www.car.cz
 

Sardinie - pátek: Gardemeisterovi vynesla stíhací jízda páté místo
     30.4.2005 07:28 - tisková zpráva


Rally Italia - Sardinia (28.4. – 1. 5. 2005)

 

Dva Fordy Focus RS WRC figurují po prvním, dramatickém dni Italské rally v první pětce průběžného pořadí. Toni Gardemeister a Jakke Honkanen se po ranním zdržení a následné neuvěřitelné stíhací jízdě probojovali na pátou příčku. Největším překvapením je ale výkon soukromě nasazeného Focusu WRC s Mikko Hirvonenem za volantem a Jarmo Lehtinenem na místě spolujezdce. Posádka bezezbytku využila výhody pozdějších startů do rychlostních zkoušek a po první etapě je třetí.

 

Roman Kresta s Janem Možným jsou s druhým továrním Focusem RS v barvách BP na jedenáctém místě. Další tři privátní Focusy RS figurují mezi šestnácti nejlepšími.

 

První etapu Italské rallye provázelo slunečné počasí a odpolední teploty se vyšplhaly až k hranici 25°C. Šotolinové tratě tak byly velmi suché a prašné. Jejich povrch byl mnohem drsnější a kamenitější, než v minulém roce. Jarní termín konání soutěže znamená, že na cestách jsou stále velmi patrné škody, které napáchaly zimní deště. Na jezdce dnes čekala dvě identická kola tří rychlostních zkoušek na jih od města Olbia.

 

Pro Toniho Gardemeistera nezačal den nejlépe. Na úvodní rychlostní zkoušce najel na kámen a na svém Focusu RS v barvách společnosti Castrol poškodil tyč řízení. Další dvě rychlostní zkoušky před servisní zastávkou tak musel absolvovat s velkým handicapem. Ztratil okolo 30 sekund a propadl se na patnácté místo.

 

"Asi kilometr po startu jsem najel pravým předním kolem na kámen," říká 30ti letý Gardemeister. "Po zbytek rychlostní zkoušky se auto velmi špatně ovládalo. V cíli jsem kontroloval rozsah poškození a tyč řízení byla ohnutá jak banán. Pokoušel jsem se ji kamenem narovnat. Trochu se to podařilo, ale ne příliš. Na dalších dvou rychlostních zkouškách jsem musel jet opatrně a soustředil jsem se na to, abych auto udržel na trati. Na nějaký útok jsem neměl ani pomyšlení. Byl to velký náraz, ale systém Michelin ATS mousse dobře zapracoval a udržel kolo nahuštěné až do konce."

 

S novou tyčí řízení a s tvrdými pneumatikami Michelin nové konstrukce vyrazil Toni ke druhému kolu rychlostních zkoušek. Šesté místo na Terranova ho posunulo v průběžném pořadí do první desítky, dvěma třetími časy se pak propracoval přes šesté až na konečné páté místo.

 

"Pneumatiky byly odpoledne skvělé," dodává. "Měly fantastickou přilnavost, řízení pracovalo dobře a já jsem si více věřil. Trochu příliš jsem spěchal a na čtvrté erzetě jsem nenajel dobře do několika zatáček, takže jsem se raději vrátil ke klidnější jízdě. Na trati bylo při druhých průjezdech hodně děr a kamenů. Snažil jsem se těm, které byly na přejetí příliš velké, vyhýbat."

 

Hirvonen a Lehtinen měli se svým soukromým Focusem RS výhodu vyššího startovního čísla a tím i pozdějších startů do rychlostních zkoušek. Po třech rychlostních zkouškách ztráceli na Sebastiena Loeba pouze 7,9 sekundy. Odpoledne pokračovali ve skvělém výkonu, i když startovní pozice již nebyla takovou výhodou.

 

"Auto se snadno ovládá, přesně tak, jak potřebuji," říká Hirvonen. "Hodně jsem získal svou startovní pozicí. Měl jsem dopoledne několikrát namále, ale snažil jsem se projíždět zatáčky čistou stopou a zbytek na plný plyn. Pokusím se jet zítra stejně, ale jsem si jistý, že Toni se bude ze všech sil snažit mě dostihnout."

 

Kresta s Možným odstartovali opatrně. Češi zde startují poprvé a snaží se poznávat charakteristiku místních zrádných tratí. Odpoledne se pokusili zrychlit a přiblížili se první desítce na rozdíl 3,5 sekundy.

 

"Dopoledne to bylo velmi těžké a musel jsem se naplno soustředit," říká Kresta. "Tratě byly rozbité se spoustou děr a jediné, co jsem mohl dělat bylo, že jsem se na nich snažil udržet. Na druhé erzetě jsem měl menší problém, když jsem byl moc rychlý v jedné zatáčce a musel jsem se v ní přes ruční brzdu otočit. Odpoledne jsem si nastavil tvrdší odpružení a bylo to mnohem lepší. Dva kilometry po startu RZ4 se ale objevil problém s řazením. Poloautomatický systém nefungoval dobře a raději jsem přepnul na ruční řazení. Nemohl jsem si tedy v úzkých zatáčkách pomáhat ruční brzdou a několikrát mi zhasl motor."

 

Leaderboard after Leg 1
1.  S Loeb/D Elena    Citroen Xsara   1hr 34min 51.3sec

2.  P Solberg/P Mills   Subaru Impreza  1hr 35min 23.0sec

3.  M Hirvonen/J Lehtinen     Ford Focus RS   1hr 35min 50.3sec

4.  H Rovanperä/R Pietilainen   Mitsubishi Lancer   1hr 36min 09.0sec

5.  T Gardemeister/J Honkanen    Ford Focus RS   1hr 36min 25.1sec

6.  M Märtin/M Park   Peugeot 307  1hr 36min 25.8sec

7.  M Grönholm/T Rautiainen     Peugeot 307  1hr 37min 03.2sec

8.  A Schwarz/K Wicha    Skoda Fabia   1hr 37min 07.6sec

9.  J Pykalisto/M Ovaskainen   Citroen Xsara  1hr 37min 13.1sec

10 M Stohl/I Minor    Citroen Xsara  1hr 37min 19.4sec

 

 

 

Martin Linhart,

 

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose