www.car.cz
 

Dojmy Jardy Honzíka z lednové návštěvy u Paasonenů ve Finsku
     22.1.2005 04:54 - Pavel Jelínek


V minulých dnech se Jarda Honzík vrátil z cesty do Finska, kde měl bohatý program. Jak už  dále prozradí sám: "Letěli jsme spolu s Petrem Mináříkem a kromě ryze obchodních záležitostí, bylo naším úkolem zorganizovat a vyzkoušet na vlastní kůži školu jízdy na sněhu a ledu, poohlédnout se po nějakém vhodném závodním a tréninkovém náčiní, no a na závěr se jako VIP spolujezdci, zúčastnit finské Vanajanlinna Ralli. Jo a taky jsem vezl Janimu Paasonenovi fotografie, které jsme od něho potřebovali podepsat pro naše fanoušky a hlavně pro Fanclub z Brna pod vedením Ladi Dragona!

Když jsme přiletěli do Helsink, vůbec to nevypadalo dobře, bylo nad nulou a neuvěřitelně lilo! Ale během cesty z letiště do Lahti se ochladilo a přes noc napadlo plno sněhu a teplota přes den klesla na -4 stupně, což bylo úplně ideální. No a my hned ráno s Petrem jsme pod vedením Paasonena seniora vyrazili plnit úkol číslo jedna, škola, led a sníh!

Kolona VW Transporter s přívěsem, na kterém trůnilo EVO V v úpravě skupiny A, a Škoda Superb, který Janimu zapůjčila Škoda Auto spolu s největším Škoda dealerem Helkama, kde mimochodem pracuje můj dlouholetý kamarád a spolužák z učení Míra Vaněk, kterého jsem po strašných letech alespoň na chvíli na letišti viděl. Ve Finsku zakotvil natrvalo a vůbec se mu nedivím! Těšíme se, že se uvidíme delší dobu.

Na fantastickém Motor areálu nedaleko rodiště Jani Paasonena jsme se pustili pod vedením Paasonena staršího do boje se sněhem a ledem. Je to fantazie, jak po nějaké chvíli začne i středoevropan jezdit parádně dveřma napřed a neskutečnou rychlostí na povrchu, kde se nedá ani udržet na nohou! Zásluhu na tom mají samozřejmě speciální pneu s obrovskými hřeby. Vyzkoušeli jsme si i civilní pneu s malými a krátkymi hroty, které se používají v běžném provozu a mají velký podíl na minimální nehodovosti ve Finsku v zimním období.

Přitom neničí vůbec asfaltový povrch, protože jsou zcela schované v gumě a fungují jen při prokluzu nebo  velkém záběru. Superb s těmito pneumatikami byl fantastický! Škoda, že se v Česku nesmějí používat! Myslím, že počet nehod v zimě by rapidně poklesl.

Večer za tmy, jsme si na zamrzlém jezeře vyzkoušeli jízdu na sněžném skútru. Byla to paráda! Ale ta zima! Teploměr klesnul k mínus osmi stupňů! No a ještě večerní přesun do místa soutěže, nádherného areálu se zámkem, hotelem a bugalovy. Zde je překrásné golfové hřiště, absolutní ráj pro golfisty, kde se hraje turnaj  PGA Tour. Cestou jsme vyzvedli Janiho Paasonena, který se vracel z testování Fábie WRC v jižní Francii, kde simulovali Mexickou rally. S testy byl moc spokojený, Fábky prý fungovaly na jedničku a nebyl žádný technický problém. Moc Janimu a Škodě Auto přejeme letos úspěch! Snad přijde už v Monte Carlu, bohužel tam Jani ale nejede.

A jak vypadá zimní rallye ve Finsku? Je to nádhera, která se ani nedá popsat! Všechno! Organizace, spolupráce organizátor, komisaři a posádky je úžasná! Diváci, to je fantazie, normálně chodí po trati, přebíhají přes trať
a to i v noci! Mají baterky a reflexivní oblečení, ale jak zaslyší závoďák nebo pískot komisaře zmizí. Všechno je v klidu, pohodě, bez nervů! Nikdo na nikoho neřve, nebuzeruje, nehádá se! Vše je v klidu, parkování u RZ, přejezdy. A kolik těch diváků podél trati bylo! Přitom se končilo po 22. hodině a bylo kolem - 10 stupňů!

Přes celý den probíhaly společenské akce na zámku, které završil nádherný večírek s udílením pohárů a cen.

Nádhera! Moc jsme si to užívali."

Pokračování příště

Foto z akce na www.commerzracing.com


 
 
Fotogalerie:   Jänner rallye 2005 od Martina Viďourka, www.frozentime.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose