www.car.cz
 

Sardinie 2006: Vítězná společná 25 soutěž pro Daniela i Séba
     23.5.2006 00:35 - tisková zpráva


Rallye Itálie – Sardinie (19.-21.5.2006)
Vítězná „25“ pro Daniela (i Séba)

Sébastien Loeb a Daniel Elena a jejich Citroën Xsara WRC dosáhli společně v Porto Cervo na páté vítězství v seriálu mistrovství světa v rallye v řadě. Tento úspěch současně znamená 25. společné prvenství ze 77 absolvovaných podniků mistrovství světa. Logickým vyústěním úspěchu francouzsko-monacké posádky v barvách týmu Kronos Racing je upevnění náskoku na čele klasifikace jednotlivců i v Poháru konstruktérů.

Elena rekordmanem
Vítězství je vždy nádherným okamžikem, ale tohle obzvlášť. Má zvláštní příchuť. Pro Daniela představuje veliký moment v jeho kariéře. Vím, kolik bodů je potřeba získat k pokoření historického rekordu Carlose Sainze mezi piloty, ale v tuhle chvíli jsem rád, že jsem mohl přispět Danielovi k překonání rekordu spolujezdců - 25 prvenství,“ nechal se slyšet v cíli nedělní etapy Rallye Sardinie Sébastien Loeb.
Jeho spolujezdec, nový rekordman, zářil v cíli v rozšafné náladě. V tričku v monackých barvách a velkým nápisem „25“ pózoval fotografům.

„Je to nepopsatelná radost, úspěch, který se dá jen těžko vyjádřit. Věnuji ho mé rodině, dceři Dorine, přátelům…“

Excelentní náskok
Ale nejen co do historických zápisů byla italská soutěž důležitá. „Vítězství je důležité i z pohledu celého šampionátu,“ vidí situaci úřadující mistr světa Loeb. „Před soutěží jsem řekl, kolik asi bodů je ještě ve hře k obhajobě.
Začátek soutěže ukázal, nakolik dobří a silní jsou naši soupeři, zvláště Marcus Grönholm. Ale momentálně se jim tolik nedaří a náš náskok 31 bodů v Poháru pilotů je excelentní, stejně jako náskok, který si vybudoval Kronos také díky bodům Xeviho Ponse.“


A přitom se soutěž na Sardinii pro Citroën a Loeba nezačala vyvíjet tak impozantně, jak nakonec skončila v neděli. Po páteční etapě figuroval Loeb na 2. místě se ztrátou 35,4 s na Grönholma, Sordo jezdil pátý a Pons osmý. „Budeme dělat všechno pro to, abychom náskok vymazali. Bude to určitě ještě krásný souboj mezi mnou a Marcusem,“ prognózoval další průběh soutěže Loeb v pátek v noci a spoléhal na to, že v sobotu už budou podmínky vyrovnané pro všechny.

Se správným rytmem jakoby se na začátku soutěže nemohl potkat Xavier Pons. „Potřebujeme chytit optimální rytmus a ještě vylepšit pár věcí,“ říkal po první etapě Pons.
Dani Sordo byl s první etapou spokojenější: „Neudělal jsem žádnou chybu, jsme pátí a to je skvělé.“

Xsara vydržela
V sobotním večeru už ale bylo všechno jinak. Druhá etapa byla pro Xsary excelentní, resp. pro posádky Kronos Racing týmu: Loeb 1., Sordo 3., Pons 4. Kdo mohl tušit, že neděle už nic nezmění?

A přitom během soboty bylo na trati hodně rušno. Na sedmé rychlostní zkoušce najel Loeb na Grönholma přes sekundu. „Před osmičkou Monte Lerno jsme pracovali na tlumičích a doufal jsem ve zlepšení. Na 24. kilometru v levotočivé zatáčce přišla velká rána. Velký kámen na cestě nadzvedl celý předek auta a já si hned vybavil okamžiky navlas podobné této situaci. V Mexiku 2004 a Katalánsku mě to samé zastavilo. Tentokrát jsem ale věděl o kvalitách Xsary a pokračoval jsem v útoku. Pak nám ale nahlásili, že Marcus skončil a my jsme na čele. Do konce zkoušky jsme testovali, zda vůz vydržel a zda není poškozen. Xsara se ukázala jako dostatečně odolná.“

Xevi Pons opět bodoval, přestože Sardinie nepatří k jeho oblíbeným místům na zemi. „Je to těžká soutěž, snad je pro mě díky úzkým cestám méně oblíbená než třeba Argentina. Ale je to soutěž na povrchu, na kterém jdu nahoru a lepším se. Udělal jsem body do Poháru konstruktérů, a to je moje priorita.“

Sordova šotolinová premiéra
Dani Sordo po dvojnásobné účasti na stupních vítězů na asfaltových podnicích v Katalánsku a Korsice si na Costa Smeralda dojel pro první „pódium“ na šotolině. „Pro mě je umístění na tomto povrchu cennější, neboť jsem ve fázi postupného zlepšování
. Loni jsem tu vyhrál poprvé v mistrovství světa na C2 S1600. Mám tenhle podnik rád. Xsara pracovala bezchybně, stejně tak celý tým fungoval bez chyb. Bylo už jen na mně, abych ji neudělal zrovna já. Jsem rád, že se to nestalo.“

Marc Van Dalen, sportovní šéf týmu Kronos: „V tak drsné a horké rallye, kde na úzkých cestičkách rozhoduje každičká chyba, se Xsara ukázala jako výkonná a spolehlivá. Díky spolupráci s Citroën Sport je výborně připravená. Posádky i technický tým pracovali bezchybně a nezbývá než všem blahopřát.“   

 

Nejlepší časy
1. etapa - RZ1, 2 a 3 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Sébastien Loeb (Citroën
Xsara) – RZ 6 : M. Grönholm.
2. etapa – RZ 7 : M. Grönholm – RZ 8 a 9 : S. Loeb – RZ 10 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 11
a 12 : S. Loeb.
3. etapa – RZ 13 : P. Solberg – RZ 14 : Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 15 : S. Loeb – RZ 16 : P.
Solberg – RZ 17 : S. Loeb – RZ 18 : Jan Kopecký (Skoda Fabia).

Nejlepší časy celkem
S. Loeb 8  - M. Grönholm 5 – P. Solberg 3 – Ch. Atkinson 1 – J. Kopecký 1.

Vedení v soutěži
RZ 1 až 7 : M. Grönholm – RZ 8 až 18 : S. Loeb

Konečné pořadí Rallye Itálie Sardinie 2006

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:54:18,9 hod.
2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:41,4 min.
3. D. Sordo/M. Martí (Citroën Xsara) + 3:27,7
4. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara) + 5:28,3
5. J. Välimäki/J. Kalliolepo (Mitsubishi Lancer) + 7:08,8
6. K. Sohlberg/T. Tuominen (Subaru Impreza) + 7:36,9
7. M. Stohl/I. Minor (Peugeot 307) + 8:18,4
8. F. Duval/P. Pivato (Škoda Fabia) + 9:45,8
9. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 10:19,9
10. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 11:03,9 s …

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů
1. Kronos Total Citroën WRT 85 bodů – 2. BP Ford WRT 65 - 3. Subaru WRT 58 – 4. OMV
Peugeot Norway 36 – 5. Stobart VK/M-Sport Ford RT 15 – 6. Red Bull-Škoda 14.

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů
1. S. Loeb (F) 66 - 2. M. Grönholm (FIN) 35 – 3. D. Sordo (E) 30 – 4. M. Stohl (A),
20 – 5. P. Solberg (N) 18 – 6. M. Hirvonen (FIN) 15  - 7. G. Galli (I) 11 – 8. X. Pons
(E) 10 - 9. A. Bengué (F) 9 – 10. Ch. Atkinson (AUS) 8 - 11. H. Solberg (N) 7 – 12.
T. Gardemeister (FIN) 6 - 13. D. Carlsson (S) 6 - 14. S. Sarrazin (F) 6 - 15. J. Kopecký
(CZ) 4 – 16. F. Duval (B) 4 - 17. Th. Rådström (S) a J. Välimäki (FIN) 4 – 19. G.
MacHale (IRL) 3 – 20. K. Katajamäki (FIN) 3 – 21. K. Sohlberg (FIN) 3– 22. M. Wilson
(GB) 1.


PR


 
 
Fotogalerie:   Extremtrucktrial Mohelnice 2006 od Martina Ježka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose