www.car.cz
 

Korsika po pátku: Martin Prokop opět v sevření továrních swiftů
     12.10.2007 23:29 - tisková zpráva


Martin Prokop s Janem Tománkem si po první etapě francouzské Tour de Corse drží výtečnou druhou příčku v sevření továrních jezdců Suzuki Aavy a Anderssona. Česká dvojice zajela na RZ 2 a 4 nejrychlejší časy, což znamenalo průběžné vedení, o které je až v závěru dne připravil estonský jezdec.
 
Týden po rychlých španělských asfaltech se junioři k závěrečnému závodu sezony přesunuli na Korsiku. Francouzský ostrov charakterizují zatáčkovité a uskákané tratě, často s rozbitým asfaltem. Rally tisíce zatáček, jak je Korsice rovněž přezdíváno, se letos navíc vrátila do podzimního termínu, který je často charakterizován nepředvídatelným počasím. To naštěstí letos neplatilo a podle předpovědí by slunečné počasí mělo vydržet i v průběhu dalších dvou dní.
 
Martin Prokop s Janem Tománkem absolvovali úvodní test „bez přileb“, naostro se začalo závodit až na druhé zkoušce. Tu dokázali vyhrát před Aavou a Anderssonem, což znamenalo očekávané pokračování španělského duelu. Třetí test se stal kořistí Aavy, ale sekundová ztráta českého dua je v poledním servisu udržela na vedoucí pozici.
 
Svůj náskok ještě posádka týmu Jipocar Racing dokázala navýšit na čtvrté zkoušce, ale na posledních dvou musela přepustit pozici lídra rychlému Aavovi. Poslední test absolvoval nejrychleji domácí Bonato, jeho ztráta na čelo JRC je však propastná.      
 
„Vzhledem k počasí jsme vsadili na suché nastavení, obuli jsme tvrdý slick a od úvodních kilometrů jsme se vrhli do boje s konkurencí. Od začátku bylo jasné, že bude pokračovat náš souboj z Katalánska s dvojicí jezdců Suzuki. Ostatní, zejména v druhých průjezdech, tempu nestačili.
 
Bohužel na poslední zkoušce jsme ztratili trochu více i my, což mě trochu zaskočilo. Neudělal jsem žádnou chybu, museli jet hodně rychle. 
Citroën fungoval bez problémů, pouze na třetím testu přestalo auto dobíjet, výkon šel částečně dolů a jen se štěstím jsme dojeli do servisu. Sice jsme moc neztratili, ale na dosaženém čase to určitě muselo být znát.
 
Podle mého se však určitě bude rozhodovat spíše zítra. Tratě jsou mnohem těžší, užší, povrch je mnohem více uskákaný a náročnější na optimální nastavení podvozku,“ zhodnotil první etapu Martin Prokop.  
 
Pořadí po I. etapě (6 RZ)
1. U. Aava (EE - Suzuki)          1:06:05.9
2. M. Prokop (CZ - Citroën) + 8.8
3. P. Andersson (S - Suzuki)     + 16.9
4. A. Burkart (D – Citroën)      + 42.1
5. J. Béreš (SK - Renault)        + 45.6
6. C. Rautenbach (ZW - Citroën)          + 1:03.7
7. A. Augoyard (F - Renault)    + 1:57.8
8. Y. Bonato (F - Citroën)         + 3:00.0
9. M. Kosciuszko (PL - Suzuki) + 3:04.4
10. A. Cortinovis (I - Renault)   + 3:24.0
11. V. Rožukas (LV – Renault) + 5:08.6
12. S. Benoni (I – Citroën)        + 5:12.1
13. G. Schammel (LUX – Renault)       + 5:40.2
14. T. Barral (F – Renault)       + 6:49.1
15. R. Auquier (B – Citroën)     + 7:36.7
 
Druhá etapa korsické soutěže obsahuje dalších šest měřených testů na třech úsecích (123 ostrých kilometrů). Aktuální informace a průběžné výsledky najdete i na internetové stránce: www.tourdecorse.fr
 
Jipocar Racing
 
 
Leaderboard after Leg 1
1. S Loeb/D Elena F Citroen C4 59min 29.7sec
2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Ford Focus RS 59min 34.5sec
3. D Sordo/M Marti E Citroen C4 59min 48.2sec
4. F Duval/P Pivato B Citroen Xsara 1hr 00min 27.5sec
5. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 1hr 00min 32.8sec
6. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 1hr 00min 36.1sec
7. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 1hr 00min 50.3sec
8. X Pons/X Amigo E Subaru Impreza 1hr 01min 27.7sec
9. J Kopecky/F Schovanek CZ Skoda Fabia 1hr 02min 17.1sec
10 H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 1hr 03min 05.4sec

Stage Times

Stage 1: Cancelled

Stage 2: 1. Grönholm 9min 14.8sec; 2. Sordo + 2.8; 3. Loeb + 3.1; 4. Hirvonen + 3.9; 5. Duval + 8.3; 6. Atkinson + 9.0.

Stage 3: 1. Grönholm 15min 34.6sec; 2. Sordo + 0.1; 3. Loeb 1.0; 4. P Solberg + 15.2; 5. Duval + 18.6; 6. Atkinson + 20.5.
Overall: 1. Grönholm 24min 49.4sec; 2. Sordo + 2.9; 3. Loeb + 4.1; 4. Duval + 26.9; 5. P Solberg + 27.7; 6. Atkinson + 29.5.

Stage 4: 1. Loeb 9min 59.0sec; 2. Grönholm + 1.1; 3. Sordo 4.5; 4. Latvala + 7.5; 5. P Solberg + 8.4; 6. Duval + 9.0.
Overall: 1. Grönholm 34min 49.5sec; 2. Loeb + 3.0; 3. Sordo + 6.3; 4. Duval + 34.8; 5. P Solberg + 35.0; 6. Latvala + 39.8.

Stage 5: 1. Loeb 9min 12.1sec; 2. Grönholm + 3.1; 3. Sordo 6.3; 4. Latvala + 9.9; 5. Duval + 10.9; 6. Atkinson + 11.1.
Overall: 1. Loeb 44min 04.6sec; 2. Grönholm + 0.1; 3. Sordo + 9.6; 4. Duval + 42.7; 5. P Solberg + 46.0; 6. Latvala + 46.7.

Stage 6: 1. Loeb 15min 25.1sec; 2. Grönholm + 4.7; 3. Sordo 8.9; 4. Duval + 15.1; 5. P Solberg + 17.1; 6. Latvala + 19.7.
Overall: 1. Loeb 59min 29.7sec; 2. Grönholm + 4.8; 3. Sordo + 18.5; 4. Duval + 57.8; 5. P Solberg + 1:03.1; 6. Latvala + 1:06.4.

 
 
Fotogalerie:   Martin Prokop úspěšný na Katalánské rallye 07, foto týmu

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose