www.car.cz
 

24h Bahrajn: Jarek Janiš dojel v Bahrajnu na parádním druhém místě
     17.12.2006 12:32 - Pavel Jelínek


Posádka Jarek Janiš, Dieter Quester, Philipp Peter a Vincent Vosse vybojovala s vozem BMW Z4M v barvách Red Bullu druhé místo v premiérovém závodu 24 hodin Bahrajnu. Český jezdec přispěl výraznou měrou, ve voze strávil 10 hodin.

Posádka Jarek Janiš, Dieter Quester, Philipp Peter a Vincent Vosse vybojovala s vozem BMW Z4M v barvách Red Bullu druhé místě v premiérovém závodu 24 hodin Bahrajnu. Český jezdec přispěl výraznou měrou, ve voze strávil 10 hodin.

V pátek odpoledne byl odmávnut zelenou vlajkou start prvního vytrvalostního závodu na 24 hodin v Bahrajnu. Ve startovním poli měla díky Janišovi zastoupení i Česká republika. Vůz BMW Z4M sponzorovaný Red Bullem připravený týmem Duller Motorsport vyrazil do závodu ze čtvrtého místa a v jeho průběhu zažil se dral vpřed.

Po šesti hodinách bylo startovní číslo 11 klasifikováno na druhém místě se ztrátou necelé půl minuty na vedoucí Porsche 996 v jehož posádce byl i architekt okruhu Hermann Tilke. Nedlouho poté ale potkaly tým problémy, elektronicky ovládaný plyn způsoboval vynechávání motoru a mechanici museli měnit kabeláž. Zastávka v boxu stála 37 minut, které kvarteto jezdců srdnatě dohánělo v dalším průběhu závodu.

Ve zbytku závodu, jehož druhá polovina se odjela na vodě, se tým prodíral vpřed a velkou měrou se o to zasloužil Janiš, který ve voze strávil celkem 10 hodin. Po osmi odjetých hodinách byl vůz č. 11 na pátém místě, po šestnácti hodinách už byl zpět na stupních vítězů, když držel třetí příčku. O další dvě hodiny bylo kvarteto Janiš, Quester, Peter a Vosse už na druhém místě.

Postupně snižovalo ztrátu vedoucího vozu Porsche RSR týmu Konrad, v cíli byli odmávnuti se ztrátou šesti kol, zatímco po 10 hodinách ztráceli kol 11. Na třetím místě dojelo Ferrari 360 týmu JMB, které odjelo o 12 kol méně než vítěz.

Jarek Janiš: „Byl to dlouhý a náročný závod. Závod pro nás probíhal poměrně dobře, bohužel jsme ale včera ztratili přes půl hodiny opravou kabeláže a to nás stálo vítězství. Nakonec ale můžeme být rádi, že jsme dojeli do cíle, protože vůz byl poslední dvě hodiny na limitu.

S absencí závodního ABS a kontroly prokluzu se dalo relativně snadno vyrovnat, horší bylo to, že odešla spojka a při jízdě na vodě se vůz při podřazování obtížně držel ve stopě. Chtěl bych poděkovat týmovým kolegům a mechanikům za spolupráci, všichni udělali maximum.“

Antonín Charouz: „Jarek podal výborný výkon, hned po dojetí závodu jsem hovořil s panem Questerem, který ho velmi chválil. Uznání takového jezdce vždy potěší. Jsem rád, že takto zakončil celkově vydařený rok.“

 

BPA


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose