www.car.cz
 

Nový Zéland: Gardemeister se po strhující bitvě posunul na páté místo
     9.4.2005 18:09 - tisková zpráva


Rally Nový Zéland (7. – 10. 4. 2005)

 

Tisková zpráva – 2. etapa

 

Toni Gardemeister a Jakke Honkanen zakončili druhou etapu Rally Nový Zéland na pátém místě. Posádka týmu BP-Ford svedla o své umístění vzrušující souboj s dalšími dvěma soupeři. Jejich Focusu RS WRC opět velmi pomohly nově vyvinuté pneumatiky Michelin, které byly perfektní volbou pro odpolední horké počasí.

V poledním servisu dělilo Gardemeistera, Märtina a Atkinsona pouhých šest desetin sekundy a jejich souboj přinášel na šotolinových tratích Northlandu vzrušující podívanou. Během odpoledne si svou pátou pozici finská dvojice upevnila.

Přes noční déšť byly tratě po většinu dne opět suché. Další, odpolední přeháňka zkropila uměle vytvořenou trať super speciální rychlostní zkoušky, která byla svědkem paralelních soubojů před davy nadšených diváků. Posádky dnes absolvovaly 139,49 kilometrů měřených úseků, včetně dvou průjezdů nejdelší rychlostní zkoušky soutěže s délkou přes 31 kilometrů.

"Dnešní ráno bylo mnohem lepší, než včerejší," říká 30ti letý Gardemeister. "Všechny rychlostní zkoušky byly pro mě nové. První dvě jsem již kdysi absolvoval, ale v opačném směru. První erzeta byla dost mokrá a místy bylo i bláto. Ostatní byly suché se spoustou sypké šotoliny. Jeli jsme stále naplno a trochu času jsem ztratil pouze při jednom širokém průjezdu zatáčkou hned na první erzetě. Kousek dál jsme se ale na trať bez problémů vrátili. Bylo hodně vlhko a uvnitř vozu jsem měl pocit jako v sauně."

"Ráno jsme si nechali nastavit měkčí stabilizátory, ale odpoledne jsme se vrátili opět k tvrdšímu nastavení," dodává Gardemeister, který si bitvu doslova užívá. "Byla to dobrá motivace a určitě jsem o trochu více šlapal na plyn. Focusu RS tento typ tratí sedí a perfektní byly i pneumatiky. Zítra pojedeme stejně a věřím, že udržíme Markko Märtina za zády."

Také ředitel BP-Ford teamu Malcolm Wilson byl jezdcovým výkonem potěšen. "Toni jel velmi dobře a určitě mu hodně pomáhaly nové pneumatiky Michelin. Focus jede bezchybně a za celé dva dny jsme na něm nemuseli nic měnit. Stále ale zbývá do cíle hodně kilometrů a tratě na jihu mohou být zrádné," říká.

Po včerejších problémech s posilovačem řízení se posunuli Antony Warmbold a Michael Orr s privátně nasazeným Focusem RS WRC na průběžné třinácté místo. Jediným jejich dnešním problémem byla porucha intercomu na RZ12.

 

Pořadí po 2. etapě:

1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 2hr 33min 36.4sec

2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Peugeot 307 2hr 34min 28.3sec

3. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 2hr 34min 35.1sec

4. F Duval/S Prévot B Citroen Xsara 2hr 34min 56.4sec

5. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 2hr 35min 58.4sec

6. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 2hr 36min 08.3sec

7. C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 2hr 36min 35.2sec

8. G Galli/G D'Amore I Mitsubishi Lancer 2hr 38min 08.8sec

9. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 2hr 38min 23.0sec

10 M Stohl/I Minor A Citroen Xsara 2hr 38min 24.7sec

 

  

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 

 


 
 
Fotogalerie:   SHERON Valašská rally 2005 od Dana Rozkola

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose