www.car.cz
 

Sardínie se Citroenu povedla. Budou Loeb a Citroen slavit už na Korsice?
     tisková zpráva


Rallye Sardinie 1.-3.10.2004: důležité body do finiše
 
Budou Loeb a Citroen slavit už na Korsice?
 
Paříž, 3.10.2004 - Druhé místo pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu, třetí příčka pro dvojici Carlos Sainz – Marc Marti, aneb bohaté bodové žně, které díky dvěma vozům Xsara prožil Citroen na Sardinii. Po  zcela nové Italské rallye, která na Sardinii nahradila tradiční součást světového šampionátu Rallye San Remo, stojí francouzská značka jen krůček od historického úspěchu. Na nejbližší zastávce seriálu WRC by totiž už mohla slavit jak titul mezi jednotlivci, tak i obhajobu titulu v Poháru konstruktérů.
 

Loeb – 5, Citroen 7 bodů

Jak velký je „onen“ krůček? Přeloženo do řeči čísel – tři kola před cílem mistrovství světa v automobilových soutěžích potřebuje Sébastien Loeb 5 bodů k celkovému prvenství, vozy Xsara pak bodů 7 k obhajobě svého premiérového titulu z roku 2003 mezi značkami v Poháru konstruktérů.
Stájový šéf Citroenu Sport Guy Fréquelin v cíli v Olbii sršel spokojeností. „Oba naše vozy se dokázaly vypořádat s obtížným terénem bez větších problémů. Velkou zásluhu na tom má celý tým, ale především technici a mechanici, kteří vozy dokonale připravili na těžké podmínky. Náš „letový plán na Sardinii“ vyšel a byl beze zbytku dodržen. Byl to náš závod. Často musím srovnávat jednotlivé soutěže, ale mohu jen konstatovat – seriál má 16 kol, a tedy v úhrnu i stejný počet různých specifických tratí. Nelze vyhrát všechny. Nejlepší piloti a nejlepší vůz se poznají podle toho, kdo z nich na čele vydrží až do finiše.“
 

Maturita přímo mazácká

Sébastien Loeb skončil na Sardinii popáté v této sezoně na druhé příčce, připsal si však už desáté stupně vítězů letos. Mladý jezdec tak prokázal, že je už skutečný rallyový  « mazák » a zkoušku z dospělosti složil na výbornou. „Od první etapy jsem tvrdil, že tady na Solberga mít nebudeme. Když přišly potíže Marcuse Gronholma, říkal jsem si, že je prostor udělat druhé místo. Mohl jsem být mistrem světa už na Sardinii, ale jen pokud by Petter odpadl. Příští týden na Korsice mohu titul získat vlastním přičiněním a chci to zkusit. Dám do toho všechno a budu útočit. Potřebuji dojet nejhůře čtvrtý, abych titul získal. Navíc nás nyní čekají dvě soutěže, které, myslím, umíme jezdit velmi dobře...“
 

Matador se blíží stovce

Veterán pelotonu Carlos Sainz stanul na třetím místě a do historických tabulek je tento úspěch madridského „matadora“ zapsán jako 94. podium. „Byla to soutěž technicky nesmírně náročná. Jelo se na nových, neznámých tratích a v neznámém terénu ,a i tak se jelo velice rychle. Je to pro nás výborný výsledek, když jsou dva vozy na stupních vítězů. Třetí místo ze Sardinie mi umožnilo bojovat o stejnou příčku v celkové klasifikaci a pokusit se ji uhájit.“
 
Příští dějství mistrovství světa WRC je na programu ve dnech 14. – 17. října na Korsice, kde se jede mistrovství Francie.
 

 
RALLYE V ČÍSLECH
 
Nejlepší časy:
  1. etapa – RZ 1 a 2: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 3 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 4 a 5: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 6: P. Solberg.
2. etapa  – RZ 7, 8, 9, 10: P. Solberg – RZ 11: M. Grönholm – RZ 12 a 13: P. Solberg.
  1. etapa – RZ 14: P. Solberg – RZ 15: S. Loeb – RZ 16 a 17: P. Solberg – RZ 18: M. Grönholm – RZ 19: P. Solberg.
 
Nejlepší časy celkem:
P. Solberg 13, M. Grönholm 4,  S. Loeb 2.
 
Vedení v soutěži:
RZ 1 až RZ 19: P. Solberg.
 
 Konečné pořadí jednotlivců Supermag Rally Italia Sardinia:
 
  1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)             4 h 43 min 47,9 s
  2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)                           + 2 min 07,9 s
  3. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)             + 3 min 20,9 s
  4. A. Navarra/S. Fedeli (Subaru Impreza)                       + 10 min 16,1 s
  5. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus)                                  + 10 min 48 s
  6. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer)                    + 25 min 11,6 s
  7. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)                  + 26 min 39,2 s
  8. A. Warmbold/G.Price (Ford Focus)                           + 28 min 03,2 s
  9. P. G. Andersson/J. Andersson (Suzuki Ignis)   + 29 min 03,6 s
  10. P. Andreucci/A. Andreucci (Fiat Punto)                      + 31 min 01,9 s
 
 
Pohár konstruktérů :
1. Citroën 164 bodů, 2. Ford 117, 3. Subaru 101, 4. Peugeot 80.
 
Mistrovství světa jezdců celkově:
1. S. Loeb 100 bodů, 2. P. Solberg 74, 3. C. Sainz 61, 4. M. Märtin 59, 5. M. Grönholm 49, 6. F. Duval 47, 7. M. Hirvonen 23, 8. H. Rovanperä 20, 9. J. Tuohino 16, 10. F. Loix 7, 11. D. Carlsson 6, 12. G. Panizzi 6, 13. A. Navarra 5, 14. C. Robert 4, 15. M. Stohl 4 …atd.
 
 
** Oficiální pořadí až do schválení FIA.
                              
 
Volné fotografie jsou k dispozici na :
 
 
 
Olbia, 3.října 2004

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose