www.car.cz
 

Jan Kopecký v Portugalsku skončil velmi brzy
     30.3.2007 20:47 - tisková zpráva


FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

Portugalská rallye, Portugalsko

 

Pátek, 30.března 2007, Faro

 

Jana Kopeckého zradil vadný brzdič levého zadního kola

 

Páteční etapu Portugalské rallye lze jednoznačně z pohledu Czech Rally Teamu Kopecký nazvat smolnou. Hned v úvodní rychlostní zkoušce páteční etapy v jedné pravotočivé zatáčce zůstal po průjezdu předchozího pilota na trati balvan, který nebyl vidět při nájezdu do zatáčky. Jan Kopecký se snažil na situaci reagovat, bohužel trefil velký kámen levým zadním kolem.

 

Střet s kamenem ovšem nebyl příčinou velké časové ztráty v této rychlostní zkoušce a následného odstoupení z páteční etapy. Jana Kopeckého s Filipem Schovánkem zradil brzdič levého zadního kola, ze kterého se vinou vadného materiálu uvolnila záslepka technologického otvoru a veškerá brzdová kapalina vytekla z brzdové soustavy. S vozem s nulovým brzdným účinkem se nedalo absolvovat zbývající dvě rychlostní zkoušky do servisní zóny.

 

„Bohužel již v počátku páteční etapy nás zaskočila technická závada kvůli které musela naše posádka z dnešní etapy odstoupit. Jan během dnešní úvodní rychlostní zkoušky musel výrazně zvolnit, neboť brzdová soustava byla absolutně nefunkční.

 

Jan s Filipem se snažili na přejezdu na následující rychlostní zkoušku závadu opravit. I přes negativní výsledek této snahy chtěl Jan dokončit další dvě rychlostní zkoušky bez nefunkčních brzd, aby dovezl vůz do servisní zóny. V průběhu třetí rychlostní zkoušky se správně rozhodl neriskovat jízdu s nebrzdícím vozem a z páteční etapy odstoupil.

 

V průběhu druhé rychlostní zkoušky v pravotočivé zatáčce se Jan již nemohl vyhnout velkému balvanu na trati, který nebyl při příjezdu do zatáčky vidět. O tento velký kámen poškodil levé zadní kolo a pochopitelně byla nefunkční brzdová soustava zpočátku dávána do souvislosti s tímto nárazem. V servisní zóně ovšem byla skutečná příčina rychle nalezena. Vinou vadného materiálu na levém zadním brzdiči kola došlo k uvolnění záslepky v technologickém otvoru a všechna brzdová kapalina ze soustavy proudem vytekla.

 

Brzdič kontrolovali zástupci výrobce a konstatovali, že k závadě došlo jednoznačně vinou vadného materiálu. Je jasné, že takovouto závadu nebyli schopní Jan s Filipem na přejezdu vlastními silami odstranit. Po překontrolování vozu jsme zjistili, že nárazem na kámen nedošlo ani k vychýlení geometrie.

 

Vůz Škoda Fabia WRC jsme v servisní zóně připravili na start sobotní etapy, kde posádka Czech Rally Teamu Kopecký nebude zítra chybět,“ řekl po páteční etapě vedoucí týmu Josef Kopecký.

 

V sobotní etapě čeká na posádky šest rychlostních zkoušek o celkové délce 153 kilometrů a start úvodní sobotní rychlostní zkoušky je v 10 hodin a 48 minut letního času.

 

 

www.CzechRallyTeam.com

 

Leaderboard after Leg 1
1.  S Loeb/D Elena                      F               Citroen C4              1hr 25min 39.0sec
2.  M Grönholm/T Rautiainen     FIN             Ford Focus RS   1hr 25min 42.1sec
3.  M Hirvonen/J Lehtinen               FIN             Ford Focus RS   1hr 26min 04.3sec
4.  P Solberg/P Mills                   N               Subaru Impreza  1hr 26min 11.8sec
5.  D Sordo/M Marti                     E               Citroen C4              1hr 26min 49.9sec
6.  J-M Latvala/M Anttila               FIN             Ford Focus RS   1hr 27min 21.2sec
7.  M Stohl/I Minor                     A               Citroen Xsara           1hr 27min 40.0sec
8.  C Atkinson/G MacNeall               AUS             Subaru Impreza  1hr 27min 51.2sec
9.  D Carlsson/D Giraudet               S               Citroen Xsara           1hr 27min 58.4sec 
10 T Gardemeister/J Honkanen            FIN             Mitsubishi Lancer       1hr 28min 07.8sec

Stage Times

Stage 1: 1. Grönholm 2min 05.8sec; 2. Sordo + 2.3; 3= P Solberg, Loeb + 3.3; 5. H Solberg + 4.6; 6. Hirvonen + 4.9.

Stage 2: 1. Hirvonen 14min 07.5sec; 2. Grönholm + 2.0; 3. P Solberg + 4.1; 4. Loeb + 5.1; 5. Sordo + 5.3; 6= Carlsson, Stohl + 17.8.

Overall: 1. Grönholm 16min 15.3sec; 2. Hirvonen + 2.9; 3. P Solberg + 5.4; 4. Loeb + 6.4; 5. Sordo + 6.6; 6. Carlsson + 21.5.

Stage 3: 1. Grönholm 16min 30.1sec; 2. P Solberg + 4.5; 3. Loeb + 6.4; 4. Hirvonen + 8.2; 5. Latvala + 9.8; 6. Sordo + 22.2.

Overall: 1. Grönholm 32min 45.4sec; 2. P Solberg + 9.9; 3. Hirvonen + 11.1; 4. Loeb + 12.8; 5. Sordo + 28.8; 6. Carlsson + 49.4.

Stage 4: 1. Loeb 11min 24.3sec; 2. Hirvonen + 4.0; 3. Latvala + 8.6; 4. P Solberg + 9.1; 5. Grönholm + 10.2; 6. Sordo + 15.2.

Overall: 1. Grönholm 44min 19.9sec; 2. Loeb + 2.6; 3. Hirvonen + 4.9; 4. P Solberg + 8.8; 5. Sordo + 33.8; 6. Stohl + 1:00.3.

Stage 5: 1. Grönholm 13min 52.3sec; 2. P Solberg + 0.5; 3= Hirvonen, Loeb + 3.4; 5. Sordo + 10.8; 6. Latvala + 14.6.
Overall: 1. Grönholm 58min 12.2sec; 2. Loeb + 6.0; 3. Hirvonen + 8.3; 4. P Solberg + 9.3; 5. Sordo + 44.6; 6. Stohl + 1:19.9.

Stage 6: 1. Loeb 16min 10.2sec; 2. Grönholm + 4.5; 3. Latvala + 9.3; 4. Hirvonen + 9.9; 5. P Solberg + 13.4; 6. Sordo + 14.0.

Overall: 1. Grönholm 1hr 14min 26.9sec; 2. Loeb + 1.5; 3. Hirvonen + 13.7; 4. P Solberg + 18.2; 5. Sordo + 54.1; 6. Latvala + 1:30.9.

Stage 7: 1. Loeb 11min 10.6sec; 2. Grönholm + 4.6; 3. Latvala + 12.8; 4. Hirvonen + 13.1; 5. P Solberg + 16.1; 6. Sordo + 18.3.

Overall: 1. Loeb 1hr 25min 39.0sec; 2. Grönholm + 3.1; 3. Hirvonen + 25.3; 4. P Solberg + 32.8; 5. Sordo + 1:10.9; 6. Latvala + 1:42.2.

 


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 2007, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose