www.car.cz
 

Martin Prokop po pátku drží sedmou pozici v JWRC
     6.8.2005 09:50 - tisková zpráva


Neste Rally Finland – I. etapa

Štěstí v neštěstí

 

V návaznosti na úspěšné vystoupení na řecké soutěži se posádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Petr Gross drží na bodovaných příčkách i při Finské rally. Po první etapě jí patří sedmá pozice klasifikace JWRC, 37. místo absolutně. O lepší umístění přišla česká dvojice na RZ5, kde po výletu mimo trať téměř „odrovnala“ ignise a s tím spojeným defektem levého předního kola ztratila čtyři minuty.

 

Martin Prokop s Petrem Grossem nastoupili po včerejší superspeciálce Killeri na klasické finské testy jako ostřílení mazáci a v nabité konkurenci začali i přes deštivé počasí na tradičním testu Lankamaa šestým časem juniorské klasifikace. V dalších dvou testech první sekce zajeli shodně sedmé časy, na zmíněné trojici vložek byly vždy rychlejší než domácí rival a kamarád Pavel Valoušek.

 

Celkově se „vyhřívali“ na šesté pozici mezi S1600. „Po první sekci jsem byl maximálně spokojený s dosaženými časy, prostě všechno vycházelo, jak mělo. Ranní déšť trať výrazně poznamenal, podklad úvodní vložky byl hodně rozmáčený a měkký, naštěstí se to postupem dopoledne zlepšovalo,“ zhodnotil start jihlavský mladík.

 

Solidně rozjetý závod dostal v první etapě z pohledu Martina Prokopa jedinou trhlinu na RZ5 Vellipohja (33,30 km), kde česká dvojice ztratila na vítězného Meekeho téměř čtyři minuty. „I přes výraznou časovou ztrátu můžeme být rádi, že jsme na daném místě ignise nenechali. Byl to hrozný zážitek a nerad bych letos ještě něco podobného zažil. Před námi tam zdemoloval nového swifta Andersson, problémy tam měl i Rautenbach aj.

 

Prostě jsme měli zmíněné místo špatné napsané. Najížděli jsme na horizont vlevo, ale cesta zatahovala doprava. Na vytočenou šestku jsme skočili mimo silnici a trefili obrovský kámen. Na autě se zohýbalo co se dalo, posléze jsme museli vyměnit levé přední kolo, kde byl defekt,“ popsal kritický moment Prokop. „Rozpis na této vložce neseděl na sto procent, neboť zanedlouho jsme měli i další krizovku. Má psychika pak byla znát na odpoledních časech. Bylo velmi těžké dostat se zpět do tempa a nutné pohody. Až na poslední vložce jsem se opět cítil mnohem jistěji,“ dodal.

 

Mechanici v servisu provedli výměnu zavěšení levého předního kola, na voze je po jednom z mnoha tvrdých „přistání“ poškozena i olejová vana. „Na trati jsou vyjeté hluboké koleje, ale hlavně jsou velmi specifické místní skoky. Každý z nich je svým způsobem jiný, což je docela těžké jak pro nás, tak i auto,“ hořekoval jihlavský jezdec.  

 

V poslední sekci, druhých průjezdech zkoušek Vellipohja a Mokkipera, již Prokop s Grossem navázali na úvod dne a zajeli další dva šesté časy. „Kolem trati je stále obrovské množství lidí, vládne zde super atmosféra. Je vidět i mnoho českých vlajek, což vás žene neustále dopředu,“ přiznal Prokop.

 

Jeho ztráta, zejména na pátého Itala Bettiho, se podle vývoje první etapy dá reálně stáhnout. Martin Prokop však ví, že další podobná chyba by nemusela dopadnout stejně…

Tady je vidět, že chyby dělají i největší hvězdy. Po Anderssonovi šel na předposlední vložce přes střechu i Baldacci a pochybuji, že mechanici dají auto do potřebného stavu. Je jasné, že nasazené tempo nelze držet všude a na řadě míst je třeba slevovat. Nemám tolik zkušeností, abych na podobně rychlých tratích jel na hranici. Z toho by mohly pramenit další chyby, ale toho bych se rád již vyvaroval,“ nastínil plány Martin Prokop.

 

Průběžné pořadí po I. etapě:

1. Meeke - Patterson (Citroen C2) 1:22:18.0 

2. Sordo - Marti (Citroen C2) + 25.3 

3. Aava - Sikk (Suzuki Ignis) + 49.3

4. Valoušek - Scalvini (Suzuki Ignis) + 5:39.7

5. Betti - Agnese (Renault Clio) + 5:42.8

6. Wilks - Pugh (Suzuki Swift) + 6:18.1

7. Prokop - Gross (Suzuki Ignis) + 6:52.9

8. Baldacci - Bernacchini (Fiat Punto) + 17:46.3

9. Rautenbach - Williamson (Citroen C2) + 20:23.4

10. Katajamäki - Alanne (Suzuki Ignis) + 37:39.2

 

Druhá etapa odstartuje už v 6 hodin finského času (+ 1 hodina od středoevr. času). Na zbývající posádky jsou připraveny dva průjezdy slavné Ouninpohjy (vložka byla z bezpečnostních důvodů rozdělena na dva úseky 14 a 17 km) či zrádná 41 km dlouhá RZ Moksi-Leustu.

 

Ouninpohja je fantastická vložka a rozdělení nic neubralo na její náročnosti. Právě skoky jsou na tomto úseku ale příliš velkým rizikem pro možné poškození vozu,“ uvedl Prokop.

 

Jipocar Racing

www.martinprokop.com


 
 
Fotogalerie:   Pačejov 2005 - Bravo Martina Rady po požáru

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose