www.car.cz
 

Nový Zéland : Šesté místo Gardemeistera přiblížilo Ford k jubileu
     10.4.2005 19:45 - tisková zpráva


Rally Nový Zéland (7. – 10. 4. 2005)

 

Tisková zpráva – 3. etapa

 

Posádka týmu BP-Ford Toni Gardemeister a Jakke Honkanen dojela do cíle Rally Nový Zéland na šestém místě. Rozšířila tak bezprecedentní bilanci „modrého oválu“ se 48 po sobě jdoucími podniky s umístěním na bodovaných pozicích. Finové jsou navíc jednou ze dvou posádek, která bodovala zatím v každé soutěži letošního šampionátu a patří jim průběžná čtvrtá pozice v hodnocení jezdců.

 

Gardemeister s Honkkanenem přišli o pátou pozici až v závěrečné rychlostní zkoušce. Po celé tři dny o ní sváděli strhující boj s Markko Märtinem, který se na posledním úseku propracoval před ně.

 

V nádherném podzimním počasí absolvovali jezdci 356 měřených kilometrů, vedoucích po hladkých a rychlých šotolinových tratích. Závěrečná etapa je zavedla na jih od Aucklandu, kde se v okolí města Raglan vinuly cesty podél Tasmánského moře, mezi zelenými farmami.

 

Třicetiletý Gardemeister odstartoval se svým Focusem RS WRC v barvách Castrol do závěrečného dne z páté pozice a během první rychlostní zkoušky svůj náskok před Markko Märtinem ještě zvýšil. Stoupající teplota vzduchu ho přiměla před závěrečnými dvěma testy k volbě nejtvrdší směsi pneumatik Michelin. Protože je však počet pneumatik pro každý tým omezený, neměl již k dispozici jejich novou konstrukci, která mu pomáhala po předchozí dvě etapy k dobrému výkonu. Musel obout starší verzi a přestože na obou úsecích dojel šestý, nepodařilo se mu udržet Estonce za zády. V těsném osobním souboji prohrál o 7,2 sekundy.

 

"Ráno začalo dobře," říká Gardemeister. "Na první erzetě jsem byl rychlejší než Märtin, ale pak mě znervóznil stav pneumatik a trochu jsem zvolnil. Posledních deset kilometrů vedlo po úzkých a točitých cestách a já jsem se snažil udržet Focuse v čisté stopě, kterou tu zanechaly předchozí vozy. Stále to hodně klouzalo a snažil jsem se jet co nejplynuleji."

 

"Na poslední dvojici rychlostních zkoušek jsem zvolil tvrdší pneumatiky, ale protože už nebyly k dispozici nové, musel jsem se spokojit se starším provedením. Přilnavost nebyla zrovna nejlepší a Markko se přede mne dostal. Dojet na bodované pozici je vždycky dobrým výsledkem, ale jsem zklamaný z toho, že jsem neskočil pátý. Byl bych mnohem spokojenější, kdybych dojel před ním," dodává.

 

Po Rally Nový Zéland se ředitel BP-Ford teamu Malcolm Wilson netají smíšenými pocity. "Po ztrátě prvního vozu ještě před startem soutěže je umístění na bodech dobrým výsledkem a rozšířilo naši rekordní bilanci na 48 soutěží. Na druhou stranu je pro mě zklamáním, že Toni neuhájil svou pátou pozici. Je to již druhý podnik, ve kterém jsme přišli o jedno místo v závěrečné rychlostní zkoušce. Doplatili jsme na to, že jsme vyčerpali příděl pneumatik s novou konstrukcí během prvních dvou dní. Není to ničí chyba, taková jsou prostě pravidla," říká.

 

Antony Warmbold a Michael Orr dojeli novozélandskou soutěž se soukromě nasazeným Focusem RS WRC na 11. místě. Během prvního dne je problém s posilovačem řízení odsunul až na 44. místo a při nevýhodné startovní pozici během dalších dvou dní se již výše posunout nemohli.

 

K dalším podnikům se šampionát WRC vrací na území Evropy. První ze série šotolinových soutěží bude Rally Italia - Sardinia ve dnech 28. dubna - 1. května.

 

Konečné pořadí Rally NZ

1.  S Loeb/D Elena    Citroen Xsara    3hr 34min 51.6sec

2.  M Grönholm/T Rautiainen   Peugeot 307   3hr 35min 41.4sec

3.  P Solberg/P Mills   Subaru Impreza  3hr 36min 00.3sec

4.  F Duval/S Prévot    Citroen Xsara    3hr 36min 57.9sec

5.  M Märtin/M Park    Peugeot 307  3hr 38min 00.7sec

6.  T Gardemeister/J Honkanen  Ford Focus RS   3hr 38min 07.9sec

7.  C Atkinson/G MacNeall   Subaru Impreza  3hr 39min 28.8sec

8.  G Galli/G D'Amore   Mitsubishi Lancer    3hr 41min 42.1sec

9.  M Stohl/I Minor    Citroen Xsara  3hr 43min 07.1sec

10 A Schwarz/K Wicha    Skoda Fabia     3hr 45min 09.6sec

 

FIA World Rally Championship (po 4 ze 16 podniků)

Jezdci                                                 

1.  P Solberg  26pts                  

2.  S Loeb  25pts                  

3.  M Märtin  23pts                  

4= T Gardemeister  20pts                  

4= M Grönholm   20pts                  

6.  H Rovanperä  11pts                  

 

Značky

1.  Peugeot    43pts

2.  Citroen    31pts

3.  Subaru  28pts

4.  Ford   26pts

5.  Mitsubishi  24pts

6.  Skoda  4pts

 

 

 Martin Linhart, 

 

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose