www.car.cz
 

WRC 2009: Katalánsko bude už rozhodující ??
     29.9.2009 16:47 - tisková zpráva


45. Rally RACC Catalunya-Costa Daurada (1.-4. října 2009)
Loeb-Elena a Sordó-Marti touží v Katalánsku po double

Předposlední podnik mistrovství světa FIA WRC 2009 RACC Rally Katalánsko by mohl být z pohledu konečného účtování už rozhodující. Pro Citroën Total WRT tým to znamená jediný cíl - počtvrté za poslední čtyři roky se pokusit dobýt double, první dvě místa. Kdyby k tomu došlo, bylo by vítězství Sébastiena Loeba a Daniela Eleny před posádkou Dani Sordó - Marc Marti vynikajícím výsledkem i z pohledu celkového pořadí mistrovství světa. Francouzsko-monackou posádku by to vrátilo zpět do hry o titul mistra světa a pro tým by to mohlo znamenat již pátou korunu v Poháru konstruktérů.


Asfalt, asfalt, asfalt
A navíc je tento dlouholetý klasický podnik a součást kalendáře mistrovství světa od začátku až do cíle zcela asfaltový. To je i dobrý důvod pro to, aby se Sébastien Loeb i Dani Sordó dívali na Katalánsko jako na něco zcela výjimečného. Oba tu totiž prožili svůj debut v seriálu WRC. Přesněji řečeno Sébastien tu poprvé startoval o deset let dříve
než jeho mladší týmový kolega v roce 2003. A to už Loeb slavil svůj první titul mistra světa. To ale není nic proti nejzkušenějšímu členovi týmu Citroën, Marc Marti totiž startuje v Katalánsku už posedmnácté, když poprvé na sedadlo spolujezdce usedl v roce 1992.

Počínaje rokem 2006 bodují obě posádky Citroënu nepřetržitě na prvních dvou místech a tento skvělý monopol by chtěly samozřejmě prodloužit i letos. Sébastien Loeb dobře ví, že jedině vítězství v Katalánsku je klíčem ke smazání ztráty 5 bodů, které ztrácí na vedoucího pilota mistrovství světa Mikko Hirvonena.

Loeb: Vítězství - není jiná možnost!

„Není jiná možnost, pokud chci pomýšlet na perfektní výsledek. Právě tady, víc než kde jinde, spoléháme na to, že nám Dani s Marcem budou krýt záda, protože Mikko potřebuje k zisku titulu skončit dvakrát na druhém místě. Udělám vše pro to, abych mu to překazil. A pak uvidíme...“

Sordó: Double můžeme zopakovat

I když také Dani Sordó sní o vítězství, co je v sázce v Katalánsku, dobře ví i on. „Můj cíl je dojet druhý za Sébem. To by bylo perfektní a zajistilo by nám to titul mezi konstruktéry. Je to výsledek, který už jsme tu udělali a můžeme ho dosáhnout znovu. Nebudu si moci dopřát ani chvíli oddechu a nekoncentrace. Mikko zaznamenal na asfaltu velký pokrok v poslední době a jsem přesvědčen, že to bude boj. Před tímto startem jsme se snažili udělat spoustu věcí, které souvisejí s hladkým povrchem. Když pomineme Rally Irsko, která je vedená také jako asfaltová, je to skoro rok, co jsme na tomto povrchu bojovali.“

I když Dani Sordó pochází z regionu Asturias, i tak bude na domácí půdě. „Rychlostní zkoušky jsou rychlé, široké a na hladkém povrchu, a to je vždycky potěšení, když soutěžím před mými krajany. Rally Katalánsko je populární po celém Španělsku a pokaždé se sjedou velké davy diváků. Panuje tu skvělá atmosféra, zejména na vlásenkové rychlostní zkoušce El Molar.“

Sébastien Loeb: Španělsko je prioritou
Měl už jste čas se přes penalizaci v Austrálii přenést? Jak se na to díváte s odstupem?
„Na startu Rally Australia jsem měl na mysli jediný cíl – dojet před Mikko Hirvonenem. Jelo se na povrchu, na kterém je velmi silný a musel jsem do toho dát úplně všechno, jinak bych ho neporazil. Když mi po dojezdu oznámili penalizaci, byl jsem strašně zklamaný
. C4 WRC byla v souladu s pravidly, ale jen administrativní chyba v homologačních formulářích nás odsunula z prvního místa. Na tým se nemůžu zlobit, protože každý může chybovat, i já. Bylo těžké to spolknout. Sám si však říkám, že by bylo horší, kdybych prohrál s Mikkem, protože mu nestačím. Přišlo to ve špatnou dobu, ale nechal jsem to za sebou…“

Nyní je na pořadu asfaltová Katalánská rally a na ní má Citroën od roku 2006 předplacená první dvě místa na stupních vítězů. V čem tkví tajemství úspěchu?
„Člověk musí jezdit čistě okruhovým stylem, brzdit až u apexů a vyjet širokou stopou… Většina tratí byla opatřena nových asfaltovým povrchem, který tvoří vysokou hranu. Takže se vyhýbáte velkému řezání zatáček. Zdejší erzety si užívám opravdu hodně, stejně jako jízdu na limitu, po které všichni volají. Při přípravě na letošní ročník jsme testovali nedalekou Salou. Asfaltová verze C4 WRC je srovnatelná s tou loňskou, snažili jsme se vyladit pár problémů, které nás loni potkaly.“

Před posledními dvěma soutěžemi vede Hirvonen před vámi o pět bodů. Myslíte ještě na obhajobu titulu?
„Mám opravdu málo alternativ jak dokončit sezonu s excelentními výsledky. Je těžké si být jistý, když to závisí na výsledcích ostatních. Není to pozice, ve které bych chtěl být, ale můžu to jenom akceptovat. Dá se však říct, že máme větší pravděpodobnost na zisk prvního i druhého místa než třeba ve Švédsku. Bude to hodně záležet na Danim, protože Hirvonenovi budou k zisku titulu stačit druhá místa. Budu dělat co je v mých silách…Pokud Dani nebo kdokoliv jiný skončí mezi Mikkou a mnou, začneme prakticky od začátku. Pokud se tak stane, uvidíme, jaký bude Wales. Ale momentálně je mou prioritou vítězství ve Španělsku.“

Junioři chtějí bodovat
Na Rally Katalánsko se chystá také Citroën Junior Team. Na vozech C4 WRC pojedou posádky Sébastien Ogier / Julien Ingrassia, Conrad Rautenbach / Daniel Barritt a Evgeny Novikov / Stéphane Prévot, které se na asfalt také těší. Zatímco "velký" tým Citroënu už ve Španělsku kraluje po čtyři roky nepřetržitě, junioři mají za cíl získávat zkušenosti a podle možností přispět Citroënu body pro Pohár konstruktérů.

Rally ve faktech

Povrch: asfalt
Centrum rally: Salou
Seznámení a tréninky: úterý 29. a středa 30. září (8 – 19).
Shakedown: čtvrtek 1. října (8 -12) na 2,3 km dlouhém okruhu Riudecanyes ve Vilanova d'Escornalbou.
Trať – celková délka 1299,13 km, z toho 353,62 km měřených v 18 RZ.
1. den - pátek 2. října: 496,66 km, z toho 131,76 km měřených v 6 RZ. RZ 1 (La Mussara 1, 20,48 km), RZ 2 (Querol 1, 21,26 km) a RZ 3 (El Montmell 1, 24,14 km). Seskupení (12:23, 15 min.). Servis A (12:38, 30 min.). RZ 4 (La Mussara 2, 20,48 km), RZ 5 (Querol 2, 21,26 km) a RZ 6 (El Montmell 2, 24,14 km). Servis B (17:36, 45 min.). Cíl kolem 21:30.
2. den - sobota 3. října: 437,58 km, z toho 127,98 km měřených v 6 RZ. Servis C (08:00, 15 min.). RZ 7 (El Priorat/La Ribera d’Ebre 1, 38,27 km), RZ 8 (Les Garrigues 1, 8,60 km) a RZ 9 (La Llena 1, 17,12 km). Seskupení (12:33, 15 min.). Servis D (12:48, 30 min.). RZ 10 (El Priorat/La Ribera d’Ebre 2, 38,27 km), RZ 11 (Les Garrigues 2, 8,60 km) a RZ 12(La Llena 2, 17,12 km). Servis E (17:41, 45 min.). Cíl kolem 21:30.
3. den – neděle 4. října: 364,89 km, z toho 93,88 km měřených v 6 RZ. Servis F (07:15, 15 min.). RZ 13 (Riudecanyes 1, 16,32 km), RZ 14 (Santa Marina 1, 26,51 km) a RZ 15 (La Serra d’Almos 1, 4,11 km). Seskupení (10:48, 30 min. RZ S16 (Riudecanyes 2, 16,32 km), RZ 17 (Santa Marina 2, 26,51 km) a RZ 18 (La Serra d’Almos 2, 4,11 km). Seskupení (14:44, 3 min.). Servis H (14:47, 10 min.). Cíl a slavnostní ceremoniál (15:07).


Posádky Citroën před Rally Katalánsko:
Sébastien Loeb/Daniel Elena:
WRC debut: Katalánsko 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli).
WRC startů: 122.
První vítězství WRC: Německo 2002 (Xsara WRC).
WRC vítězství celkem: 52.
WRC titulů: 5 (2004 - 2008).

Dani Sordo:
WRC debut: Katalánsko 2003 (18.).
WRC startů: 68.
Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Marti:
WRC debut: Katalánsko 1992 (21.).
WRC startů: 134.
Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën na Rally Katalánsko:
Sébastien Loeb/Daniel Elena: 10. účast: 1999 (vypadli, Saxo Kit-Car), 2001 (15., Saxo S1600), 2002 (vypadli, Xsara WRC), 2003 (2., Xsara WRC), 2004 (vypadli, Xsara WRC), 2005 (1., Xsara WRC), 2006 (1., Xsara WRC), 2007 (1., C4 WRC), 2008 (1., C4 WRC).
Dani Sordo: 7. účast: 2003 (18., Mitsubishi Lancer), 2004 (20., C2 S1600), 2005 (12., C2
S1600), 2006 (2., Xsara WRC), 2007 (2., C4 WRC), 2008 (2., C4 WRC).
Marc Marti: 17. start: 1992 (21., Peugeot 309), 1993 (10., Peugeot 106), 1995 (7.,Renault Clio), 1996 (8., Renault Mégane), 1997 (vypadl, Seat Ibiza), 1998 (15., Seat Ibiza), 1999 (vypadl, Xsara Kit-Car), 2000 (vypadl, Xsara Kit-Car), 2001 (vypadl, Xsara WRC), 2002 (vypadl, Ford Focus), 2003 (7., Xsara WRC), 2004 (3., Xsara WRC), 2005 (12., C2 S1600), 2006 (2., Xsara WRC), 2007 (2., C4 WRC), 2008 (2., C4 WRC).


Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   IRC:Jan Kopecký s Fábií S2000 vyhrál Rallye Principe de Asturias 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose