www.car.cz
 

Rallye Tatry 2005 - první den
     1.5.2005 08:01 - tisková zpráva


Rally Matador Tatry - I.ETAPA 


Dvojice Matador Pneusport Jan Kopecký, Filip Schovánek na voze Škoda Fabia WRC vede po třetí rychlostní zkoušce průběžné pořadí 36. Rallye Matador Tatry. Úřadující český šampion svádí dramatický souboj s Václavem Pechem. Zatímco Kopecký vyhrál úvodní rychlostní test Púchov o 2,9 sekundy před Pechem, na druhém měřeném úseku Lednica si vedl nejlépe plzeňský jezdec. Dvaadvacetiletý jezdec z Kostelce nad Orlicí vrátil Pechovi porážku na RZ Pole, kde byl rychlejší o jednu sekundu. Na třetím místě je Štěpán Vojtěch (Peugeot 206 WRC) s odstupem 12,1 sekundy. Právě souboj mezi trojicí Kopecký, Pech a Vojtěch přivádí diváky podél tratě rychlostních zkoušek do varu.

Obdobně dramatický souboj se odehrává v Evropském poháru mezi dvojicí slovenských jezdců. Tibor Cserhalmi (mitsubishi) a Jozef Béreš jr. (subaru) se tahají o desetiny sekundy. Úvod vyšel lépe Bérešovi, prešovský jezdec ztrácí pouhých 1,6 sekundy. Na třetím místě se překvapivě drží Polák Grzegorz Grzyb (suzuki), který vévodí pořadí „šestnáctovek“. Hned na první rychlostní zkoušce ztratil více než tři minuty český jezdec Karel Trojan (mitsubishi). Důvodem jeho značné časové ztráty byla vypadlá hadice od turba.

Do Rallye Matador Tatry odstartovalo celkem 71 posádek z pěti evropských zemí. První etapa měří celkem 426 km a obsahuje devět rychlostních zkoušek. Rychlostní test Lúky byl dle rozhodnutí sportovních komisařů zrušen.

Pořadí po 3. rychlostní zkoušce:
1. Kopecký – Schovánek (CZ, Škoda Fabia WRC) 10:56.0 min
2. Pech – Uhel (CZ, Ford Focus WRC) + 3.4 s
3. Š.Vojtěch – Ernst (CZ, Peugeot 206 WRC) + 12.1 s
4. Béreš jr. – Starý (SK/CZ, Subaru Impreza WRX STi) + 46.1 s
5. Cserhalmi – Krajňák (SK, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 47.7 s
6. Trněný – Pritzl (CZ, Škoda Octavia WRC) + 50.0 s
7. Grzyb – Mazur (PL, Suzuki Ignis S1600) + 57.9 s
8. Arazim – Gál (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) + 58.5 s
9. Frycz – Wodniak (PL, Nissan Almera Kit Car) + 1:00.0 min
10. Jandík – Chrastecký (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1.01.7 min

Roman ORDELT
tiskový tajemník Rallye Matador Tatry


Hlasy jazdcov po prvom kole
Jozef Bereš st. (SK, Mitsubishi Lancer EVO III, A8) „Je to doslova nelogické, natankovali sme 55 litrov benzínu, no ani to nám nevydržalo na prvý okruh. Máme veľmi rozladený počítač, nevieme čo je s ním...
Sebastian Frycz (PL, Nissan Almera Kit Car, A7) „Trať je veľmi rýchla a šmykľavá, takže sa trošku kĺžeme, ale povrch sa podobá tým u nás. Po prvom kole sme zatiaľ spokojní. Uvidíme, čo nám prinesie ďalšia časť súťaže.“
Vladimír Dimov (SK, Seat Ibiza TDI, DCH) „Ešte začiatkom týždňa sme nevedeli, či odštartujeme, preto sme mali z absolvovania prvej rýchlostky radosť. Naším cieľom je súťaž dokončiť, preto aj naše tempo je trošku vlažnejšie. Ideme na novom obutí a testujeme aj auto..“
Jozef Bereš ml. (SK, Subaru Impreza WRX STi, N4) „Ťaháme sa s Tiborom v sekundách a zatiaľ je to dobré. Súťaž je náročná a radi by sme v druhom kole zrýchlili a Tiborovi odskočili aspoň o pár sekúnd. Domnievam sa, že rozhodujúci deň bude nedeľa. Na jednej rýchlostke som bol lepší ja, na ďalšej zasa Tibor. Po prvom kole mám nepatrný náskok, ale ak chceme byť lepší, máme čo robiť.“
Tibor Cserhalmi (SK, Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4) „Po prešovskej havárii sme zatiaľ veľmi spokojní. Spočiatku to bolo trošku kŕčovité, ale spadlo to z nás a je to dobré. Máme za sebou tri rýchlostné skúšky, uvidíme v druhom kole, ako nám to pôjde. Najviac asi bude rozhodovať 22 – kilometrová ereska.“
Vladimír Hybáček (SK, Seat Ibiza TDI, DCH) „Našťastie, žiadne problémy nemáme. Počasie sa nám vydarilo. Prvé kolo bolo zoznamovacie, v druhom sa pokúsime ísť rýchlejšie, zatiaľ však nie sme vnútorne spokojní. Trate sú pekné, všetko je dobre pripravené, ale myslím si, že na vkus každého je to príliš rýchle. Trpia brzdy.“
Peter Spusta (SK, Seat Ibiza TDI, DCH) „Autíčko funguje, trať je pekná, počasie dobré. Gumy sa nám však šmýkali viac, ako sme čakali. Brzdy nám trochu robia problémy, nemáme pri nich takú istotu. Raz, v trojke, sme sa na šmykľavom asfalte skoro nevpratali do mostíka... Ináč je všetko v poriadku, rozpis sedí, spolujazdec diktuje výborne, hoci niekedy ma ženie.“
Grzegorz Grzyb (PL, Suzuki Ignis S1600, A6) „Preteky sú skutočne veľmi rýchle. Rýchlostné skúšky sa nám páčia. Na prvých dvoch sme ešte boli opatrnejší, na tretej sa nám už išlo v pohode. Sú tu asfalty, ktoré mi pripomínajú Prešov, sú dosť šmykľavé. Ale nemá zmysel nariekať, ideme, môžeme ukázať, čo vieme – budeme bojovať. Na auto si zvykáme, je nové, ale nie je to hrozné – až tak príliš sa od tých predchádzajúcich nelíši.“

Alena DUDEKOVÁ
tlačové stredisko Rallye Matador Tatry


Hlasy jezdců v servisní zóně po 3. rychlostní zkoušce
Jan Kopecký (Škoda Fabia WRC, A8): „Hodně rychlé, vložky jsou krátké, odstupy jsou malé. Je hodně uklouzaný asfalt, navíc jsme dlouho neseděli ve voze WRC a musíme se s ním sžít. V servisu změníme nastavení a uvidíme.“
Václav Pech (Ford Focus WRC, A8): „Zatím se držím, ale nevím, jestli to bude stačit. Trať je strašně rychlá. Mám strach i v relativně lehkých zatáčkách. Vím, že by se to tam dalo podržet, ale netroufám si.“
Štěpán Vojtěch (Peugeot 206 WRC, A8): „Nic zásadního se nedělo. Párkrát jsme brzdili trochu dřív a mám několik poznámek pro další průjezd, kde by se dalo brzdit později. Jsem trochu nekoncentrovaný, nemá to zkrátka šťávu.“
Karel Trněný (Škoda Octavia WRC, A8): „Jak to vypadá? Sám vidíš, zatím všechno špatně. Nejsme schopni pořádně zabrzdit, podíváme se na auto.“
Ludvík Otto (Toyota Celica GT Four, A8): „Na prvních z dvou vložkách nešlo řazení, povolila se kulisa řazení a každou vložku jsme dojeli tak tak na dva kvalty. Teprve třetí RZ byla relativně dobrá.“
Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO VIII., N4): „Zatím to bylo krátké, jsou malé rozestupy. Auto nefunguje špatně, motoricky je dobré, jenom jsou tam jiné tlumiče a musíme si na ně zvyknout. Po havárii na Valašce je v jízdě samozřejmě ještě nejistota.“
Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „První dva úseky velmi klouzaly, hlavně úsek Lednica, mezi obrubníky a retardéry je jako jízda zručnosti. Musí se jet tak, aby se neudělala chyba.“
Josef Peták (Renault Clio S1600, A6): „Strašně rychlé a nebezpečné, jedeme pořád v omezovači…“
Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „Teď nemám, proč závodit, přece nerozbiji auto z dvacátého místa.“ Vojtěch Štajf (Subaru Impreza, N4): „Nikdy jsem tady nejel, nechci zbytečně riskovat. Charakter tratě je velmi nebezpečný.“
Petr Poulík (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): Je to dobré, i když se s tímto autem učím. S evo „šestkou“ se dá více hrát, se sedmičkou se musí držet ve stopě.“
Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): Mohlo by to být lepší. Na auto jsem si ještě nezvykl, bude to ještě chvíli trvat. První dvě vložky jsou velmi kluzké. Zkouším, kam s tímto autem můžu jít.“
Roman Odložilík (Renault Clio S1600, A6): „Tratě jsou vyloženě stavěny pro sériové vozy, pro A6 je to naprostá katastrofa. Na trojce přestalo auto jet, snad to dáme v servisu dohromady.“
Jan Votava (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): „Zatím velmi špatné. Na první vložce se povolila chadice od turba, takže jsme ji opravovali. Na další erzetě jsme přebrzdili retardér, na trojce jsme měli defekt pravé přední.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO VI, N4): „Jedeme v klidu, žádný problém.“ Jan Štěpánek (Subaru Impreza STi, N4): „Zatím to vypadá docela dobře, já si na noc nestěžuji. Mohlo by zapršet, ať je sranda.“
David Marek (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „Na první vložce jsme píchli gumu, ale jinak je to dobré.“
Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car, A6): „Rychlé, ale jinak se to dá.“
Dušan Kouřil (Fiat Punto S1600, A6): „Neměli jsme moc času s autem jezdit, takže ještě dolaďujeme podvozek.“
Petr Trnovec (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): „Po deseti měsících opět sedím v autě, takže se teprve učíme. Auto je určitě dobré, ale my ještě ztuhlí.“
Viktor Szabó (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „V pohodě, bez problémů.“
Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza STi, N4): „Na dvojce jsme jednou probrzdili, jinak bez problémů.“

Tomáš KADLEC
tiskové středisko Rallye Matador Tatry

Ohlasy jezdců v servisní zóně po RZ 8

Jan Kopecký (Škoda Fabia WRC, A8): „Doposud to bylo dobré, ale na poslední rychlostní zkoušce jsem udělal dvě chyby. Jednou jsme vyjel zadkem ven do trávy a jednou se přetočil. Bylo to takové skoro polohodiny.“
Václav Pech (Ford Focus WRC, A8): „Zatím se mne daří držet krok. Jen mám jedinou obavu, že až si Honza řekne, že už se s autem nesžil, tak nám bude dávat po desítkách jako vloni.
Štěpán Vojtěch (Peugeot 206 WRC, A8): „Ve výjezdu z vesnice auto zakoplo a šli jsme jedenkrát přes střechu. Stalo se to ve stejném místě, kde měl problémy Honza Kopecký.“
Karel Trněný (Škoda Octavia WRC, A8): „Už je to trochu lepší. Něco mámo bylo v brzdách, ale především můj výkon byl tragický.“
Ludvík Otto (Toyota Celica GT Four, A8): „Teď jsme neměli problémy, jenom tratě jsou moc rychlé a pořád visíme na maximálce.“
Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): „Na posledním úseku jsme dělali defekt levé přední pneumatiky. Naštěstí se to stalo kousek před cílem a ztráta nebyla tak velká.“
Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „Ta dlouhá vložky byla sice rychlá, ale aspoň jsme si zajeli. Jenom jsme měli jeden problém, když nám na cestě stála srnka a my jeli na vytočenou pětku. Naštěstí na poslední chvíli utekla. Jinak bychom měli rozmlácený chladič.“
Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „Už jsme trochu vepředu, ale výsledek nebude stát zřejmě za nic.“
Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi, N4): „Přezuli jsme gumy a je to podstatně lepší.“
Petr Poulík (Mitsubishi Lancer EVO VII. N4): „Pořád se učím, ale už je to lepší.“ Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): „Tu poslední erzetu jsem nějak podělal. Jak byla dlouhá, tak jsem na ní snad usnul.“
Roman Odložilík (Renault Clio S1600, A6): „Máme špatný motor, ale s tím nic nenaděláme.“
Jan Votava (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): „Na zadku máme rozhozenou geometrii, utrhl se šroub. Kluci v servisu s tím zkusí něco udělat. Proti prvnímu okruhu je vše v klidu.“
Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO VI, N4): „Bez problémů, vše v pořádku.“
Jan Štěpánek (Subaru Impreza STi, N4): „Vše OK, auto je stále lepší.“
David Marek (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „Na pravé straně nám praskl brzdový kotouč. Jsme rádi, že jsme v servisu.“
Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car, A6): „Jedeme docela velkou honičku s Kouřilem. Vše se odehrává na české straně, neboť u Púchova jsou krátké erzety.“
Petr Brynda (Škoda Felicia Kit Car, A6): „Ti před námi nám hodně ujíždějí, na naši felicii je to hodně rychlé.“ Petr Trnovec (Mitsubishi Lancer EVO VIII, N4): „Dva kilometry před cílem poslední RZ jsme měli defekt pravé přední pneumatiky.“
Viktor Szabó (Mitsubishi Lancer EVO VII, N4): „Zvykám si na seriový vůz, proti wrcům to není až tak hrozné. Skoro bych řekl, že se s ním dá jet stejně rychle jako se sériovým vozem WRC.“

Tomáš TKADLEC, Roman ORDELT
tiskové středisko Rallye Matador Tatry


Sebastian Frycz (PL, Nissan Almera Kit Car, A7) „Išlo sa nám veľmi dobre. Oproti jednotke až trojke sme v ďalšej časti zrýchlili, museli sme, tie rýchlostky sú rýchle. A trochu šmykľavé. Technické problémy nemáme žiadne. V ďalšej časti dnes ešte chceme zrýchliť, chceli by sme poskočiť ešte o dve miesta.“
Peter Spusta (SK, Seat Ibiza TDI, DCH) „V šestke sme mali veselo. Mali sme zapísané „ľavá tri retardér“, s výkričníkom. Hľadali sme, koľko metrov doň ešte je. Nedobrzdili sme, na tom trojitom retardéri sme chytili pneumatiky... Prvé dva štósy gúm sme rozrazili, tú tretiu zobrali čelne. Bolo to dosť na srdce... Mali sme ešte jednu pasáž, ktorú sme síce ubrzdili, ale zablokovali sa nám kolesá, tak sme ho pustili do jedného výjazdu. Aj tam sme stratili... Aj preto sme sa preklopili – v prvej časti sme mali náskok osem sekúnd pred Vladom Hybáčkom, teraz na nás majú 7 sekúnd, takže sme stratili minimálne 15 sekúnd. Teraz to hádam vyrovnáme a začíname odznova.“
Grzegorz Grzyb (PL, Suzuki Ignis S1600, A6) „Popracovali sme na podvozku, trochu sme ho opravili. Časy sú hneď o trochu lepšie. Ideme ďalej svojím tempom, chceme ho udržať. Bojujeme už len s krajanom Fryczom o siedme miesto, tí ostatní sú rýchlejší.“
Claudio de Cecco (I, Subaru Impreza STI, N4) „Je to dobré podujatie, trate sú veľmi náročné, rýchle a hladké. Šmýka sa to na nich. Trochu mi to pripomína Prešov. Pre nás sú slovenské trate stále niečím novým, v Taliansku také rýchle nie sú. A ani takýto typ rýchlostných skúšok v Taliansku nie je. Nesťažujeme sa však, je to pre nás pozitívna skúsenosť. Pohybujeme sa na piatom – šiestom mieste skupiny N, čo je celkom solídne.“
Rado Čikor (SK, Honda Civic, N3) „Naše problémy začali už v dnešnej prvej ereske. Bolo to v poriadku, na to, že máme nové auto, boli i časy slušné. Ale začala nám odchádzať dvojka, v druhej nám odišla úplne. Takže sme fungovali štýlom jednotka, obmedzovač, na to trojka, čo bol problém. Myslím, že trojkový synchróm je už „hotový“, ako to tam „rveme“... Tomu všetkému zodpovedajú i časy. Uvidíme, ako stojíme. Keď čo len trochu normálne, skúsime dôjsť do cieľa, ak nie, tak to zabalíme.“
Ján Lipták (SK, Seat Ibiza Kit Car, A7) „Mali sme niekoľko kolízií a pred RS 7 sme zistili, že máme prasknutý brzdový kotúč, aj preto sme išli opatrne a stratili sme. Skúsime to vymeniť a uvidíme, čo nám napovie posledné kolo dnešného dňa.“
Martin Krajňák (SK, Mitsubishi Lancer, N4) „Ideme si svoje tempo, cieľ je jasný, dôjsť preteky. Určite sú rezervy v aute aj v nás, ale nechceme sa nechať vyprovokovať a urobiť chybu. Do konca súťaže je ešte ďaleko.“

Alena DUDEKOVÁ
tiskové středisko Rallye Matador Tatry

Výsledky po I.etape:
1  PECH Václav jun. / UHEL Petr
 Ford Focus WRC  A8 48:44.5 
2  KOPECKÝ Jan / SCHOVÁNEK Filip
 Škoda Fabia WRC A8 +1:19.6 
3  VOJTĚCH Štěpán / ERNST Michal  Peugeot 206 WRC  A8 +2:06.4 
4  TRNĚNÝ Karel / PRITZL Václav
 Škoda Octavia WRC A8 +3:12.7 
5  BÉREŠ Jozef jun. / STARÝ Petr
 Subaru Impreza Sti  N4 +3:22.5 
6  FRYCZ Sebastian / WODNIAK Maciej
 Nissan Almera Kit Car  A7 +3:39.1 
7  CSERHALMI Tibor / KRAJŇÁK Martin
 Mitsubishi Lancer EVO VII  N4 +3:47.9 
8  GRZYB Grzegorz / MAZUR Przemek
 Suzuki Ignis S1600  A6 +4:05.3 
9  ARAZIM Václav / GÁL Julius
 Mitsubishi Lancer EVO VII N4 +4:18.3 
10  JANDÍK Miroslav / CHRASTECKÝ R
 Mitsubishi Lancer EVO VIII N4 +4:44.3  
 
Tlačová správa č. 22

SEPPO HARJANNE uznáva Sebastiena Loeba, páči sa mu však Petter Solberg
„Jazdec je umelec, spolujazdec úradník “

V 90. rokoch patril k najväčším osobnostiam motoristického športu. V rokoch 1995, 1996 a 1997 získal ako spolujazdec spolu s Tomi Mäkkinenom tri tituly majstrov sveta v rely, ich Mitsubishi Lancer Evo 3 dominovalo. Seppo Harjanne je počas víkendu momentálne v Púchove, na 36. ročníku Rallye Matador Tatry pôsobí vo funkcii športového komisára. Debatu s – ako sa ukázalo príjemným a inteligentným spoločníkom – sme si nechali ujsť.

Váš pohľad na súťaž a na trate?
„Je náročná. Trate technické, všetko si musíte poctivo zapisovať do knižky. Vidím, že organizácia je na vysokej úrovni, všetko je dobre pripravené.“

Boli ste z niečoho prekvapený? Zaujalo vás niečo?
„Ani nie. Z čoho? Rely je rely, ťažko ma na ňom môže niečo prekvapiť. Ale ak by som mal vyzdvihnúť niečo, čo ma zaujalo, tak je to hlavný sponzor podujatia spoločnosť Matador. Urobila na mňa dojem. Vidieť, že tu niečo znamená a vidieť i to, čo robí pre rely.“

Boli ste spolujazdcom niekoľkých zaujímavých pretekárov. Jazdili ste s Timo Salonenom, Tomi Mäkkinenom a Juha Kankunenom. Môžete ich porovnať? Po stránke ľudskej i jazdeckej?
„Ufff... Musím najprv povedať, že s Kankunenom som nejazdil veľa, bolo to na pár podujatiach. Začínal som so Salonenom, štartovali sme doslova od nuly. Náš vzťah už nebol položený v rovine jazdec – spolujazdec, tú hranicu to presiahlo. Preskákali sme toho spoločne veľmi veľa a boli sme výbornými priateľmi. Jazdil so srdcom, povedal by som až živelne, mal to precítené. Tomi bol ako jazdec bol celkom odlišný od Tima Salonena, bol takým analytikom, staval na podrobnom plánovaní, na všetko sa poctivo pripravoval, bol to detailista.“

Počuli sme, že takáto charakteristika sedí i na vás.
„Samozrejme. Bol som spolujazdcom, od toho sa to predsa očakáva. Jazdec je umelec, spolujazdec úradník.“

Kto zo súčasnej svetovej elity je vaším obľúbencom, tým, na ktorom si zgustnete?
„Francúz Sebastien Loeb je asi tou najvyššou momentálnou kvalitou a musím ho uznávať. Ale mňa osobne oslovila cesta, po ktorej sa vybral Petter Solberg. Myslím si, že je viac otvorený smerom k svojmu športu, dáva doň viac srdca, viac citu. Je skutočne dobrým vyslancom svojho športu, myslím tým i na jeho ľudské kvality.“

Hypotetická otázka. Ak by sa posádka Tommi Mäkkinen – Seppo Harjanne mohla presunúť do súčasnej éry – víťazila by?
„Cha, cha, cha... Tak to je otázka! Na to sa nedá odpovedať. Je iná doba, iné autá, iní pretekári. My sme však stále bojovali o víťazstvá...“

Mojmír STAŠKO
tlačové stredisko Rallye Matador Tatry 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose