www.car.cz
 

Citroën touží po hattricku v Portugalsku. Šest kandidátů na vítězství
     27.5.2010 00:28 - tisková zpráva


Rally Portugalsko (26. – 30. 5. 2010)
Citroën touží po hattricku v Portugalsku

Díky vítězství v roce 2007 a 2009 Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën C4
WRC jsou na Rally Portugalsko dosud neporažení. Jsou také žhavými kandidáty na portugalský hattrick, který by jim pomohl upevnit vedení v soutěži pilotů mistrovství světa WRC. V průběžném pořadí Poháru konstruktérů má Citroën Total World Rally Team pětibodový náskok před největšími soupeři. Pro udržení tohoto postavení před letní přestávkou seriálu proto bude Citroën potřebovat co nejlepší výsledek druhé posádky Dani Sordo a Marc Marti.


Loeb: Lidé rally milují

Rally Portugalsko byla pevnou součástí mistrovství světa až do roku 2001. Zpátky se do programu světového šampionátu vrátila před čtyřmi lety. Současná rally je situovaná do Algarve a dostává se jí obrovské popularity typické pro jihoevropské podniky. „Máme rádi nadšení diváků," říká Sébastien Loeb. „Oblast je velmi příjemná, bývá obvykle krásně a vy cítíte, jak lidé rally sport milují. Co víc si můžeme přát?"
Šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb stihl Portugalsko vyhrát dvakrát při dvou startech a jeho cíl je jasný i tentokrát: Vyhrát i poosmapadesáté v kariéře. „Mám rád tuhle rally, ale všechno není tak snadné," vysvětluje Séb. „Od začátku sezony bylo na rychlostních zkouškách každé rally hodně hřebenovek, s nerovnostmi, které brání dokonale přečíst trať. Portugalsko bude jiné. I tak ale bude tato rally jednou z nejobtížnějších. Je to takový mix všeho, co mohou šotolinové povrchy nabídnout, od rychlých úseků až po pomalejší točivé pasáže."

Šest kandidátů na vítězství
Díky jeho třem vítězstvím a dvěma umístěním na stupních vítězů v dosavadních pěti podnicích má Loeb pohodlný náskok na čele mistrovství světa. I když na poslední rally na Novém Zélandu zaznamenal dosud nejhorší výsledek sezony (3.), odvezl si z cesty k protinožcům pozitivní závěry. „Do Aucklandu jsme přijížděli se čtyřicetibodovým náskokem na Pettera Solberga a domů jsme se vrátili s šestatřiceti body na Jari - Matti Latvalu. Jen čtyři ztracené body právě z této rally, to není špatný výsledek našeho snažení. V této sezoně je zatím šest kandidátů na vítězství v dalších startech. Dojet mezi nejlepšími by se nám samozřejmě hodilo i nyní, takže zatím žádný prostor pro odpočinek."

Sordó jako doma
Pro Daniho Sorda bude Rally Portugalsko další "domácí" soutěží. „Vedle Mexika a Španělska je tohle další rally pro mě. Víc než kde jinde nám diváci fandí, když bojujeme v barvách Iberského poloostrova. Ale to nijak nemohlo ovlivnit naší přípravu na tuto soutěž. Je mi jasné, že Citroën počítá s co největším počtem bodů pro hodnocení Poháru konstruktérů. Jako obvykle odstartuji s tím, že chci dojet na pódium. Zatím jsem tu dojel dvakrát třetí při mých dvou startech. Byl bych rád, kdyby to samé vyšlo i letos."

Na Rally Portugalsko ponesou vozy C4 WRC týmu Citroën Total WRT barvy dopravně bezpečnostní kampaně - Udělej silnice bezpečnější - se kterou přišla FIA za podpory Citroën Racing a jeho pilotů.
Rally je součástí našeho DNA
Tři otázky pro Fréderica Banzeta, generálního manažera Citroën

Jak hodnotíte vystoupení Citroënu a jeho posádek po pěti rally sezony?
„Díky jejich třem vítězstvím, Sébastien Loeb a Daniel Elena vedou mistrovství světa a Citroën je první v Poháru konstruktérů, a to je samozřejmě všechno velice pozitivní. I když jsme na Novém Zélandu nevyhráli, byla to velice vzrušující soutěž. Tato sezona je velice vyrovnaná a pro nás to znamená, že nesmíme nikde polevit. Na čele Poháru konstruktérů máme pouze pětibodový náskok, což naznačuje, jak těsný je náš souboj s největšími rivaly. Rád bych řekl bravo Dani Sordovi, Sébastienu Ogierovi za zlepšení a Kimi Raikkönenovi za jeho odvahu. Naše čtyři posádky jsou vskutku výkladní skříní našich barev."

Pouta Citroënu k WRC jsou pevná, že? Proč?
„Naše historie je spojená se silničním sportem. Rally je součástí našeho DNA a WRC představuje vrcholek tohoto sportu. Tím, že se odehrává po celém světě a je proto také součástí našeho image. Pro Citroën, jako výrobce, pro kterého jsou typické inovace a neustálé hledání nových technologií, je rally sport ideální možností prezentace. Každé naše vítězství kdekoli na světě demonstruje naše hodnoty kreativní technologie."

Budete u toho osobně i v Portugalsku? Co pro Citroën znamená právě tato rally?
„Zaprvé je to velice důležitý komerční trh, na kterém je Citroën mezi lídry co se týče prodeje osobních vozů a v prodejích užitkových vozů je dokonce jedničkou na tamějším trhu. Naše prodeje osobních vozů tu šly od začátku roku do konce dubna nahoru o více než 19 procent. Portugalská rallye je jednou z mála historických v programu mistrovství světa. Organizátoři ale netěží jen z minulosti a dělají ohromný kus práce při propagaci. Všechno dělají pro diváky, počínaje zahajovací superspeciálkou na stadionu v Algarve. Citroën a naši partneři berou tenhle podnik jako příležitost upevnit vztahy s nejširší veřejností. O víkendu nás bude určitě hodně podporovat spousta lidí."



Rally Portugalsko ve faktech
(kolo 6/13)
Povrch: šotolina
Kde: Vilamoura

Program - Shakedown: čtvrtek 27. května 8 – 12 hod. ve Vale de Judeu na trati 5,03 km dlouhé, situované 12,76 km od servisního parku.
Start: čtvrtek 27. května na Estadio Algarve v 19.35 hod.
Trať: celkem 1223,07 km, z toho 355,32 km měřených v 18 RZ.
1. etapa – čtvrtek 27. května a pátek 28. května: celkem 463,53 km, z toho 130,61 km měřených v 7 RZ. Start: čtvrtek 27. května ve 20.25 – RZ 1: SSS Estadio Algarve 1’ (2,03 km) – Cíl ve 20.40 – Start: pátek 28. května 8.10 – Servis A (8.10 / 15 min) – RZ 2: ‘Santa Clara 1’ (22,72 km) – RZ 3: ‘Ourique 1’ (20,21 km) – RZ 4 : ‘Silves 1’ (21,36 km) – Servis B (12.35 / 30 min) – RZ 5 : ‘Santa Clara 2’ (22,72 km) – RZ 6 : ‘Ourique 2’ (20,21 km) – RZ 7 : ‘Silves 2’ (21,36 km) – Servis C (17.00 / 45 min) – Cíl kolem 21.00.

2. etapa - sobota 29. května: 435,24 km, z toho 135,10 km měřených v 6 RZ. Start: 8.10 – Servis D (8.10 / 15 min) – RZ 8 : ‘Almodovar 1’ (26,20 km) – RZ 9: ‘Vascao 1’ (25,23 km) – RZ 10 : ‘S. Bras de Alportel 1’ (16,12 km) – Servis E (12.35 / 30 min) – RZ 11 : ‘Almodovar 2’ (14,07 km) – RZ 12 : ‘Vascao 2’ (25,23 km) – RZ 13 : ‘S. Bras de Alportel 2’ (16,12 km) – Asistence F (17.00 / 45 min) – Cíl kolem 21.00.

3. etapa – neděle 30. května: 324,30 km, z toho 89,61 km měřených v 5 RZ. Start: 6.20 – Servis G (6.20 / 15 min) – RZ 14: ‘Felizes 1’ (21,28 km) – RZ 15: ‘Loulé 1’ (22,51 km) – Servis H (9.35 / 30 min) – RZ 16: ‘Felizes 2’ (21,28 km) – RZ 17 : ‘Loulé 2’ (22,51 km) – Servis I (12.53 / 10 min) – RZ 18 : ‘Stadio Algarve 2’ (2,03 km) – Cíl v 14.05.

Pódium: neděle 30. května v 14.45.

Posádky Citroën před Rally Portugalsko:

Sébastien Loeb a Daniel Elena:
WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli)
WRC startů: 129
WRC vítězství: 57
WRC titulů: 6 (2004 až 2009)



Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Vydařená Baja Saxonia 2010 objektivem Pavla Pustějovského podruhé

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose