www.car.cz
 

Dramatický závod Octávia cupu vyhráli Jan Kopecký a Bohuslav.
     1.1.2000 00:01 - tisková zpráva


STRHUJÍCÍ BITVU VYHRÁL BOHUSLAV

KOPECKÝ NEZAPOMNĚL NA OKRUHOVÉ ZVYKY

Dopolední sprint nejlepší domácí okruhové série přinesl strhující bitvu tří šampiónů, tedy držitelů titulu absolutního vítěze poháru. bell & ross br03 replica Zvítězil v ní Jan Kopecký, který až před koncem desetikolové bitvy předjel do té doby vedoucího Doška. Za nimi na třetí pozici dojel loňský absolutní vítěz Štefan Rosina. Odpolední hlavní závod pak přinesl obrovské drama. Devět jezdců jej nedokončilo a pro zlato si přijel domácí Jan Bohuslav následovaný Rosinou a Janákem.

Start sprintu velice dobře vyšel Doškovi jedoucímu z čela roštu. Ze čtvrté pozice se za Doška natlačil Rosina a za ním Kopecký, ilustracni fotoMatějovský, Bohuslav, Dostál a Brejla. Když se jednadvacet vozů v klubku hnalo k retardéru, zdálo se, že se do něj jezdci nemohou poskládat, ale nejkrizovější moment závodu naštěstí proběhl bez problémů.

Kopecký se velice brzy dostal před Rosinu a nechal se vodit Doškem. Michal Matějovský v jednom momentě na Rosinu útočil, ale jel s rozvahou a od útoků nakonec upustil s vědomím, že lepší místo ve sprintu automaticky znamená i větší zátěž do hlavního závodu. Zezadu mezitím startovním polem postupoval Janák a Dostál, v polovině pole sváděli ostré boje Jupa a Novotný. Jejich vzájemný střet pak skončil odstoupením Jupy ze závodu. "Vzájemně jsme se vybrzdili v zatáčce, Marek skočil na obrubník a ten ho hodil na mě. Kromě ohnuté spojovací tyče řízení je i proražené kolo a na prázdné gumě už jsem se ani nemohl vrátit do boxů," vylíčil situaci Jupa.

V samém závěru sprintu si pak v technické pasáži Kopecký lišácky počkal na místo, které si vytipoval v předchozích kolech a cílem projel jako vítěz před Doškem, Rosinou, Matějovským a Janákem.

Start hlavního závodu skvěle vyšel Doškovi, který se v retardéru dostal před Kopeckého. Za nimi se hnali Rosina, Matějovský, Janák, Dostál a celý zbytek pole. Když se však vozy objevily pod obloukem Matadoru, Došek už na čele nebyl. "Když jsem v nájezdu do technické pasáže chtěl přidat, prasklo lanko od plynu a závod pro mě skončil," konstatoval mělnický pilot. Do čela se tak propracoval Štefan Rosina.

Hned ve druhém kole došlo k prvnímu velkému karambolu, když vozy jely v hloučku po cílové rovině. Martin Dlouhý dostal od někoho z jezdců ránu, v obrovské rychlosti se roztočil a skončil ve svodidlech pod tribunami.O několik kol později odstoupili po karambolech, či s technickými problémy Kresta, Volavka, Forman a Koblišek. V pátém kole se v nájezdu do retardéru nepohodli ilustrační  foto - Petr FrýbaVršínský a Maděryč. Diváci byli opět svědky divokého letu vozů záchytnou zónou a rány do bariér z pneumatik. "Auto je dost pomačkané, doufám, že to do Brna stihneme spravit. Chvíli jsem letěl po dvou kolech a čekal, jestli se převrátím. Vlastně to dopadlo ještě relativně dobře," popsal situaci Ivan Vršínský.

Po střetu s Michalem Matějovským skončil v závodě i Jan Kopecký. Michal pokračoval i s poškozenou přední nápravou. Vepředu se mezitím odehrávala velká bitva, v níž zvítězil Jan Bohuslav a už od třináctého kola vedl celé startovní pole, v ten moment už značně prořídlé. "Podařilo se mi dostat přes Štefana a dokonce jsem mu o velký kus ujel, ale pak jsem udělal chybu a měl jsem ho zase na kufru.," popisoval jeden z momentů dramatické bitvy Bohuslav. Velice dobře si vedli také Janák a Novotný, sledovaní Matějovským, který se i s ohnutou spojovací tyčí řízení a poškozeným zavěšením kola Novotnému pořád přibližoval. Pak už přišel závěr dvacetikolového maratónu a cílem jako první projel Bohuslav před Rosinou, který se ještě marně pokoušel vybojovat první místo. "Pošetřil jsem si obutí a chtěl jsem přes Honzu jít v posledním kole, ale byl prostě rychlejší," uznal Štefan. Třetí dojel Jiří Janák, který při tiskové konferenci nešetřil chválou na adresu Jana Kopeckého, jenž mu během víkendu předal mnoho cenných zkušeností.

V neoficiálním bodování vede Rosina, který nasbíral 50 bodů, druhý je Bohuslav (44 b.), třetí Janák (40 b.), čtvrtý Matějovský (37 b.), pátý Dostál (29 b.) a šestý Kopecký (25 b.), který už ale do bodování poháru zasáhne jen jednou v Chorvatsku. Za dva týdny se pohár přesouvá do Brna a osmý ročník nejlepší okruhové série zahájí svou druhou letošní kapitolu...
(16.5. 2004)

tisk info- DM
Fotografie a audio záznamy ze závodů Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup 2004 jsou na internetových stránkách www.cp.octaviacup.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose