www.car.cz
 

V zasněženém Vsetíně Jirka Volf na celkový bronz nedosáhl
     9.11.2006 09:59 - tisková zpráva


Do Vsetína, kde se v sobotu 4. listopadu uskutečnil, poslední podnik MČR sprintrally 2006, přijížděl tým NTS Plzeň - Gassner Rallisport s jasným cílem: posádka Jiří Volf - Petr Novák se měla s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII porvat o třetí místo v konečném hodnocení seriálu sprintů. Chyba na RZ 1 ovšem brněnsko-otrokovickou dvojici o tuto šanci připravila.

 

Stejně jako všem ostatním účastníkům soutěže a jejím organizátorům zamotalo také členům týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport hlavy počasí. Náhlé ochlazení, led a sníh totálně překopaly původní plány a v pátek se do pozdních nočních hodin v týmu řešilo, jaké pneumatiky v sobotu obout. Volba padla na speciální zimní pneumatiky Matador SM-7. Ani ty ale nakonec k úspěchu nepomohly a sen o bronzu se Jirkovi s Petrem rozplynul už na zledovatělém úseku první rychlostní zkoušky...

 

„Chtěli jsme bojovat o třetí místo celkové klasifikace malého ‚mistráku‘, ale bohužel to nevyšlo. Nebyl to můj týden, kvůli smutné události v rodině jsem byl celkově rozhozený a ve Vsetíně vše vyvrcholilo,“ povzdechl si Jiří Volf.

 

„Asi mě dorazila nejistota před startem, kdy napadl sníh a my jsme řešili, jaké pneumatiky obout. Přesto jsem měl po startu erzety dojem, že auto bezpečně řídím, neměli jsme žádné zásadnější krize. V oné kritické zatáčce ale byl naprosto vyleštěný led, na kterém ani měkké pneumatiky nic neudělaly a šly jsme ven. Byla to má chyba.

 

Určitě k tomu nedošlo nějakým pochybením ze strany Novase, který chtěl a nabádal mě, abychom jeli pomaleji. Bohužel. Neustáli jsme to a já jsem rád, že se podařilo stočit auto tak, aby do stromu narazilo čelně a ne dveřmi na Petrově straně. Jaké mohly být následky, to raději nechci ani domýšlet.“

 

Navigátora Petra Nováka ovšem přesto odvezla sanitka. Naštěstí šlo jen o preventivní vyšetření a Novas z celého incidentu vyvázl ‚pouze‘ s pohmožděným krkem a pánví. „Snaha o třetí místo v hodnocení šampionátu z naší strany byla, ale bohužel jsme do oné zrádné levé přijeli o něco rychleji, než jsme měli, možná jsme si do ní měli jinak najet,“ zamýšlel se navigátor Petr Novák.

 

„Nakonec jsem rád, že to dopadlo tak, jak dopadlo. Nestát nám v cestě strom, mohlo to být horší, protože pak tam byl most nebo něco takového. Hned po havárii jsem zažil tragikomickou chvilku, když jsem vyskočil z auta a ve sněhu si chladil bezpečnostními pásy pohmožděnou pánev. V tu chvíli ke mně přiběhl jeden z fanoušků a začal mi vykládat, jak dobře jsme jeli a že jsme dali deset sekund Barvíkovi. Co na to v tu chvíli může člověk říct?“ ptal se s trpkým úsměvem Novas.

 

„Jeli jsme nejlepší gumy, které jsme za daných okolností mohli mít, neboť hroty pořadatelé nepovolili. Bohužel jsme se s tím nepopasovali. Možná jsem měl na Juru řvát víc, možná jsem ho měl tlouct. Nedá se nic dělat. Dělovou ranou jsme zakončili nevydařenou sezonu,“ litoval Novas. „Někdy se prostě nevyhrává rychlostí, ale hlavou. Já vše stavím na psychice a tu jsme tentokrát nezvládli.“

 

Jiřího Volfa čeká už o nadcházejícím víkendu (11. listopadu) start na Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, kde se brněnský jezdec představí fanouškům po více než roční přestávce opět za volantem vozu Škoda Octavia WRC.

 

O dalším programu není zatím rozhodnuto s ohledem na značné škody, které při havárii vznikly na ‚evo-osmičce‘.

 

VOLF MEDIA SERVICE

www.volfjirka.cz

 

PR


 
 
Fotogalerie:   OMV Waldviertel Rally 2006, Ivo Nesrovnal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose