www.car.cz
 

Sardínie : V Itálii dvojnásobný bodový zisk pro BP-Ford
     2.5.2005 08:05 - tisková zpráva


Rally Italia - Sardinia (28.4. – 1. 5. 2005)

 

Tisková zpráva – 3. etapa

 

Obě posádky týmu BP-Ford World Rally Team dokončily náročnou Italskou rally na bodovaných pozicích. Jejich Focusy RS WRC byly v čele čtveřice vozů stejné značky, která se umístila mezi deseti nejlepšími. Pátý podnik světového šampionátu se pro vozy i posádky vyznačoval mimořádně drsnými podmínkami.

 

Tonimu Gardemeisterovi patří v cíli pátá příčka. Se ztrátou 59.9 sekund na svého týmového kolegu skončil na šestém místě Roman Kresta, v nejlepším výsledku své dosavadní kariéry. Tým Ford tak rozšířil počet podniků, během kterých na soutěžích MS bodoval, na úctyhodných 49. Počátek tohoto rekordu se datuje k Rallye Monte Carlo 2002. Soukromý jezdec Antony Warmbold si rovněž připsal nejlepší výsledek ve své kariéře, když dojel sedmý. Mark Higgins se, i přes technické problémy s Focusem RS týmu Eddie Stobart Motorsport, udržel v Top10.

 

Třídenní soutěž na sluncem zalitém středomořském ostrově charakterizovaly úzké a rozbité šotolinové cesty. Když se po průjezdu několika vozů odstranil z jejich povrchu písčitý povlak, objevily se zimními dešti extrémně poničené tratě, které si vybíraly svou daň. Do cíle náročné soutěže dojelo pouze 23 z 66 vozů na startu. Kamenité cesty a teploty okolo 28°C vytvořily nepříznivé podmínky také pro pneumatiky. Vzorek Michelin však oběma Focusům RS na horských stezkách znamenitě vyhovoval.

 

Po pětiminutové penalizaci za nedokončení včerejší poslední rychlostní zkoušky byl Gardemeister schopen se dnes znovu postavit na start. Příčinou včerejší události se svítící kontrolkou mazání motoru se ukázalo být vadné olejové čerpadlo. To mechanici vyměnili a přivedli tak Focus WRC v barvách Castrolu opět k plnému zdraví. Finovi se podařilo rychle získat zpět pátou pozici, ze které v sobotu odstoupil. Na dvou z dnešních šesti rychlostních zkoušek zajel třetí nejlepší čas.

 

"Dneska už jsem jel v klidu, abych měl jistotu, že dojedu do cíle," říká 30ti letý Gardemeister. "Vzhledem k tomu, že jsem nespěchal, překvapily mě dosahované časy. Zajeli jsme dobrý výsledek a když jsem včera večer při čekání na tým házel pět hodin kameny do lesa, ani jsem si nemyslel, že to tak může dopadnout. Byl to těžký víkend, ale vše se v dobré obrátilo. Během testů před touto soutěží jsem našel dobré nastavení. I když si ještě nejsem stoprocentně jistý, vše se ubírá správným směrem."

 

Kresta si při svém prvním startu na italské soutěži ověřil, že v takto zničujících podmínkách je strategie opatrné jízdy namístě. Neriskoval a držel si své tempo, za což byl odměněn svým dosavadním nejlepším umístěním.

 

"Nemohu tomu uvěřit!" říká rozradostněný Čech. "Pro mě i pro tým bylo prvořadé, abych soutěž dokončil. Jenom tím, že jsem tu, jsem hlavní úkol splnil. Jel jsem hodně, hodně opatrně a vyplatilo se to. Nejen že jsem dojel do cíle, ale navíc jsem získal důležité body a dosáhl svého nejlepšího výsledku. Až na to, že na dnešní první rychlostní zkoušce se tak prášilo, že jsem měl pocit, že jedu v mlze, bylo všechno ostatní v pořádku."

 

Stejně spokojený byl i Antony Warmbold. "Celý den jsem se trápil s alternátorem, ale na přejezdu jsem utáhl klínový řemen, abychom měli dost energie pro dojetí do cíle," říká Němec, který však musel přesto svůj vůz do závěrečného servisu dotlačit. "Zvolil jsem pro dnešek perfektní pneumatiky a přestože to byly tři tvrdé dny, jsem velmi šťastný."

 

Mark Higgins odstartoval do poslední etapy na šestém místě, ale kvůli problémům s automatickým řazením musel přepnout na jeho ruční ovládání. K tomu se tři rychlostní zkoušky před cílem přidala prokluzující spojka, která si vyžádala provizorní opravu. I přes dvouminutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly zůstal britský jezdec mezi desítkou nejlepších. "Celý víkend byl nesmírně náročný," říká Higgins. "Ráno jsem si myslel, že udržím Romana za sebou, ale moje problémy tomu zabránily. Jsem rád, že jsem mohl na světové soutěži řídit Focus RS a se svým výsledkem jsem spokojený."

 

Šestým kolem šampionátu WRC 2005 bude první z trojice drsných šotolinových soutěží ve východní části Středozemního moře. Kyperská rally má základnu v Limassolu a pojede se ve dnech 12. - 15. května.

 

 

Konečné pořadí
1.  S Loeb/D Elena   Citroen Xsara  4hr 06min 33.7sec

2.  P Solberg/P Mills  Subaru Impreza  4hr 07min 33.3sec

3.  M Grönholm/T Rautiainen  Peugeot 307  4hr 09min 41.0sec

4.  M Märtin/M Park   Peugeot 307  4hr 10min 46.0sec

5.  T Gardemeister/J Honkanen  Ford Focus RS   4hr 15min 03.0sec

6.  R Kresta/J Možný    Ford Focus RS   4hr 16min 02.9sec

7.  A Warmbold/M Orr   Ford Focus RS   4hr 16min 33.5sec
8.  J Pykalisto/M Ovaskainen  Citroen Xsara  4hr 16min 54.9sec

9.  M Stohl/I Minor   Citroen Xsara    4hr 17min 09.3sec

10 M Higgins/T Agnew   Ford Focus RS   4hr 18min 54.8sec

FIA World Rally Championship (po 5 ze 16 soutěží)
Jezdci                                                
1.  S Loeb   35b
                  
2.  P Solberg    34b                  
3.  M Märtin    28b                  
4.  M Grönholm  26b                  
5.  T Gardemeister    24b
                  
6.  H Rovanperä   11b  

Značky
1. Peugeot  54b

2. Citroen   43b

3. Subaru  36b

4. Ford  33b

5. Mitsubishi   24b

6. Skoda   5b

 

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Tatry 2005 od Pavla Pustějovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose