Brně objevily v kategorii Sports Car Chalenge 2006, ale pro jejich piloty byla tato divize zajímavější, než start mezi formulemi a prototypy. Kvalifikace pro sobotní vytrvalostní závod na tři hodiny skončila dvanáctou pozicí na roštu pro dvojici Milan Maděryč a Jaroslav Páral. Hostující Juraj Šedivý a Mirek Forman si vybojovali dokonce jedenácté místo. 

 

Start tříhodinovky ovšem proběhl především ve znamení velkých nervů, protože na Maděryčově AUDI začalo zlobit startování. Do poslední chvíle nebylo jasné, zda rudostříbrný vůz nezůstane bezmocně stát na roštu. Na poslední chvíli však motor naštěstí chytil a  Milan mohl vyrazit do boje. V postartovních skrumážích se propadl na čtrnácté místo, ale pak se začal postupně posunovat dopředu.

 

Když po hodině a půl přijel střídat, předával Jardovi Páralovi auto na celkově sedmé pozici s dostatečným náskokem před všemi soupeři ve třídě do 2000 ccm. V boxech ale panovalo značné napětí, protože bylo jasné, že pocuchaný věnec setrvačníku a ozubené kolo startéru opět přijdou ke slovu. Kvůli doplnění paliva se motor během pit stopu musí vypnout. Po natankování a přezutí nastalo několikaminutové drama, kdy Páral znovu a znovu pokoušel štěstí, ale startér se neustále protáčel naprázdno.

 

Po nekonečně dlouhé době motor konečně naskočil a Páral mohl vyrazit na stíhací jízdu. Mezi vozy s dvoulitrovými motory se propadl poměrně hluboko, ale bojoval jako lev a každým kolem o dobrých deset sekund snižoval náskok soupeřů. Těsně před koncem už byl opět na první pozici  ve třídě. Pouhých několik minut před vypršením  tří hodin však musel odstoupit s ustřiženým nábojem pravého předního kola.

 

Ve stoupání před cílovou rovinkou se ozvalo křupnutí. Prasklá guma, nebo poloosa to být nemohly, ale auto každopádně odmítalo zatáčet doleva. Jen tak tak se mi povedlo dovézt to do boxů. Kluci pak povolili centrální matici a celé kolo prostě upadlo,“ líčil Páral. Soupeři v objemové třídě pochopitelně technického problému využili, takže posádka Maděryč a Páral byla nakonec klasifikována jako sedmnáctá celkově a až šestá ve třídě do dvou litrů. „Škoda bodů, mohl jsem se posunout na třetí místo,“ postěžoval si ještě Jarda.

 

Stupně vítězů okusila alespoň hostující posádka Šedivý a Forman, kteří dojeli celkově třináctí a tedy druzí mezi dvoulitry. Ani oni to však neměli jednoduché. Jura Šedivý musel předčasně do boxů kvůli přezouvání a kvůli závadě na tankovacím zařízení musel Mirek Forman pro palivo nadvakrát.

 

Nedělní sprint obsazený více, než čtyřiceti vozy pak dopadl naprosto přesně podle předpokladů. Maděryč se po startu začal prodírat kupředu a úspěšně postupoval místo za místem. V cíli byl odmávnut na celkově šesté pozici a tedy opět první mezi dvoulitry. Druhé AUDI pilotoval Juraj Šedivý a jeho celkově deváté místo znamenalo v objemové třídě bronz. „Tu technickou smůlu bych nakonec neviděl až tak hrůzostrašně,“ hodnotil v neděli odpoledne celý víkend Milan Maděryč.

 

Už před tímhle víkendem jsem měl dost bodů na obhajobu předloňského titulu mistra republiky a jel jsem tady hlavně pro radost. Oba ty závody mi radost opravdu udělaly. Zažil jsem spoustu krásných soubojů i se silnými vozy Porsche, které jsem vyhrál, takže jsem si to užil naplno. Ty nervy, když auto nešlo nastartovat, byly samozřejmě veliké.

 

Moc jsem chtěl, aby Jarda mohl jet taky svůj závod, což nakonec vyšlo a fakt, že se probojoval zase na čelo třídy, je perfektní. Je škoda smolného závěru, přišli jsme o body do hodnocení týmů, ale to se nedá nic dělat. Dneska jsem si včerejší smůlu vynahradil, jelo se mi výborně a zase jsem si hezky zazávodil. Z celého víkendu prostě vůbec nemám špatný pocit,“ uzavřel Podzimní cenu Brna Milan Maděryč.

 

 

(24.9. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   PCB 2006 - Divize 4 nad 1600ccm - sprint - foto Alois Folta

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose