www.car.cz
 

Freddy Loix doporučuje pro úspěch: stát se chameleónem...
     tisková zpráva


Freddy Loix - rozhovor
 
Španělskou soutěž znáte velmi dobře. Jak byste ji popsal?
“Katalánskou rallye jsem absolvoval již sedmkrát. Chyběl jsem jen v roce 2003, protože můj tehdejší zaměstnavatel odstoupil ze šampionátu ještě před koncem sezóny. Na rozdíl od Německa je místní asfaltová soutěž již tradiční součástí mistrovství světa. Tratě vedou horskými úseky, ale leží v nízké nadmořské výšce. Když je porovnám s Korsikou, tak musím říci, že katalánské tratě jsou rychlejší, ale přilnavost vozu je horší. Všeobecným důvodem menší přilnavosti je stáří španělského asfaltu. V tomto ročním období nemůžeme vyloučit ani déšť, který by představoval další komplikace.“
 
V minulosti se vám ve Španělsku celkem dařilo …
“Určitě, je to jedna z mých oblíbených asfaltových soutěží. V Katalánsku se mi opravdu dařilo. Rychlostní zkoušky zřejmě mému jezdeckému stylu sedí. Jsem rád, že stejně jako na Korsice budeme moci počítat se službami průzkumných posádek, které nás budou informovat o posledním stavu tratí. Bez nich bychom museli jet opatrněji a soutěž bychom si tolik neužili. Špióni jsou velice důležití i vzhledem k naší bezpečnosti.“
 
Co myslíte, jakého výsledku můžete ve Španělsku dosáhnout?
Ze strany vedení Peugeot Sport nebudu pod žádným velkým tlakem, management mě nechá jet tempem, které mi bude vyhovovat. Myslím, že pokud bude naše auto spolehlivé, můžeme skončit i na stupních vítězů. V Německu jsme se přesvědčili o tom, že jsme rychlí a také 307 WRC se od té doby zlepšila. Naše nedávné testy na Korsice byly velice povzbuzující. Zvláště pokud bude sucho, bude naše auto velice rychlé …“
 
 
V čem je 307 WRC tak dobrá, že to říkáte?
Máme velice výkonný motor a myslím si, že na rychlých katalánských tratích se 307 WRC ukáže v plné kráse. Tým totiž zapracoval i na zavěšení a výkon motoru se v současné době přenáší na vozovku mnohem lépe. Auto je také velice stabilní ve vysokých rychlostech. Důležité je, že máme k dispozici pětistupňovou převodovku. V Německu jsme ukázali, že umíme být konkurenceschopní i v dešti. Pro mě osobně by bylo lepší stálé počasí, buď celou soutěž sucho nebo mokro.“
 
Jaké vlastnosti musí pilot mít, aby v Katalánsku uspěl?
Pokud je proměnlivé počasí, není jednoduché nalézt správné tempo, zejména když startujete do rychlostní zkoušky a máte obuté nevhodné pneumatiky. Důležitá je i psychologická příprava. Musíte se umět přizpůsobit proměnlivému počasí a za každou cenu držet auto na cestě. Musí se z vás stát něco jako chameleón.“
 
 
 
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
Lucie Kučerová, Peugeot Česká republika,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose