www.car.cz
 

Tým Profiko pojede se třemi WRC letos hlavně doma
     9.2.2005 11:23 - tisková zpráva


Oproti předpokladům a některým vyjádřením Karla Trněného, zůstane těžiště působení Profiko Rally Teamu na domácí půdě. Na tratě rychlostních zkoušek postupně vyrazí tři Škody Octavia WRC, Subaru Impreza Sti a VW Polo 1,4 16V, za jejichž volanty uvidíme převážně Karla Trněného, Viktora Szabo a Jiřího Kulhana.

.

  

Vozový park prošel přes zimu posilovnou a odtučňovací kůrou

Vzhledem k tomu, že Karel Trněný vstupoval do minulé soutěžní sezony z pozice vicemistra republiky, neměl by být se svým výsledkem na konci roku spokojen, je tomu skutečně tak?: Pokud se budu striktně dívat jen na své výsledky, tak opravdu spokojený být nemohu. Naštěstí můj život není jen závodění, ale patří tam firma, rodina a samozřejmě tým, který v minulém roce udělal veliký kus práce. Mně se za volantem z mnoha důvodů nedařilo a ke konci již chyběla i motivace, ale jinak jsem spokojený.

 

Podařilo se nám ještě více doplnit zázemí, které je při provozu tří vozů WRC životně důležité. Stabilizoval se okruh mechaniků a ti ještě více pronikli do tajů přípravy a nastavení složité techniky. Navzdory mým výsledkům, nám zůstali věrní i naši partneři a jsem velice rád, že vztahy s nimi nejsou jen striktně obchodní, ale nebál bych se nazvat je nadstandardními. Jsem jim všem za to moc vděčný.

 

Tamás Turi s naším autem získal maďarský titul. Slušných výsledků dosahovali na domácí půdě i Viktor Szabo, Jiří Volf a zejména Martin Prokop, jehož vítězství na Šumavě a další výsledky budou již napořád zdobit naší pomyslnou síň slávy. Takže důvody ke spokojenosti jsou, stejně jako příležitosti k dalšímu zlepšování.“

 

Znamená to tedy, že tým bude ve svém soutěžním programu pokračovat i letos a přechod ke golfovým jamkám a holím, o kterém Karel jeden čas hovořil se odkládá?: „No tak to jsem snad ani nemyslel vážně,“ odpovídá Karel Trněný se smíchem a pokračuje: „je však pravda, že jsem potřeboval trošku času na vydechnutí, utřídění myšlenek a stanovení priorit. V dílnách se mezitím usilovně pracovalo na všech třech octaviích.

 

Zaměřili jsme se hlavně na výkon a spolehlivost motorů, snížení a optimální rozložení hmotnosti (v mém případě to platí i pro posádku) a dostavění všech tří aut do třetí evoluce. To je ta práce která mě opravdu baví, tedy posouvat hranice dál a hledat další vylepšení.“

 

 

Těžiště startů bude na Českém území, o zahraničí se jedná

 

Jaký bude program Profiko Rallye Teamu pro letošní rok?: Původně jsem měl v plánu opustit náš domácí rybníček, kde s nadsázkou známe na tratích každý kámen a vítané nové úseky se objevují stejně často jako pověstný šafrán. Chtěli jsme zkusit starty v některém blízkém zahraničí a tento zájem stále trvá. Naši partneři však kladou důraz na České šampionáty, takže sezonu zahájíme na Šumavě a pojedeme i sprinty.

 

Podle toho jak se budou oba šampionáty vyvíjet, budeme operativně měnit priority a záležet bude také na financích o kterých se v některých případech jedná a dolaďují se detaily. Jasno by mělo být koncem února. To, že jednání ještě běží a jak sleduji některé své soupeře, tak jsou na tom podobně, svědčí i o tom, že pauza mezi starou a novou sezonou je hodně krátká na to, aby se jednotlivé týmy pečlivě připravily na další rok. Možná je to námět k zamyšlení pro stavitele sportovních kalendářů,“ neodpustil si Karel malý povzdech.

 

Víme tedy že jednu posádku Profiko Rally Teamu bude tvořit Karel Trněný s Václavem Pritzlem a že se zúčastní obou vypsaných seriálů v rallye. Kdo další bude hájit barvy chodského týmu?.

 

 „My s Václavem a pokud bude mít chuť a čas i se Stanislavem Kafkou, pojedeme určitě pět velkých soutěží a sedm malých. Standa se vedle toho bude věnovat týmové logistice a koordinaci jednotlivých startů. Tím mi vyloženě vytrhl trn z paty a jsem rád, že se tohoto úkolu ujme, protože již v minulosti jsem se přesvědčil, že jeho názory a rozhodnutí se přesně kryjí s tím, jak bych postupoval já.

 

 S dalším autem pojede Viktor Szabo a třetí Škoda Octavia WRC  bude připravena pro případného zájemce na zahraniční starty. Přes zimu jsme postavili Subaru Impreza Sti ve skupině A pro Bernharda Jahna. Bylo k vidění již na Jaenneru a zapomenout nemohu ani Jiřího Kulhana s VW Polo 1,4 16V. Podobně jako vloni pojede Jiří všude, kde mu to jeho náročné pracovní vytížení dovolí. Jak jsem již řekl, trvá můj zájem o starty v zahraničí. O tom kde a kdy to bude zatím jednáme.“

 

Změna priorit

Podle toho co Karel, jako šéf týmu naznačil, čeká na všechny opět pěkně nabitá sezona. Určitě se nebudeme nudit. Proti minulým letům jsem zaměnil své priority za priority týmové. I když se budu snažit sebevíc, stále musím svůj čas a síly dělit mezi závody a firmu. Přestože ke svým startům přistupuji vždy s maximálním nasazením a v přípravě nic nešidím, skutečným profesionálním jezdcem nikdy nebudu.

 

Co však chci je, aby se Profiko Rally Team stal týmem na profesionální úrovni, který bude svým partnerům nabízet a poskytovat špičkové služby. Osobně si tedy před sebe cíle nedávám, ale budu spokojený vždy, když naše auta dojedou do cíle a na co nejlepším pořadí,“ uzavřel Karel a dodal, že spolu s Viktorem Szabo a Jiřím Kulhanem tvoří sestavu, ve které se vzájemně doplňují zkušenosti a dravost mládí, spolu s finanční sílou a stabilitou, takže do nové sezony vstupují s oprávněným optimismem.

.

 

 

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

 


 
 
Fotogalerie:   Barum rally 2004 - od Antonína Malého

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose