www.car.cz
 

Kresta je s nastavením Focusu WRC do Švédska spokojen. Taje
     10.2.2005 16:48 - tisková zpráva


Roman Kresta již dokončil shakedown. Nejlepšího času dosáhl při šestém průjezdu 1:58.2 min. Trať shakedownu si trnavský rodák projel celkem šestkrát.

„K podmínkám na trati musím říci to, že od včerejší půlnoci napadlo asi 15 cm sněhu, ale jelikož jsou teploty nad nulou, tak všechno taje. Myslím, že zítra to bude pro všechny velmi náročné,“ řekl na úvod Kresta.

„S nastavením Focusu WRC jsem maximálně spokojen a nic jsem neměnil. Až do třetího průjezdu shakedownem jsem si vše odzkoušel a pak už jel naplno. Auto i pneumatiky fungují skvěle,“ dodával český mladík.

My jsme se Romana nezapomněli zeptat ani na české fanoušky a jestli už nějaké viděl. „Zrovna teď ke mně do servisu přišli fanoušci z Trnavy. Jinak jsem jich viděl z České republiky asi třicet, ale to se určitě zítra změní. Doufám, že jich opět mnoho uvidím podél trati,“ řekl spokojeně jezdec Fordu.

Do samotné soutěže bude Roman Kresta startovat jako šestý. On sám v tom vidí určitou nevýhodu. „Myslím, že obrovskou výhodu budou mít ti jezdci, kteří budou startovat až za námi, protože čím více vozů po trati projede, tím více bude vyjetá stopa. Chci ale ještě jednou říci, že to bude pro všechny velmi náročné, protože podmínky nejsou ideální.“

 

A ještě starší info:

9. února 2005

Kresta už má odtrénováno

Pilot továrního týmu BP-Ford WRT Roman Kresta má již všechny rychlostní zkoušky natrénovány. Spolu s Janem Tománkem dokončili těsně před čtvrtou hodinou poslední z nich a mohli se vrátit zpět do servisní zóny.

Včera jsme zastihli Krestu na večeři, dnes to bylo pro změnu těsně před začátkem tiskové konference. „Za chvíli mi začíná tiskovka,“ přivítal nás Malina v telefonu. „Jinak už mám ale všechny testy natrénovány.“

„Také dnes byla na většině zkoušek pouze šotolina, ale zaslechl jsem, že by mělo ještě před startem páteční etapy sněžit a ne pršet, jak bylo předpokládáno včera. Možná se tedy přeci jen nějakého sněhu dočkáme,“ řekl vesele český jezdec.

Na otázku, zda potkal někoho ze známých lidí Malina odpověděl, že před chvílí se zdravil s bývalým spolujezdcem Colina McRae Nicky Gristem. „Zrovna jsem viděl Nicka a musím říci, že je to pohodový člověk. Jinak také dnes probíhalo při tréninku vše bez jakýchkoliv problémů a opět jsme jezdili společně s Tonim.“

Zítra čeká na Romana Krestu shakedown, při kterém už si údajně jen vyzkouší nastavení Focusu WRC. „Vůz mám již připravený a nastavený. Měli jsme test vloni ve Švédsku i s Tonim a našel jsem nastavení, které mi vyhovovalo. Už se také těším na startovní ceremoniál. Bude to určitě velkolepé,“ dodal na závěr Kresta.

 

8. února 2005

Roman Kresta po prvním dni tréninku

Český pilot Roman Kresta je již ve Švédsku a pilně se s celým továrním týmem BP-Ford WRT připravuje na druhý podnik seriálu mistrovství světa Švédskou rally. V době našeho telefonátu byl Malina na večeři s Tonim Gardemeisterem.

Dnes měl na programu český jezdec s tréninkovým vozem celkem šest rychlostních zkoušek, tedy přesněji řečeno, pět plus super-speciálku. „Trénink nám začal v osm hodin ráno a skončil ve čtyři odpoledne. Celou dobu jsme jezdili spolu s Tonim Gardemeisterem za sebou,“ řekl český jezdec.

Již delší dobu se spekuluje o tom, jaké že budou podmínky na trati při Švédské rally. „Ze sedmdesáti procent je to spíše šotolinová rally a jen asi třicet procent rychlostních zkoušek je pokryto sněhem a ledem. Jen super-speciálka je celá pod ledem, protože ji organizátoři kropí vodou,“ konstatoval Kresta.

„Určitě se pojede velmi rychle, mnohem rychleji, než jsme ve Švédsku zvyklí. Každou chybu ale jezdec krutě zaplatí, protože podél cesty nejsou sněhové bariéry, o které by se dalo odrazit zpět. Na to si budou muset dávat všichni velký pozor. Je to ale stejné pro každou posádku,“ dodával jezdec týmu Ford.

Podle Maliny je dokonce trať místy až nebezpečná, protože se pojede příliš rychle. Navíc dle posledních předpovědí má ve Švédsku pršet, což dělá vrásky především inženýrům přes pneumatiky v jednotlivých týmech. Každý tým si totiž vybral na sněhovou rally pouze pneumatiky s hřeby a o to to bude složitější.

„Nejhorší bude, když pojedete s hřeby po šotolině a tam se jich řada vytrhne, protože jakmile dojedete na sníh a led, tak vůz nezabere, jak bude potřeba. Také proto jsme si s Honzou všechna záludná místa pečlivě zaznačili do rozpisu. Ten bude hrát při takových podmínkách velmi důležitou roli. V týmu je ale dobrá nálada a příprava zatím pokračuje podle plánu,“ dodal na závěr Kresta.

Zpracoval: RV FFK

http://www.fansforkresta.cz/


 
 
Fotogalerie:   Švédská rallye 2004

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose