www.car.cz
 

V prvním závodě octávií v Brně s přehledem zvítězil Matějovský
     9.10.2006 08:07 - tisková zpráva


Škoda – Česká pojišťovna Challenge 

 

Pole Position pro Michala Matějovského

 

Jeden volný a jeden měřený trénink absolvovali během pátku účastníci Škoda – Česká pojišťovna Challenge na Masarykově okruhu u Brna. Prezentační dvojzávod pohárových Octavií se zde jede v rámci prestižního A1 Grand Prix. Ve volném tréninku byl nejlepší dvojnásobný držitel titulu absolutního vítěze Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu Jiří Janák. V oficiální kvalifikaci jej překonal Michal Matějovský.

 

Startovní pole čítá sedmnáct vozů a lze mluvit dokonce o jedné kuriozitě. Mezi jezdci se totiž prezentují také dvě dívky. Michaela Pešková už má s pohárovou Octavií zkušeností dostatek. Svou premiéru ve velkém závodním voze však v Brně absolvuje také dosavadní účastnice mistrovské Divize 4 cestovních vozů, Laura Hájková. „Jezdila jsem zatím hlavně s Fabií, Octavia je silnější a větší. Musela jsem se učit pevné starty, protože v dé čtyřce se startuje letmo,“ prozradila o sobě pražská studentka.

 

Ve volném tréninku se za Janákem umístil Matějovský, třetí nejlepší čas najel Dostál, čtvrtý Brejla, pátý Marhoul a šestý Jupa. Odpoledne se už bojovalo o postavení na roštu do sobotního prvního závodu. „Naposled jsem tu jel s BMW s třílitrovým motorem a tak se mi najednou  Octavia zdála pomalá. A on z toho byl nejrychlejší čas kvalifikace,“ podivoval se Michal, který vyhrál časem 2 minuty a 24,952 sekundy.

 

Za ním se umístili Dostál, Janák, znovu čtvrtý čas zajel Brejla, pátý bude v sobotu startovat Jupa, šestý Marhoul a sedmý Navrátil.

Napětí stoupá. Sobotní první závod na dvanáct kol bude odstartován dopoledne ve čtvrt na jedenáct…

 

 

 

Škoda – Česká pojišťovna Challenge 

 

V prvním závodě s přehledem zvítězil Matějovský

 

Závod pohárových Octavií se vším všudy, to byla brněnská první jízda Škoda – Česká pojišťovna – Challenge v sobotu dopoledne. Na první pozici se už od druhého kola držel Michal Matějovský a nikomu ze soupeřů až do cíle nedal šanci. Za ním po velkém boji dojel Dostál a třetí příčku vybojoval osobně promotér celé akce Václav Brejla.

 

Vítěz kvalifikace Matějovský se po startu propadl na druhé místo a tak už v prvních zatáčkách šel na čelo Jan Dostál, třetí jel Janák. Hned v první zatáčce po startu se o vzruch postarali Václav Novák  a Laura Hájková, jejichž vzájemný kontakt Lauru otočil skoro proti směru jízdy. Dravá dívka se ale rychle zapojila zpátky do boje. O dobré umístění se připravil Petr Fulín, když byl dlouhý na brzdy a dobrých sto metrů jel mimo trať záchytnou zónou, která jej hodně zpomalila. Na čele mezitím Matějovský tlačil na vedoucího Dostála a cílem druhého kola už projížděl jako první.

 

Předjížděcího manévru chytře využil i Janák, posunul se na druhou pozici a Dostál byl rázem třetí. Čtvrté místo z tréninků si držel Brejla, pátý jel Jupa, šestý Marhoul, sedmý slovenský pilot Ivan Urban a osmý Gottwald. Hodně zajímavá byla bitva na samém konci startovního pole, kde čtveřice Volavka, Novák, Hájková a Pešková předváděla skutečně ostré souboje. Teprve po chvíli se Michaele Peškové podařilo poodjet a totéž se povedlo i Novákovi a tak diváci mohli sledovat duel nejstaršího jezdce a nejmladší jezdkyně.

 

Laura Hájková Karlu Volavkovi nehodlala nic dát zadarmo a čistě odolávala útokům. V nájezdu na Stadion pak Karel intenzitu útoku trochu přehnal a byl z toho střet, který paradoxně dopadl hůř pro něj. Zatímco Hájková ránu z boku ustála a pokračovala v boji, nestor pohárových závodů Octavií skončil po nápravy zahrabaný v záchytné zóně.

 

Za vedoucím Matějovským mezitím začal veliký souboj Janáka s Dostálem o druhé místo. Janák v něm nakonec podlehl a jel třetí. Duel ovšem oba soky výrazně zpomalil a to znamenalo nejen Matějovského možnost ještě víc poodjet a vytvořit si v cíli osmisekundový náskok. Stejně tak ze souboje vytěžil i Brejla, který oba kohouty brzy dojel a když pak přišel vhodný okamžik, dostal se na třetí místo i přes Janáka, jehož auto po ostrém souboji už nefungovalo tak, jak by bylo třeba.

 

Za zmínku ještě stojí výkon Ivana Urbana, který se z osmé pozice na startu dokázal probojovat na páté místo v cíli! Naprosto ukázkové byly jejich duely s Jupou, kdy se jezdci kolo za kolem čistě střídali na páté a šesté pozici. „Bylo to naprosto dokonalé a na Ivanovi je vidět, že umí. Několikrát jsem mu to vrátil, ale byl prostě lepší a pak ujel,“ konstatoval nakonec v cíli šestý Jupa a pochvaloval si, že tak pěkně si už dlouho nezazávodil.

 

Čtvrtý Janák slovy příliš nehýřil a jeho učitel a týmový šéf Pepa Kopecký prozradil, že prvotní problém byl kdesi v elektronice auta. „Cukající motor pak rozhodil i jinak chladnokrevného Jirku. Prostě se toho sešlo víc, netrefili jsme se ani do naladění podvozku, někdy se zkrátka nedaří,“ dodal Josef.

Promotér a jezdec Brejla byl s průběhem prvního závodu i svým vlastním výsledkem navýsost spokojen. „Splnilo to všechno, co jsme od toho čekali, líbilo se mi to. Jen jsem zvědav kdo si zítra odveze hlavní prémii pro celkového vítěze,“ smál se Vašek a ukazoval na exkluzivní terénní čtyřkolku, která je vystavena před V.I.P. stanem.

 

Velice spokojen byl i druhý Honza Dostál, pro kterého byl zdejší výsledek jakoby náplastí na nepříliš vydařený průběh oficiálního poháru Octvií. „Konečně to vyšlo. Dařilo se, auto drželo, hezky jsme si s Jirkou zabojovali, i když to chvílemi bylo na hraně. Hlavně, aby to vyšlo i zítra,“ doufal Honza Dostál.

U Matějovských se logicky slavilo. “Auto fungovalo perfektně, povedlo se mi předjet Honzu a pak už jsem si je jen hlídal v zrcátkách,“ konstatoval Michal, který v závodě zajížděl neuvěřitelně vyrovnané časy v rozmezí desetin sekundy.

 

„Ve druhé půlce už jsem mohl zvolnit. Ale je to všechno hlavně zásluha Zdendy,“ ukazoval na mechanika, který mu připravuje auto. „To není pravda, koukni na ty gumy po závodě, přivezl je skoro jako nové, je to rukama,“ odmítal se smíchem chválu mechanik.

 

Nedělní druhý závod startuje ve 12 hodin a 10 minut a je zařazen přesně mezi nejsledovanější závody formulí ve Světovém poháru národů A1Grand Prix. Jezdci si na rošt stoupnou podle součtu pořadí v kvalifikaci a prvním závodě, takže první pojede Matějovský, druhý Dostál, třetí Brejla, čtvrtý Janák, pátý Jupa, šestý Urban, sedmý Marhoul a osmý Kárný.

 

Škoda – Česká pojišťovna – Challenge jde do finále. Odměny pro vítěze jsou lákavé a prestiž veliká. V neděli bude v Brně na co koukat…

 

(7.10. 2006)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   A1GP Brno 2006 - slečny z Pit Lane od Martina Folty

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose