www.car.cz
 

V Japonsku už se může Sébastien Loeb jako obhájce titulu radovat
     27.9.2005 21:56 - tisková zpráva


 

 Loeb: Šest bodů stačí…

 

 

Na Rallye Japonsko už se může Sébastien Loeb jako obhájce titulu radovat (30.9.-2.10.2005)

 

Deset dní po šokujícím zážitku na Britské rallye se týmy WRC přesunuly daleko na východ k dalšímu podniku – Japonské rallye, teprve loni zařazené do seriálu mistrovství světa v rallye. Do země vycházejícího slunce vysílá vedoucí tým Poháru konstruktérů, Citroën, opět dva vozy Xsara WRC s tradičními posádkami – Sébastien Loeb – Daniel Elena a Francois Duval – Sven Smeets.

Úřadující mistři světa Loeb s Elenou mají na čele pořadí klasifikace pilotů už náskok 34 bodů na největší pronásledovatele. Pro zisk titulu a jeho obhajobu jim tedy stačí dojet v Japonsku do 3. místa a připsat si na konto minimálně 6 bodů.

 

„Yokoso“ – Vítejte! Tak jdou vstříc účastníkům rallye pořadatelé z nejsevernějšího ostrova Hokkaido, resp. nového centra rallye města Obihir, které leží v rozsáhlé zemědělské oblasti Tokachi. Město samé má americký charakter zejména díky čtvercovému charakteru výstavby. Leží od padesáti do stovky kilometrů od hranice lesů, ve kterých se bude podnik převážně odehrávat.

Hned v první etapě je na programu nezvykle dlouhá rychlostní zkouška (přes 50 km), která se jede v kruhu opakovaně. Ale to není jediná „lahůdka“, kterou si pro letošek pořadatelé připravili. Další čekají hned v etapě následující, a tak zcela podle not z roku 2004 se pojede až etapa závěrečná.

Piloti se vesměs shodují, že japonské rychlostní zkoušky jsou velice rychlé, hodně úzké a dojmy podtrhuje zejména vysoký travní porost kolem tratí, který mistrně maskuje nit zatáček. Povrch zkoušek leckde komplikuje travní koberec, který se po několika průjezdech mění na šotolinu a povrch je značně mazlavý a kluzký. Tento fakt nepředvídatelnosti a náročnosti podtrhuje ještě podzimní počasí. Na Hokkaidu v tuto dobu pravidelně silně prší.

 

„Pro nás však zůstává nastavení vozů podobné jako při předcházející Rallye Velká Británie,“ soudí Xavier Mestelan-Pinon, technický šéf stáje Citroën Sport.

Před rokem útočili Loeb s Elenou na vítězství až do poloviny druhé etapy, pak se museli spokojit s druhým místem. Duval jel před rokem s fordem i jiným spolujezdcem, dosáhl dokonce několika nejlepších časů, ale do cíle nedorazil.

 

 

 

 

Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS, Météo France a Citroën Financement jsou partnery týmu Citroën Total v MS v Rallye.

 

 

Japonská rallye v kostce

Druhý ročník „Rally Japan“ měří celkem 1 605,20 km, z nichž je 350,18 km měřených v 26 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách. Sedm z jedenácti je stejných jako v roce 2004, test ‘Sipirkakim’ figuroval už při zkušebním ročníku MS 2002/2003, tři ‘Sinotcaki’, ‘Emina’, ‘Menan’ jsou nové.
Asistenční park je na „Kita Aikoku Community Square“, 6 km jižně od centra Obihiro.
Seznámení s tratí je na programu v úterý 27. září  (8 – 17.10 hod.) a ve středu 28. září (od 8.30 do 18.30 hod.). Shakedown (čtvrtek 29. září,  8 -11 hod.) využívá stejně jako loni spéciálku ‘New Tokapci’ (5,7 km).
Slavnostní start v rámci ‘Rally Show’ je ve čtvrtek 29. září v 19.30 hod. v centru Obihiro. Loni se přišlo podívat 52 000 diváků!
1. etapa - pátek 30. září: 642,14 km (163,26 km měřených v 9 RZ). Start z parku Kita Aikoku v 6 hod.  – RZ 1 ‘Pawse Kamuy 1’ (9,05 km) – RZ 2 ‘Rikubetsu 1’ (2,73 km) – RZ 3 ‘Kunneywa/Niueo 1’ (50,06 km) – RZ 4 ‘Sipirkakim 1’ (18,74 km) – Seskupení, Kita Aikoku (11.49 hod. / 20 min.) - Asistence A (12.09 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Pawse Kamuy 2’ – RZ 6 ‘Rikubetsu 2’ – RZ 7 ‘Kunneywa/Niueo 2’ – RZ 8 ‘Sipirkakim 2’ – Seskupení, Satsunai (18.23 hod. / 15 min.) – RZ 9 ‘Satsunai 1’ (2,10 km) - Asistence B (19 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 21.38 hod.

2. etapa – sobota 1. října: 586,57 km (100,98 km měřených v 12 RZ). Start z Kita Aikoku v 6.30 hod. - Asistence C (6.30 hod. /10 min.) – RZ 10 ‘Sinotcaki 1’ (6,28 km) – RZ 11 ‘Emina 1’ (8,18 km) – RZ12 ‘Pawse Kamuy 3’ – RZ 13 ‘Rikubetsu 3’ – RZ 14 ‘Menan 1’ (16,25 km) – Seskupení, Kita Aikoku (11.45 hod. / 20 min.) - Asistence D (12.05 hod. / 30 min.) – RZ 15 ‘Sinotcaki 2’ – RZ 16 ‘Emina 2’ – RZ 17 ‘Pawse Kamuy 4’ – RZ 18 ‘Nupri Pake’ (13,90 km) – RZ 19 ‘Rikubetsu 4’ – RZ 20 ‘Menan 2’ – Seskupení, Satsunai (18.07 hod. / 15 min.) – RZ 21 ‘Satsunai 2’ - Asistence E (18.44 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 21.20 hod.
3. etapa – neděle 2. října: 376,49 km (85,94 km měřených v 5 RZ). Start z Kita Aikoku v 6.30 hod. - Asistence F (6.30 hod. / 10 min.) – RZ 22 ‘Panke Nikorpet 1’ (17,04 km) – RZ 23 ‘Penke 1’ (24,88 km) – Seskupení, Kita Aikoku (9.51 hod. / 10 min.) - Asistence G (10.01 hod. / 30 min.) – RZ 24 ‘Satsunai 3’ – RZ 25 ‘Panke Nikorpet 2’ – RZ 26 ‘Penke 2’- Asistence H (14.12 hod. / 20 min. ) – Cíl v Kita Aikoku kolem 15 hod.


 
 
Fotogalerie:   Rally Příbram 2005 od Pavla Kacerovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose