www.car.cz
 

Martin Prokop se v Irsku posunul na druhé místo a zůstává na bodech
     31.1.2009 20:27 - tisková zpráva


Irsko – II. etapa: Martin s Jendou zůstávají na bodech

Posádka Czech National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek zůstává i po druhé etapě Irské rally na bodovaných příčkách juniorské klasifikace. Po havárii Nizozemce Weijse na posledním testu dne jim patří s jedna a půlminutovou ztrátou druhá příčka za Němcem Burkartem.

Závěr úvodního dne zastihl českou posádku ve výtečné formě, ale průběh druhé etapy nebyl z pohledu Martina Prokopa tak úspěšný. Zajížděl třetí a čtvrté časy, navíc na RZ11 v rychlé pasáži vyletěl jeho citroën z trati a jen zázrakem dojel do servisu. Jeho ztráta po třech testech na Burkarta narostla na více než minutu.

„Podmínky byly ještě horší jak první den. Dnešní úseky byly mnohem nebezpečnější než včera, hodně rychlé pasáže mezi stromy. Hned ráno jsem svou jízdu přizpůsobil podmínkám. Nechtěl jsem podstoupit jakékoli riziko, které by znamenalo rozbití auta,“ přiznal Martin Prokop.

„Přesto jsme měli na RZ11 namále. Ve vysoké rychlosti na pětku jsme dostali aquaplanning, zadní náprava šla z cesty. Měli jsme štěstí, že náraz do stromu nešel na motor nebo dveře, ale vše pochytala záď a příď vozu. Bylo obrovské štěstí, že jsme se z vložky dostali,“ dodal český pilot.

Ani opakované průjezdy nezměnily nic na nasazení Martina Prokopa s Janem Tománkem. Přesto se po havárii Weijse (jezdec byl převezen na pozorování do nemocnice, spolujezdec nezraněn) na poslední zkoušce posunuli za Burkarta na druhé místo JWRC.

„Havárie se stala na stejném místě, kde jsme vyletěli v prvním průjezdu. Trochu jsem něco podobného očekával. Tušil jsem, že to jeden z nich nemůže ustát. Také odpoledne jsem určitě nejel pomalu, ale nešel jsem do toho tak, abych vyhrával vložky. Když jsem to v jedné pasáži zkusil, ihned mě vystrašily hodiny. Cílem je soutěž dokončit,“ naznačil člen Czech National Teamu.

„Do poslední vložky jsme startovali jako třetí za Weijsem a Burkartem. Když jsme dojeli k místu havárie, Burkart tam nestál a my jsme organizovali příjezd záchranky. Nevím, proč se tak zachoval, ale jeho chování se mi moc nezamlouvá,“ uzavřel Martin Prokop.

V poslední etapě čeká na posádky ještě pět rychlostních zkoušek o celkové délce necelých sedmdesáti kilometrů. V cíli bude nejrychlejší posádka očekávána krátce po patnácté hodině.


JWRC – po II. etapě (RZ14)

1. Burkart (D – Suzuki) 2:43:34.6
2. Prokop (CZ – Citroën) + 1:27.0
3. Bertolotti (I – Suzuki) + 8:01.1
4. Bonato (F – Suzuki) + 12:34.0
5. Abbring (NL – Renault) + 18:57.1
6. Forde (IRL – Suzuki) + 24:22.2
7. Griotti (I – Renault) + 24:26.6

V klasifikaci prozatím figuruje na třetím místě i Nizozemec Weijs (+ 5:06.6). Jeho pokračování v soutěži je ale nereálné.

Výsledky - po sobotě:

Leaderboard after Day 2
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 2hr 20min 02.8sec
2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 21min 11.9sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 22min 33.7sec
4. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 2hr 26min 00.2sec
5. C Atkinson/S Prévot AUS Citroen C4 2hr 26min 04.9sec
6. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 2hr 29min 16.2sec
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 2hr 29min 54.1sec
8. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Focus RS 2hr 31min 52.8sec
9. E Boland/D Morrissey IRL Subaru Impreza 2hr 32min 43.2sec
10 A MacHale/K Duffy IRL Ford Focus RS 2hr 33min 43.2sec
Stage Times

Stage 9: 1. Loeb 14min 43.3sec; 2. Sordo + 12.7; 3. Hirvonen + 13.3; 4. Atkinson + 43.0; 5. Latvala + 57.0; 6. Solberg + 1:05.4; 8. Al Qassimi + 1:11.2.
Overall: 1. Loeb 1hr 24min 18.5sec; 2. Sordo + 57.1; 3. Hirvonen + 1:18.1; 4. Solberg + 4:14.8; 5. Atkinson + 5:34.2; 6. Wilson + 6:05.3; 10. Al Qassimi + 8:12.5; 23. Latvala + 22:07.2.

Stage 10: 1. Loeb 13min 02.1sec; 2. Sordo + 9.7; 3. Atkinson + 16.7; 4. Latvala + 29.7; 5. Hirvonen + 31.5; 6. Solberg + 42.0; 9. Al Qassimi + 1:07.3.
Overall: 1. Loeb 1hr 37min 20.6sec; 2. Sordo + 1:06.8; 3. Hirvonen + 1:49.6; 4. Solberg + 4:56.8; 5. Atkinson + 5:50.9; 6. Wilson + 7:14.4; 10. Al Qassimi + 9:19.9; 22. Latvala + 22:36.9.

Stage 11: 1. Loeb 7min 33.1sec; 2. Sordo + 5.4; 3. Atkinson + 11.1; 4. Latvala + 12.3; 5. Aava + 12.6; 6. Solberg + 18.2; 9. Al Qassimi + 32.5; 10. Hirvonen + 39.6.
Overall: 1. Loeb 1hr 44min 53.7sec; 2. Sordo + 1:12.2; 3. Hirvonen + 2:29.2; 4. Solberg + 5:15.0; 5. Atkinson + 6:02.0; 6. Wilson + 7:46.5; 10. Al Qassimi + 9:52.3; 21. Latvala + 22:49.2.

Stage 12: 1. Hirvonen 14min 33.9sec; 2. Sordo + 1.3; 3. Latvala + 5.7; 4. Atkinson + 7.5; 5. Loeb + 13.7; 6. Solberg + 25.9; 9. Al Qassimi + 52.8.
Overall: 1. Loeb 1hr 59min 41.3sec; 2. Sordo + 59.8; 3. Hirvonen + 2:15.5; 4. Solberg + 5:27.2; 5. Atkinson + 5:55.8; 6. Wilson + 8:26.4; 9. Al Qassimi + 10:32.4; 20. Latvala + 22:41.2.

Stage 13: 1. Loeb 12min 51.4sec; 2. Atkinson + 4.8; 3. Sordo + 5.1; 4. Hirvonen + 12.0; 5. Solberg + 20.2; 6. Latvala + 20.9; 9. Al Qassimi + 53.0.
Overall: 1. Loeb 2hr 12min 32.7sec; 2. Sordo + 1:04.9; 3. Hirvonen + 2:27.6; 4. Solberg + 5:47.4; 5. Atkinson + 6:00.6; 6. Ogier + 8:59.0; 9. Al Qassimi + 11:24.4; 19. Latvala + 23:02.1.

Stage 14: 1. Loeb 7min 30.1sec; 2. Latvala + 0.6; 3. Atkinson + 1.5; 4. Hirvonen + 3.4; 5. Sordo + 4.2; 6. Aava + 8.4; 10. Al Qassimi + 25.6.
Overall: 1. Loeb 2hr 20min 02.8sec; 2. Sordo + 1:09.1; 3. Hirvonen + 2:30.9; 4. Solberg + 5:57.4; 5. Atkinson + 6:02.1; 6. Ogier + 9:13.4; 8. Al Qassimi + 11:50.0; 17. Latvala + 23:02.7.


 
 
Fotogalerie:   Martin Prokop v Irsku 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose