www.car.cz
 

Bulharsko vozům C4 vyloženě svědčilo ! Čtyři první místa.
     13.7.2010 13:36 - tisková zpráva


Rally Bulharsko (7. – 11. 7. 2010)
Citroën Total WRT - první double sezony 2010

Sébastien Loeb a Daniel Elena položili základy jejich vítězství v premiérovém ročníku Rally Bulharsko už během prvních dvou dnů soutěže. Na konci rally tak vévodí zápis 58. vítězství v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Martí dokázali uhájit druhé místo, i když museli čelit obrovskému tlaku Pettera Solberga, a přispěli tak k prvnímu double Citroën Total Wörld Rally Teamu v sezoně 2010. Díky Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi Citroën obsadil první čtyři místa konečného pořadí, což značí ojedinělý zápis v historie značky v mistrovství světa FIA WRC.



Bulharsko C4 svědčilo
Po dlouhých dvou předešlých dnech programu byla finálová etapa Rally Bulharsko mnohem kratší. Slunce pražilo na bulharské pohoří Rila a pro soutěžní týmy to byla jasná volba, co se pneumatik týče - tvrdé Pirelli P-Zeros pro všechny!

Sébastien Loeb měl 40 sekundový náskok před Dani Sordem, a tak si mohl po opuštění servisního parku dovolit náskok držet a uhájit tak svou pozici až do cíle. Šestinásobný mistr světa ztratil pár sekund ze svého náskoku už na první ze dvou zahajovacích rychlostních zkoušek. "Vypadá to jako ideální situace, ale mně opravdu nevyhovuje, když musím takto hájit svou pozici. Člověk může mít vždycky defekt na pneumatice nebo udělat chybu. Pokusím se udržet koncentraci a těšit se na stupně vítězů. Moje C4 je naprosto perfektní a skvěle se hodí na zdejší podmínky," říkal Loeb na startu nedělního programu.

Souboj Sordo – P.Solberg
Na druhou stranu Sordo viděl nadcházející den rally mnohem více obtížný. Vždyť Španěl měl na třetího v pořadí Pettera Solberga jen 4,7 sekundy a neměl na vybranou, pokud chtěl udržet skvělé druhé místo. Na RZ 14 v Muhovo stáhl Nor na Sorda sice 0,9 sekundy, ale Španěl mu to vrátil na následujícím testu Slavovista (RZ 15). Na svého rivala získal 2,7 s a do servisního parku se vracel s náskokem 6,5 sekundy. „Hodlám jet dál naplno, protože vím, že Petter mi nic nedaruje. V prvních průjezdech jel velice dobře, ale ani já jsem snad nebyl příliš pomalý!"

Duel Sordo - Solberg pokračoval v dalších dvou rychlostních zkouškách. Dani dokázal odrazit všechny pokusy o útok svého největšího rivala a udržel si druhou pozici v cíli. "Splnil jsem svůj cíl na této rally. Seb si sice vybral přestávku na prvních zkouškách, ale dokázal ještě jednou zopakovat nejrychlejší čas víkendu. Moje role byla získat co nejvíc bodů pro Citroën v Poháru konstruktérů a také jsem chtěl vyhrát můj duel s Petterem. Moje druhé stupně vítězů posílily moje sebevědomí pro zbytek sezony."

Loeb: Bulharsko se mi líbí
Loeb si dojel pro 58. titul ve WRC a jeho náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa se ještě zvýšil na 49 bodů. "Všechno to plynulo jako sen. Začali jsme dobře hned první den a naši pozici jsme si upevnili v následujícím. Neděle byla poněkud uvolněnější. První Rally Bulharsko se mi líbila! Má dobré rychlostní zkoušky, které prověří kvality jezdců i vozů. Bravo, Dani, který odjel veliký závod."


Citroën – první čtyři!
Díky třetím a čtvrtým místům Pettera Solberga a Sébastiena Ogiera Citroën zaznamenal hned čtyři vozy na prvních čtyřech místech, což se mu povedlo poprvé v historii mistrovství světa FIA. "Tento výsledek je nejlepším důkazem kvalit našich vozů Citroën C4 WRC, ať už jsou tovární nebo svěřené privátním pilotům. Sebovo a Daniho double pomohlo Citroënu zvýšit vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu. Tím jsme splnili hlavní cíl," řekl Olivier Quesnel, manažer Citroën Racing Teamu.


Nejrychlejší časy:
1. etapa : RZ 1 - 4: Sébastien Loeb (Citroën C4).
2. etapa - RZ 5: Loeb – RZ 6: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 7: zrušena – RZ 8 - 10: Petter Solberg (Citroën C4).
3. etapa : RZ 11: P. Solberg – RZ 12: Sordo – RZ 13: P. Solberg – Sébastien Ogier (Citroën C4).

Nejlepší časy celkem:
Loeb a P. Solberg, 5 – Sordo, 2 – Ogier, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 až 14: Loeb.

Konečné pořadí Rally Bulharsko:
1. Loeb / Elena Citroën C4 3:02:39,2 hod.
2. Sordo / Marti Citroën C4 +29,5 s
3. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +36,3
4. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +1:55,0 min.
5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +3:17,8
6. Latvala / Anttila Ford Focus +4:28,5
7. Andersson / Andersson Ford Focus +5:25,2
8. Turan / Sziros Peugeot 307 +7:04,0
9. Wilson / Martin Ford Focus +9:28,6
10. H. Solberg / Minor Ford Fiesta +13:06,0

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1. Loeb 151
2. Ogier 100
3. Hirvonen 84
4. Latvala 80
5. P.Solberg 80
6. Sordo 67
7. Wilson 40
8. Villagra 269
9. H. Solberg 25
10. Räikkönen 15

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:
1. Citroen Total WRT 232
2. BP Ford Abu Dhabi WRT 185
3. Citroen Junior Team 125
4. Stobart M- Sport Ford 98
5. Munchi´s 40





Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

PR

Final positions
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 02min 39.2sec
2. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 3hr 03min 08.7sec
3. P Solberg/C Patterson NOR Citroen C4 3hr 03min 15.5sec
4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3hr 04min 34.2sec
5. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 05min 57.0sec
6. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 07min 07.7sec
7. P-G Andersson/J Andersson SWE Ford Focus RS 3hr 08min 04.4sec
8. F Turan/G Lsiros HUN Peugeot 307 3hr 09min 43.2sec
9. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3hr 12min 07.8sec
10 H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta S2000 3hr 15min 45.2sec

Drivers Manufacturers
1. S Loeb 151pts 1. Citroen Total 232pts
2. S Ogier 100pts 2. BP Ford Abu Dhabi 185pts
3. M Hirvonen 86pts 3. Citroen Junior 125pts
4. J-M Latvala 80pts 4. Stobart M-Sport Ford 98pts
5. P Solberg 78pts 5. Munchi's Ford 40pts
6. D Sordo 67pts

Stage Times

Stage 11: 1. P Solberg 15min 29.7sec; 2. Sordo + 0.9; 3. Ogier + 1.0; 4. Loeb + 4.9; 5. Hirvonen + 10.7; 6. Andersson + 15.6; 9. Latvala + 24.9.
Overall: 1. Loeb 2hr 28min 23.9sec; 2. Sordo + 36.5; 3. P Solberg + 40.3; 4. Ogier + 2:01.8; 5. Hirvonen + 2:56.2; 6. Latvala + 3:53.1.

Stage 12: 1. Sordo 9min 23.2sec; 2. P Solberg + 2.7; 3. Loeb + 3.1; 4. Ogier + 3.8; 5. Raikkonen + 12.6; 6. Hirvonen + 13.0; 8. Latvala + 19.4.
Overall: 1. Loeb 2hr 37min 50.2sec; 2. Sordo + 33.4; 3. P Solberg + 39.9; 4. Ogier + 2:02.5; 5. Hirvonen + 3:06.1; 6. Latvala + 4:09.4.

Stage 13: 1. P Solberg 15min 22.7sec; 2. Sordo + 1.0; 3. Ogier + 1.4; 4. Loeb + 5.0; 5. Raikkonen + 6.5; 6. Hirvonen + 9.9; 7. Latvala + 18.0.
Overall: 1. Loeb 2hr 53min 17.9sec; 2. Sordo + 29.4; 3. P Solberg + 34.9; 4. Ogier + 1:58.9; 5. Hirvonen + 3:11.0; 6. Latvala + 4:22.4.

Stage 14: 1. Ogier 9min 17.4sec; 2. Loeb + 3.9; 3. Sordo + 4.0; 4. P Solberg + 5.3; 5. Latvala + 10.0; 6. Hirvonen + 10.7.
Overall: 1. Loeb 3hr 02min 39.2sec; 2. Sordo + 29.5; 3. P Solberg + 36.3; 4. Ogier + 1:55.0; 5. Hirvonen + 3:17.8; 6. Latvala + 4:28.5.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Mexiko 2010 objektivem Vládi Maschla

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose