www.car.cz
 

Dan Suchý nejrychlejší v zónovém závodě FIA na Salzburgringu
     3.10.2006 23:35 - Pavel Jelínek


Brněnskému jezdci Danovi Suchému se na závěr sezóny podařil opravdu parádní výsledek. Se svým oranžovo černým BMW M3 GTR vybojoval na okruhu v rakouském Salzburgringu na předposledním závodě středoevropské zóny, která se jede pod záštitou FIA, zlatou medaili. V sobotním klání nenašel přemožitele a v celkovém pořadí se tak posunul na druhou příčku.

 

Šampionát středoevropské zóny FIA organizuje rakouský Autoklub a letošní sezóna čítá celkem 12 závodů. Brňan Suchý přes zimu svůj závodní vůz vylepšil a promítlo se to ve zrychlení o téměř čtyři sekundy na kolo, pokud jde o okruh v Brně. Zrychlení přišlo i na dalších okruzích, kde Dan zajížděl převážně pátá, ale i třetí místa. Zlato z Rakouska pak bylo skvělou tečkou za celou sezónou.

 

Musím uznat, že konkurence zde nebyla taková, jako celou sezónu. Ale na to se historie neptá, jak se říká .....,“ přiznal skromně jezdec po návratu ze Salzburgringu. Obvykle totiž bojuje s bezkonkurenčními speciály ze šampionátu DTM, či se silnými Porsche, o dalších  BMW nemluvě. Přesto se mu podařilo zajet několik slušných výsledků i v předchozích letošních zónových startech.

 

Tým absolvoval dosud kompletní seriál závodů, kterých je i s tím posledním teprve se blížícím dvojzávodem celkem 12. Jelo se v Brně, ve Slovinsku, na Hungaroringu, opět ve Slovinsku, v Mostě, na Slovensku v Piešťanech, v Chorvatsku a nyní na Salzburgringu. Poslední zónový závod se pak za necelé dva týdny jede v Makedonii.

 

Z Jarní ceny Brna si Dan odvezl body za slušné 5. místo. Z Cerklje ve Slovinsku pak dokonce 3. místo za dvěma speciály DTM . „Závod byl přerušen pro déšť a ve druhé polovině závodu jsem pojel i Audi DTM, ale součtem časů obou jízd jsem byl až za ním, tedy třetí,“ doplnil Dan Suchý. Následoval maďarský Hungaroring a 5. místo v prvním závodu ( super umístění mezi cca 15 „velkými“ auty - Porsche, BMW , Superturisma , ....). Ve druhé jízdě ale přišel výpadek pro technickou poruchu na diferenciálu. Čtvrté klání se opět konalo ve slovinské Cerklji a opět se zadařilo zajet skvělé třetí místo za dvěmi speciály DTM. Zato v severočeském Mostě si Dan žádný bodík nepřipsal, jelikož se jelo v dešti a na hladkých slickách na mokru nechtěl auto rozbít, takže zbytečně neriskoval.

 

Následoval závod na Slovensku na letišti v Piešťanech, který ale Dana nijak nenadchnul. „Trať, to byla katastrofa, jelo se na letišti a umělé zatáčky a šikany byly vytvořeny z betonových svodidel !!!! Konkurence zde byla velmi silná: Slováci se chtěli vytáhnout a nasadili vše, co mělo kola a min 400 koní. Byly zde tři vozy DTM, tři Porsche GT3 RSR, Viper...... První závod se mi nepodařil, když jsem odstoupil pro poruchu elektroniky vozu, druhý závod jsem pak v této konkurenci v pohodě dokončil na pěkném osmém místě - nebylo s kým závodit,“ zavzpomínal dále Brňan.

 

Z chorvatského Grobniku přibylo čtvrté místo za dvěmi speciály Mercedes Benz DTM a Viperem Konopky a pak již přišlo rakouské zlato. „V sobotu jsem vyhrál a tak jsem po spočítání výsledků a bodů postoupil celkově v mistrovství FIA - CEZ na okruzích na 2. místo za bezkonkurenčním Mercedesem DTM Nimče! V neděli jsem pak už do druhého závodu nenastoupil,“ doplňuje Dan Suchý.

 

Konkurence v Rakousku sice byla slabší, než obvykle, ale celkem v závodě startovalo 32 aut, což zase není až tak málo. Nejel pouze žádný ze speciálů DTM, chyběl také Rudolf Machánek (Porsche), který údajně nemá zdejší trať příliš v oblibě, či další Slovák Miro Konopka              (Porsche, resp. také Viper), který jel ve stejném termínu v Budapešti závod FIA GT. „Na tom Salzburgringu jedeš asi 1,7 km protahovákama naplno - já měl maximálku skoro 260km/h - a pak to končí zatáčkou, kde jedeš 200! Fakt srdeční záležitost…“ líčí záludnosti okruhu Dan a pokračuje: „Ale pojel jsem už v tréninku Porsche 993 GT2 (500PS) i 996 GT3 ky místních Rakušáků, a taky Dullerovo BMW GT. Takže jsem spokojen.“

 

Poslední závod středoevropské zóny se jede za necelé dva týdny v Makedonii na okruhu u Skopje. S výlety na Balkán mají ale mnozí naši závodníci své velmi negativní zkušenosti a tak se tam Dan ani nechystá.

 

Tam na Balkán se mi nechce !! Leda se samopalem, či s tankem ....“ říká v nadsázce. Ale na závod se zřejmě ze stejného důvodu nechystají ani mnozí  další jezdci.

 

„Celkově jsem si ale letos i pěkně zazávodil. Jezdím to, na co mám ( finančně), a porážím i takové jezdce, kteří mají mnohem výkonnější a dražší techniku. Ať již v zóně nebo v českém mistráku,“ bilancuje jezdec a zároveň podnikatel v oblasti prodeje automobilových doplňků. Druhé místo v evropské  zóně je pak pro  něj zřejmě dosud největším  jezdeckým úspěchem.

 

Celkové vítězství v šampionátu si již tři závody před koncem, tedy v předchozím klání v Grobníku,.pojistil další Čech, Václav Nimč s vozem AMG-Mercedes CLK DTM a navázal tak na loňský triumf Antonína Charouze na stejném bezkonkurenčním speciálu.

 

 

 

Pavel Jelínek

Media servis

www.motormix.cz,  www.car.cz

Tisková infomace týmu D M Racing

V Brně 3. října 2006

 


 
 
Fotogalerie:   Český Truck Trial - Ranč Vránov - M. Jenčík

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose